Sura Luvor

Se till att de hänger ut ordentligt, häng hellre tröjan uppochner på tork än i axlarna så huvan ligger. :hemmaman

Sköljmedel!
Ska du använda,alltså.

Fränt, detta mirakelmedel ska absolut prövas! :tummenupp

Se till att de hänger ut ordentligt, häng hellre tröjan uppochner på tork än i axlarna så huvan ligger. :hemmaman

Har gjort det några ggr, o har funkat ibland. Men finns just en hoodie som tycks vara fördömd till surlukt för evigt. :va

Last edited:
Kan vara bakterier i tvättmaskinen. Kör man bara i 40 grader, så börjar det växa skumma saker i maskinen och det sätter sig i kläderna. Kör igenom med bakteriedödande och 90 grader nångång ibland bara för att rensa ur tvättmaskinen.

Hört talas om torktumlare? Jag torktumlar nästan ALLA kläder förutom några enstaka plagg som tjejen påstår inte får tumlas. Sen bidrar det till växthuseffekten, bara det är värt att tumla för :tummenupp

Som någon sagt tidigare så är det för att den torkat för långsamt.
Har den en gång gjort det så kan lukten sitta i även om du tvättar om den.

Det enda att göra är att tvätta (med sköljmedel) och låta hänga ute och torka en blåsig dag.

De flesta luvtröjor har ju också dubbelt tyg i luvan, så om du kan dela på detta medans den torkar så hjälper det nog.

Kan vara bakterier i tvättmaskinen. Kör man bara i 40 grader, så börjar det växa skumma saker i maskinen och det sätter sig i kläderna. Kör igenom med bakteriedödande och 90 grader nångång ibland bara för att rensa ur tvättmaskinen.

Det var faktiskt ett riktigt bra tips,att man inte tänkt på det :snålo

Hört talas om torktumlare? Jag torktumlar nästan ALLA kläder förutom några enstaka plagg som tjejen påstår inte får tumlas. Sen bidrar det till växthuseffekten, bara det är värt att tumla för :tummenupp

Allt skall tumlas:tummenupp tål det inte att tumlas så är det inte mitt fel. överlåter man tvätt till mig så får man skylla sig själv:)

Man ska inte glömma att kläder slits som fan i torktumlaren. Som snål smålänning (:rolleyes:) torktumlar jag i princip ingenting!

/ Jens

Är inte det bara en "urban legend" som nån miljömupp tutat i folk? (Inte att smålänningar är snåla utan att torktumlaren äter kläder.) :D

Saxat från en större vitvarutillverkares hemsida;

Många tror att torktumling sliter mycket på kläderna, men det är dock inte sant. Du sliter mer på kläderna vid daglig användning och vid tvättning än vid själva tumlingen.

Inte kan väl folket som tillverkar maskinerna som snurrar och låter ljuga? :va

// Johan

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick