Gräsänkling!

Köp dig en cross så får du både motion och du skingrar alla tankar. Supa är bara för fjollor som inte klarar av sanningen.

Passa dig för att gasa när du är ledsen/arg :näsblod vill inte ha dig i minneslunden :mad:

Har för många i minneslunden också! Så ska väl inte dra iväg i vredesmod men känslorna går upp och ner just nu. Tack ändå för tipset jag ska försöka att hejda mig när det går tungt.
Jag brukar dock se allt possitvt men det är inte lätt när man blivit dumpad helt utan "som jag ser det" anledning!
Skönt att ha SH att kunna skriva av sig i alla fall :krama

Köp dig en cross så får du både motion och du skingrar alla tankar. Supa är bara för fjollor som inte klarar av sanningen.

Japp, håller me dig min broder... fjolla är något man inte vill vara (inte jag i alla fall).

Om ändå en fin flicka kom och kramade om mig nu så vore lyckan gjord... :-(

Ja jag tycker synd om mig själv, även om jag vet att andra har det svårare men det måste jag väl kunna få göra i min situation?

Last edited:
Har för många i minneslunden också! Så ska väl inte dra iväg i vredesmod men känslorna går upp och ner just nu. Tack ändå för tipset jag ska försöka att hejda mig när det går tungt.
Jag brukar dock se allt possitvt men det är inte lätt när man blivit dumpad helt utan "som jag ser det" anledning!
Skönt att ha SH att kunna skriva av sig i alla fall :krama

Japp, håller me dig min broder... fjolla är något man inte vill vara (inte jag i alla fall).

Om ändå en fin flicka kom och kramade om mig nu så vore lyckan gjord... :-(

Ja jag tycker synd om mig själv, även om jag vet att andra har det svårare men det måste jag väl kunna få göra i min situation?

Kvinnor är luriga på det sättet. Som man, så känns det som det kommer som en blixt från klar himmel, medan kvinnan haft ganska lång tid på sig för att komma fram till sitt beslut.

Sen att ha en "rebound-girl", tja trevligt för stunden, men antingen finns tankarna hos den förra och/eller när hon ska iväg till sitt eller nått så känner man sig mer ensam än tidigare. Tiden är väl bästa medicinen och att sysselsätta sig. Film, böcker, tv-spel, hänga hos polare, träna, hugga ved, åka mc, meka, måla, baka, hälsa på släkten, resa utomlands, jobba, jobba över, främlingslegionen/fn-tjänst (lite extremt kanske), fika, ev bira lite med någon kompis, grilla, trava i skogen eller vid vattnet, jaga fiskmåsar, musik på hög volym. Typ nått sånt. Skriv ett schema i värsta fall och följ det.

Det heter la inte gräsänkling när de tagit slut? det betyder väl att tanten typ åkt iväg över helgen?

Kvinnor är luriga på det sättet. Som man, så känns det som det kommer som en blixt från klar himmel, medan kvinnan haft ganska lång tid på sig för att komma fram till sitt beslut.

Sen att ha en "rebound-girl", tja trevligt för stunden, men antingen finns tankarna hos den förra och/eller när hon ska iväg till sitt eller nått så känner man sig mer ensam än tidigare. Tiden är väl bästa medicinen och att sysselsätta sig. Film, böcker, tv-spel, hänga hos polare, träna, hugga ved, åka mc, meka, måla, baka, hälsa på släkten, resa utomlands, jobba, jobba över, främlingslegionen/fn-tjänst (lite extremt kanske), fika, ev bira lite med någon kompis, grilla, trava i skogen eller vid vattnet, jaga fiskmåsar, musik på hög volym. Typ nått sånt. Skriv ett schema i värsta fall och följ det.

Får väl gå tillbaka ett steg i livet, och köra lite DJ hemma ett tag innan man vågar sig ut i allmänheten, det har ju tagit lite på min stolthet och man vågar ju inte träffa tjejjer på samma sätt som tidigare. Mitt sjävförtroende tog sig en rejäl törn!

Brännevin skall man dricka när det går bra.
Alkohol är ett starkt ångestdämpande medel.
Men alla ångestdämpare skjuter bara ångesten.
Summan är konstant.
När man super bort bekymmer så kommer de tillbaka dubbelt värre.
Låt bli.
Satsa på sundare nöjen.
Vid fisketurer, bowling och liknande ingår några kalla.
Inte mer.

I mina yngre dagar var jag med om en likadan grej, hon gjorde slut...eller hon sa att hon ville ta en paus :näsblod Detta gjorde hon samma dag som en polare totalfakkat sin bil och flögs till sjukan och även samma dag som hon parkerade min bil i sidan på en annan :huvet Innan jag glömmer...det var även samma dag som jag körde henne till akuten för att röntga hennes nacke (som jag sen önskade hade gått av) så att hon mådde bra...där i väntrummet så kläcker hon pausidén.

När jag sedan konfronterade henne om varför osv så kom det fram grejer som hade fått världens mest känslokalla människa att börja lipa, aldrig har jag förr blivit så nertryckt och aldrig förr eller efter har jag känt mig så dum. Jag går inte in på vad etc jag vill bara förklara att jag mådde SKIT, BAJS, CRAP!!!

Det tog ett år innan jag kunde släppa händelsen och ytterligare lite mer innan jag mådde bra men nu i efterhand så har jag insett att den händelsen har ändå format mig och fått mig att förstå vad jag vill och inte vill i livet. Med facit i hand hade jag ångrat mig som fan om jag gått längre med henne så i slutändan kom det något positivt ur det hela även om nästan 1.5 år är förbannat lång tid.

Vart vill jag komma? Jo att du kommer må bättre, du kommer träffa en annan tjej som du kommer tycka är tusen ggr bättre än ditt ex, en tjej som kommer få dig undra vad i helvete du gjorde med exet. Må dåligt, gråt, svär, slå i väggen, sparka sönder stolar och släng dyra grejer i väggen så att du sedan känner dig dum som fan för att du pajade.

Allt handlar om att gå vidare och sörja som redan påpekats. Grejen är att det kommer inte kännas bättre oavsett vad, inte nu i början iaf. Låt tiden göra sitt, när du kommit över ditt ex så kommer du må fan så mkt bättre och vara en klokare och mer beslutsam människa. Snabba tjejer kommer inte få dig att må bättre i det långa loppet men däremot så hjälper de det manliga egot och du tjänar ännu ett "hack i sängstolpen" över hur många tjejer du besudlat.

Skrik till om du vill gråta mannen och mitt tips är att du inte ska sälja hojen sålänge du inte absolut måste för att klara dina räkningar.

Sköt om dig! :krama

Ja just nu så känns det som att det är, jaga, jaga, jaga för jag känner mig så ensammen. Men som allt annat, det som man inte dör av härdas man av..
Hur tänker du själv för att komma över en sån pers, ge mig några råd?

Ok, lite mer seriös än det tidigare jag skrev om att skaffa flera snabbt... men visst, lite sanning ligger det i det... men absolut inte skaffa nån ny flickvän, utan nån sängkamrat för en kväll eller två. Precis som Dani skrev så är det bara för det manliga självförtroendet. :)

Men som Skrotnisse skrev så håll dig ifrån spriten, den stjälper bara och hjälper absolut inte. Att sitta i soffan och kolla TV kan funka när det är så nytt, det är mycket att smälta och man kan behöva sitta där för sig själv lite också... men samtidigt kan man unna sig lite smarrigt käk under tiden också, man köper en liten bit oxfilé som kostar som en pizza och käkar gott, man inser att livet inte är helt piss.
Sen är ju knarren verkligen en bra ventil, att ut och köra och känna den friheten, personligen hade jag nog valt att sälja bilen före knarren... men så är jag ny på hoj också.

Men en sak som verkligen kan hjälpa lite just nu är att faktiskt vara lite ego, att tänka på dig själv... bara du inte låter det bli permanent. Men du låter som en ödmjuk kille så du kan nog behöva lite ego just nu.

Sen är vänner rätt viktigt just nu, du skall dra nytta av vänskapen och näst intill tränga dig på lite, är det riktiga vänner så står dörren öppen... inte så riktiga vänner så är den låst men då vet du också hur mycket de faktiskt bryr sig.

Sen har du nu också världens chans att göra saker du annars inte skulle göra... dra på semester med folk du inte känner så väl, dra ut till skärgården och dra några kalla i Sandhamn... dra till Gelleråsen och kolla lite ProSuperBike som donnan annars hade opponerat sig emot. Ja helt enkelt göra saker du vill men som du blivit stoppad att göra förut.

Jag kör en röd VTR1000F och är pratglad, ser du mig så kom fram och säg hej. Är det inte jag så lär den personen du säger hej till även han vara glad för en pratstund. :)

Hoppas det ordnar sig,det kan kännas som en tung väg i början och självförtroendet ligger lågt innan det återställer sig.

Denna gången kanske du kan ställa högre krav och hitta den ultimata tjejen som passar som ett pussel för dig,visst det går oftas inte att få ett komplett pussel men en bra bit påväg kanske.

Lite synd att det inte finns ett sporthojdate.com kanske.Men det hade väl spårat ur om det inte varit en betaltjänst kanske :D

Hoppas det ordnar sig,det kan kännas som en tung väg i början och självförtroendet ligger lågt innan det återställer sig.

Denna gången kanske du kan ställa högre krav och hitta den ultimata tjejen som passar som ett pussel för dig,visst det går oftas inte att få ett komplett pussel men en bra bit påväg kanske.

Lite synd att det inte finns ett sporthojdate.com kanske.Men det hade väl spårat ur om det inte varit en betaltjänst kanske :D

vaddådå? finns väl sporthoj.com :va finns tjejer på detta forum som är seriösa och inte är intresserade av att bara knulla. bara killarna som har fördomar om alla sporthojsbrudar, väldigt tråkigt för dom går miste om bra saker i livet. ;)

Till TS, ta dagen som den kommer. Håller med Krister, låter bra det han skrivit. :tummenupp Dont worry, be happy! :krama

vaddådå? finns väl sporthoj.com :va finns tjejer på detta forum som är seriösa och inte är intresserade av att bara knulla. bara killarna som har fördomar om alla sporthojsbrudar, väldigt tråkigt för dom går miste om bra saker i livet. ;)

Till TS, ta dagen som den kommer. Håller med Krister, låter bra det han skrivit. :tummenupp Dont worry, be happy! :krama

Då har vi hittat varandra kanske :D :va Inte bara knulla (det kommer sen när man är trollbunden :))
Nja de flesta brudar här tycks vara upptagna eller?
Men visst det är inte omöjligt,har själv blivit uppraggad här för nåt år sen,tyvärr var det lite fel tidpunkt då.Annars var det en toppen tjej och ångrar lite att det var fel tidpunkt då.

Hur ska då en drömtjej vara?
I mina ögon attraktiv (skiter i vad andra tycker),snäll och omtänksam.
Intresserad av matlagning liksom jag.Inte dra sig för att leva lite campingliv på 2-hjul,tälta,fiska,ut i skogen,resa,+ om hon är intresserad av hoj,hojåka men inget krav osv
Jordnära tjej med andra ord :tummenupp

En får tacka för alla goda råd och omtänksamheten. Idag känns det bättre efter att en hoj polare drog med mig på en långtur med fika på Rosenhill och lunch på Vegabaren. Ska ut och springa av mig lite så somnar man gott ikväll efter lite TV.

Får väl "gnälla" av mig lite igen om det känns tungt här på SH, ni är goa!

//Langis

har/är i samma sits som du, det är ingen tröst att man inte är ensam om det man går igenom för ingen kan sätta sig in i någon annas känslor, dock vet jag nu efter en period att man reser sig igen och tar sig vidare. Det viktigaste här i livet är vännerna, riktiga vänner sviker aldrig... det är där man finner trösten och glädjen.

Tjejer finns det tydligen en uppsjö av. Själv kör jag vidare på singellivet, inte för att jag tycker om det utanför jag måste. Förr eller senare blir man stark i sig själv och då märks det utåt. Har man då tur så snubblar man över en eller annan brutta igen.

avråder dock till att köra hoj när man är som mest nere... har testat och hamnade då i Norrtälje och förstod inte hur jag tagit mig dit, det är sånt som får en att sluta i ett dike :) gjorde samma sak med bilen och det va f..n värre var ute en hel natt och körde.

Det tar tid att läka en själ...

Misströsta inte! :jäs

Att vara just ensam är det de flesta vill vara och behöver vara efter att ha separerat. Att kasta sig in i nya kontakter och knulla bort ångesten är bara patetiskt och vekt.

Det tar tid att "heala" sig och man får vara ledsen, förbannad, besviken och behöver också den här tiden för att bearbeta alla ens känslor och tankar som surrar runt om kring en.

Denna tid är för dig och endast dig och därför tycker jag det är en mycket dålig idè att som någon tidigare föreslog att "träffa många tjejer snabbt".
Det finns ingen snabb lösning på att komma över ett förhållande.
Speciellt om man i ditt fall varit tillsammans i 9 års tid...
Man blir ju så mycket mer än bara pojkvän/flickvän, man blir varandras livspartner och familj och delar man boende och vardag tillsammans, man blir ett "vi".
Det "vi:et" tar ganska lång tid att avvänja sig ifrån och det är helt okej, något annat hade varit konstigt.
När man bryter upp så är det ju en ganska stor omställning i ens vardag och det kan kännas konstigt att den personen man haft vid sin sida nu är borta.

Även om förhållande inte var bra, så kan den saknaden ändå finnas där.
Helt naturligt.
Man ställer liksom inte bara om hela sitt liv på en kafferast och traskar obekymmrat vidare, man behöver få tid att låta "chocken" efter seperationen sjunka in och att vänja sig vid ens nya livssituation.

Då är det viktigt och bra att bara vara själv. :rock :2cool
Att bara fokusera på dina tankar och känslor och få tid att bara vara du.
Man tänker nog inte på hur mycket man blir ett "vi" förrens relationen är över.
Kan vara mycket ovant att vara just själv i början, men det är just att vara själv som är så viktigt att just våga vara.

Du har ju på ett helt annat sätt möjlighet att förändra ditt liv när du inte längre behöver "ta hänsyn" till en andra part.
Du kan ha en helt annan frihet och lära känna dig själv på ett helt nytt sätt, man formas ju onekligen av sitt förhållande och det är bara nyttigt att nu kunna vara fri från alla måsten och krav.

Att söka tröst hos första bästa lady är inget att rekommendera och det är bara en flykt ifrån ångesten och ett löjligt sätt att boosta sitt ego på,
du kommer sannerligen inte må bättre heller, bara ännu sämre.

Ta den tid du behöver, du märker ju själv när du känner dej redo!
Det kan ta 9 veckor, det kan ta 9 månader innan du träffar på nån tjej du tycker är söt och mysig och känner nyfikenhet inför och vill lära känna bättre.
:kiss
Det finns miljoner kvinnor där ute och du har all tid i världen att ta dej an dessa, så det sista du behöver göra är att stressa dig in i nåt.

Njut istället av denna underbara egen-tid och softa och fundera ut vad du vill göra med allt! :banana:banana

Angående ekonomin som självfallet påverkas mycket när man plötsligt blir en om räkningarna ist för två så gör en prioriteringslista över vad som är viktigast i ditt liv!
Huset och bajken har du redan nämnt, men gör verkligen en lista på ett papper där du numrerar allt som du vill kunna ha råd med.
Gör en budget över dessa kostnader och om budgeten inte räcker till så får du stryka de sakerna längst ner i listan och fokusera bara på de saker du VERKLIGEN prioriterar! :yoparty

Se över dina lån.
Har du helförsäkring på bajken? -ta en trafikförsäkring bara och kolla vad du kan få den billigast.

Har du ett onödigt mobilabonnnemang? Kanske byta till ett billigare eller skaffa ett kontantkort om du inte ringer så mycket?
Har du 50 tvkanaler hemma? Kanske kan byta ner till färre och titta även över kostnader som bredband, el, värme, vatten, mat.
Man kan spara in mycket genom att bara dra ner lite här och lite där på vissa saker.Kolla över din ekonomi noga och ta bort de där sakerna som inte är direkt NÖDVÄNDIGA, man kan spara in ganska mycket slantar på så vis. :tummenupp

De flesta har dessutom massa saker liggandes i deras förråd/ källare/garage.
Sälj av de saker du inte behöver och så kan du få in lite extra pengar och samtidigt rensa rent hemma. :)
Har du en grästrimmer som står och skräpar eller trägårdsmöbler som aldrig används? Nån gammal cykel? Du hittar nog mycket du kan lägga ut på Blocket. :tungan

De flesta personer har ett eller två hundår i sina liv och vid dessa får man inte tappa hoppet utan anpassa sig och ta bort de sakerna som man tidigare kunnat unna sig.

Viktigt är att du inte heller sitter hemma och deppar ner dig i nostalgiska minnen utan det är bra att skingara tankarna med att träffa vänner och göra saker som får en glad!
Lycka till med allt sammans nu. :tummenupp

Last edited:
Av nästan allt ont som händer kommer i slutändan något positivt. Så har det varit för mig i varje fall även om man inte tror det när det dåliga just har inträffat.

Till dess, lycka till och ut och nuppa för f-n. :)

Vilken jävla bra tajming bruden hade. :brinnerup

Last edited:
Det suger fläskdick när sånt händer, och det är svårt att finna glädje i nåt ett bra tag framöver, men lycka till, för det går över tillslut, och då kommer du antagligen att tycka att det var bättre att det tog slut. Det är bra att du inte verkar hysa agg mot ditt ex, det är ju inte ätt att vara den som gör slut, för det är både vara obekvämt, dyrt och trist.

För att du ska bli glad snabbare, rekommenderas www.vildawebben.se , där kan du hitta tjejer och skriva lite mail, det brukar kännas rätt bra.

Ps. Ett tips, om du börjar dejta, se för fan till att träffas över en kaffe först. Det är inte alla som har en fin bild på hemsidan som är fina på riktigt, det är aptrist att gå runt med en blinddate brud som ser ut som Chewbacka på Bluemoon Bar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick