Har börjat bokföra för en enskild firma och har ett litet huvudbry.
Enligt bokföringslagen måste jag spara allting, verifikationer (även kallat fakturor?!) i registerordning och i systematisk ordning.
Jag bokför i Visma Enskild Firma, och har knas på hur det fungerar. Men frågan jag har nu är vad menar dom i bokföringslagen? Enligt farsan menar dom att jag måste skriva ut och spara allting i pappersformat, men det står ju inte direkt i klartext i lagen.
Frågan är då, måste jag printa ut exakt allting som händer i mitt företag, överföringar emellan konton, fakturor, när en faktura betalats osv, eller räcker det att ha det på datorn? Kommer skatteverket och undersöker så kan jag väl printa ut det då? Jag jobbar med att fotografering och att sälja bilder, har haft det igång i ungefär två månadet och det skulle betyda isåfall att jag skulle ha ca. 340 papper i en pärm allaredan
Enligt bokföringslagen måste jag spara allting, verifikationer (även kallat fakturor?!) i registerordning och i systematisk ordning.
Jag bokför i Visma Enskild Firma, och har knas på hur det fungerar. Men frågan jag har nu är vad menar dom i bokföringslagen? Enligt farsan menar dom att jag måste skriva ut och spara allting i pappersformat, men det står ju inte direkt i klartext i lagen.
Frågan är då, måste jag printa ut exakt allting som händer i mitt företag, överföringar emellan konton, fakturor, när en faktura betalats osv, eller räcker det att ha det på datorn? Kommer skatteverket och undersöker så kan jag väl printa ut det då? Jag jobbar med att fotografering och att sälja bilder, har haft det igång i ungefär två månadet och det skulle betyda isåfall att jag skulle ha ca. 340 papper i en pärm allaredan
