Hitta adress eller personnummer till bilägare?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Jag behöver få tag i en adress eller ett personnummer till en bilägare. Via sms till Vägverket får man bara namnet (det finns liksom fler typ Anna Andersson i stockholm). Vad göra?

funkar med att få infot faxat om du åker till valfri biluthyrare som kanske kan hjälpa till då får du all info om ägeren men det faxas till den aktuella frågeställaren.

Beroende på vad ärendet gäller så fungerar det faktiskt bra att fråga polisen.

Ringer du dit och säger "det står en idiot felparkerad på min plats, ge mig adress och telefonnummer" så får du inte det.

Ringer du och säger jag har råkat backa på en bil, ge mig adress och telefonnummer.

Så tänk på vad du säger om idioten som har parkerat fel.... :D

Visst,men: "Via sms till Vägverket får man bara namnet"
Är det brådis,så knallar man in på en polisstation och frågar.

Fast det är fel :tummenupp
Det finns ju telefonnummer för fordonsfrågor till TS... antar jag... :rolleyes:
TS är rätt myndighet, och det räcker alltså för Polisen att hänvisa dig dit.

Precis som du och GuW skriver så brukar man ju få hjälp av Polisen, men det är alltså fel myndighet att vända sig till.

Får testa tipsen i morgon. Kärringjäveln har snott min garageplats som jag pröjsar 1600 kr/mån för! Och fr.o.m nu gäller inte min gratisparkering för miljöbil längre :mad:

Hon får en halvdag på sig, sedan tar jag polarens van och bogserar bort den lilla Punton med handbroms och växel i.

Får testa tipsen i morgon. Kärringjäveln har snott min garageplats som jag pröjsar 1600 kr/mån för! Och fr.o.m nu gäller inte min gratisparkering för miljöbil längre :mad:

Hon får en halvdag på sig, sedan tar jag polarens van och bogserar bort den lilla Punton med handbroms och växel i.

Miljöbil? Du? :confused:
Har aldrig uppfattat dig som kommunist tidigare. :(

Det funkade för mig.

Egenmäktigt förfarande ...
Vet du vems bilen är?

Miljöbil? Du? :confused:
Har aldrig uppfattat dig som kommunist tidigare. :(
Det är såklart flickvännens bil. Du vet ju hur kärringar är :mad:

Själv tänkar jag såklart snarast investera i en törstig SUV. Bara för att visa var jag står politiskt alltså!
Egenmäktigt förfarande ...Vet du vems bilen är?
Handlar inte hela tråden om just hur jag kan ta reda på det?

Handlar inte hela tråden om just hur jag kan ta reda på det?

Jo jag trodde det men eftersom du nu skrev "Kärringjäveln" tänkte jag att du kanske visste.

Som sagt fick jag numret av polisen i samma situation.
Om du talar för polisen vad du tänker göra med kärringens bil kanske dom
kommer på att det blir minst jobb för dem om dom ger dig numret.

Va det bara en punto lyfter du väl ut den själv??? Om du sedan skaffar en suv eller en hel skolbuss lär väl inte skräcka damen från att parkera i en tom ruta i framtiden heller....

I östeuropa (???) löser dom den här typen av problem på ett lite annorlunda sätt... Om du har en redskapsbod med för mycket grejer kan du ju prova...

Personligen tror jag inte att hon snor din parkering igen.

audi-axed.jpg

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S