Sweden rock

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Blev hastigt och lustigt ägare av en sweden rock billjett idag.:yoparty
Har aldrig varigt på flerdagars festival förut så lite tips om hur det funkar skulle va gött mos.

TältCamping ingår? (kan inte riktigt urskilja det från deras sida)
Mat (köpa?ta med, isf vad?)

Några mer som ska rocka loss i sölvesborg?

Nu har jag inte varit på sweden rock men väl andra festivaler. där stod det på biljetten vad som ingick t ex

Inträde + camp 2 dagars yadayada

ring sweden rock o fråga så du inte måste komplettera med en campingsbiljett eller dylikt.

Packning:
dryck
ombyte kläder
sovsäck
handduk + toagrejer (ifall att det behövs haha)
kondomer
öronproppar

Det du behöver är: Pengar. Skit i allt annat och ta bara med dig pengar. Och givetvis en 5:a med 45%-ig förstklassig HB, och sen köper du groggvirke på plats.
Mer ska inte behövas på en 3-dagars festival.
Tält och sånt behöver du inte med tanke på hur lösaktiga alla festivaltjejer är. Enligt uppgift så har man alltid sovplats.

Självklart ska man dit :yoparty

Camping ingår inte i biljetten, utan biljetten gäller endast inträde på området.

I stort sett allt finns att köpa på plats, men ska du kampa så kan det vara en idé att ta med sig tält och något ombyte.

Det du behöver är: Pengar. Skit i allt annat och ta bara med dig pengar. Och givetvis en 5:a med 45%-ig förstklassig HB, och sen köper du groggvirke på plats.
Tält och sånt behöver du inte med tanke på hur lösaktiga alla festivaltjejer är. Enligt uppgift så har man alltid sovplats.

Hehe nu när jag tänker efter så är min packningslista lite ofullständig men tänkte att pengar är ju ett måste, de behöver man ju inte skriva upp.

Tält måste man ju ha, inte alltid man kan ligga i sitt raggs tält - hon bor ju med nån kompis också så det kanske är upptaget.. :D

Nu har jag inte varit på sweden rock men väl andra festivaler. där stod det på biljetten vad som ingick t ex

Inträde + camp 2 dagars yadayada

ring sweden rock o fråga så du inte måste komplettera med en campingsbiljett eller dylikt.

Packning:
dryck
ombyte kläder
sovsäck
handduk + toagrejer (ifall att det behövs haha)
kondomer
öronproppar
Okej har inte den fysiska biljetten i handen än.

Verkar vara som jag trodde

Slutade med det när jag flytta dumt nog..

Haha som moidsommar på möja brukar vara, tälta utan tält.
Nja gör jag inte om blev utkastad mitt i natten när hennes kampfemenist kompis kom så de sluta med att man sov i en sjöbod..

Självklart ska man dit :yoparty

Camping ingår inte i biljetten, utan biljetten gäller endast inträde på området.

I stort sett allt finns att köpa på plats, men ska du kampa så kan det vara en idé att ta med sig tält och något ombyte.
Så ska de låta!

Fukk och vilken kamp är det mest ös på?
Fan nästan läge att panikköpa tattartermos :3freak

Hehe nu när jag tänker efter så är min packningslista lite ofullständig men tänkte att pengar är ju ett måste, de behöver man ju inte skriva upp.

Tält måste man ju ha, inte alltid man kan ligga i sitt raggs tält - hon bor ju med nån kompis också så det kanske är upptaget.. :D
Sen har man ibland på känn att man inte helst slipper veta hur hon egentligen såg ut.

Last edited:
Jag ska också dit! Kör husvagn dock, lite lyx-festivalare. :D

I övrigt låter det som att du fått nog och rätt råd kring vad du behöver ha med dig.

Råkkon. \,,/

Tält är nästan onödigt, du sover hos valfri rockslyna. Pengar är kisseviktigt. Kondomer, öronproppar och vätskeersättning. Toapapper. Lite klorhexidin är aldrig fel heller.

Ingår det inte camping alltså? Inte nog med att det är dyrt, man får inte ens campa för priset? Helvete, man kommer ju med Festivalockerbussen till Wacken inklusive camping för nästan samma pris som en biljett till lilla Sweden Rock kostar. Snacka om att det går inflation i de svenska festivalerna.

Hursomhelst. Dricka och pengar behöver man ha med sig. Tält är för tunnisar. Ett par extra skor är alltid bra också.

Köp ett billiga campinggrejer på ÖoB eller liknande. Det känns lite lugnare i själen då än om något fyllo kommer och pissar på ens 3000kr-tält, eller den lugnande tanken på att man kan lämna tältet att ruttna då det är mögligt och lerigt efter en hel festival av konstant regnande.

Annars:
* Oömma kläder.
* Pengar.
* Gummin.
* Öronproppar.
* Skor som fötterna tål att stå och gå i hela dagarna.
* Regnpocho eller sopsäck eller något man kan dra på sig när regnet börjar ösa ner.

Köp ett billiga campinggrejer på ÖoB eller liknande. Det känns lite lugnare i själen då än om något fyllo kommer och pissar på ens 3000kr-tält, eller den lugnande tanken på att man kan lämna tältet att ruttna då det är mögligt och lerigt efter en hel festival av konstant regnande.

Annars:
* Oömma kläder.
* Pengar.
* Gummin.
* Öronproppar.
* Skor som fötterna tål att stå och gå i hela dagarna.
* Regnpocho eller sopsäck eller något man kan dra på sig när regnet börjar ösa ner.
Antar att dom inte tar kort, ungefär hur mkt kontanter lär man bränna?

Öb tält? Vilken lyx! Jag har ett "2 mannatält" sen jag va liten som jag tänkte offra, kanske ska kolla om jag änns får plats i det först :hihi

Kampingen va inte så jävla dyr!

Lär verkligen fixa husbil (amazonkombi) till nästa.

Öb tält? Vilken lyx! Jag har ett "2 mannatält" sen jag va liten som jag tänkte offra, kanske ska kolla om jag änns får plats i det först :hihi

Jag har inte koll på prisnivån där, men i Roskilde brukar det rulla 300:-/dag. 4-5 måltider och ett flak med andra ord.

Ingår det inte camping alltså? Inte nog med att det är dyrt, man får inte ens campa för priset? Helvete, man kommer ju med Festivalockerbussen till Wacken inklusive camping för nästan samma pris som en biljett till lilla Sweden Rock kostar. Snacka om att det går inflation i de svenska festivalerna.

Hursomhelst. Dricka och pengar behöver man ha med sig. Tält är för tunnisar. Ett par extra skor är alltid bra också.
:fakta

Man minns väl wacken 2005... Fy fan vad det kunde regna... :näsblod

Hur mycket kontanter du bränner beror på, köper du bara mat och öl på området (du får nog inte ta med egen öl/sprit in) så kan du nog räkna runt 1000 spänn på det.

Börjar du handla andra grejer så blåser du nog 3-4k lätt.

Last edited:
Skall du ha campingplats får du nog lägga på ett kol, tydligen problematiskt :confused:

http://www.aftonbladet.se/sommarisverige/article5259940.ab

Sist jag var där (2007) så kunde man plocka ut kontanter med kort i deras "bank", långa köer bara.

Ha det så trevligt! :rock
Fifan:3freak är ju 5dagar kvar hur jävla mkt semester har folk`?

:fakta

Man minns väl wacken 2005... Fy fan vad det kunde regna... :näsblod

Hur mycket kontanter du bränner beror på, köper du bara mat och öl på området (du får nog inte ta med egen öl/sprit in) så kan du nog räkna runt 1000 spänn på det.

Börjar du handla andra grejer så blåser du nog 3-4k lätt.
Dagen eller totalt :hihi

Last edited:

Det kan lätt gå ett par tusen (käk, kanske någon t-shirt från ett bra band etc). Särskilt om du inte har med dig någon öl/sprit utan ska köpa allt på plats.

Man kan alltid krypa ihop i fosterställning. Eller låta fötterna sticka utanför tältet.

Tänk på att risken för inbrott i tältet är hög. Så lämna aldrig värdesaker i det. Och det finns även de som öppnar tält som folk ligger och sover i. Så det kan ju vara en god idé att inte ha med sig sin iPhone och Omega över huvud taget.

Det kan lätt gå ett par tusen (käk, kanske någon t-shirt från ett bra band etc). Särskilt om du inte har med dig någon öl/sprit utan ska köpa allt på plats.

Man kan alltid krypa ihop i fosterställning. Eller låta fötterna sticka utanför tältet.

Tänk på att risken för inbrott i tältet är hög. Så lämna aldrig värdesaker i det. Och det finns även de som öppnar tält som folk ligger och sover i. Så det kan ju vara en god idé att inte ha med sig sin iPhone och Omega över huvud taget.
Inte ha med sig öl/sprit? tror du jag är miljonär? :tungan

Mja öltjuvar är väll de jag mest oroar mig för :hihi

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick