Bästa stället att köpa däck?

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Har sök i forumet, men får för mycket annan information än vad man vill ha, så frågan lyder, var kan man köpa billiga och kvallitets däck på nätet mm.
Jag har hittat jättebilliga däck, men som sagt hur är kvalliten =)
Tack i förhand!

Mvh C

Hej!
Tror att du har en skapligt billig däcknasare i Haninge om du kollar till höger på startsidan bland annonsörerna. Om man sedan VILL handla däck där är ju en smaksak. Jag fick iaf bra service :tummenupp

Jag skulle i första hand inte rekommendera Mynetmoto. De är billiga, men i två av två fall har de däck jag beställt kommit bort pga att de på Mynetmoto inte är noga med att sätta fast addresslappen på däcket.

Adresslapparna som används har ofta klister på baksidan, att enbart förlita sig på detta klister går inte. Andra däckfirmot fäster adresslappen på däcket och sedan försäkrar genom att linda tejp runt och genom däcket och över adresslappen.

Ytterligare ett tyskt alternativ: www.reifenversand.com

Last edited:
Jag skulle i första hand inte rekommendera Mynetmoto. De är billiga, men i två av två fall har de däck jag beställt kommit bort pga att de på Mynetmoto inte är noga med att sätta fast addresslappen på däcket.

Adresslapparna som används har ofta klister på baksidan, att enbart förlita sig på detta klister går inte. Andra däckfirmot fäster adresslappen på däcket och sedan försäkrar genom att linda tejp runt och genom däcket och över adresslappen.

Ytterligare ett tyskt alternativ: www.reifenversand.com

Delar din syn, med Mynetmoto, de är bara ett litet fåmansföretag som bedrivs som enskild firma och sysslar med trading. Haft även jag mina duster med dem.

@trådstartaren. Beställde igår från http://www.mcdackonline.com
köpt av dem några gånger tidigare och har fungerat hitils

Last edited:
beställde i början av veckan från mynetmoto eftersom mcdackonline (som jag har beställt från flera gånger förut) inte hade så stort utbud av de däcksdimmensionerna jag behövde. Men nu blev man ju lite orolig efter att ha läst detta.:gnissla
Jag återkommer med leveransrapport när/om jag får däcken...

Jag personligen har jätte billiga däck. Det är Dunlop Sportmax kostar över 5000/set i butik.
Mitt pris ligger på 2500/2000 kr set. Skriv ett meddelande i min inbox eller gästbok om ni är intresserade.

Däck på internet är oftast billiga för att produktionen inte har gått rätt till. Ex vikt skillnaden kan vara enormt stor på ena sidan till motsatta sida. Vilket inte är bra att kompensera med vikter. Ett bra kvalitetsdäck ska man lägga på så lite vikt som möjligt på fälgen.

Last edited:
Jag personligen har jätte billiga däck. Det är Dunlop Sportmax kostar över 5000/set i butik.
Mitt pris ligger på 2500/2000 kr set. Skriv ett meddelande i min inbox eller gästbok om ni är intresserade.

Däck på internet är oftast billiga för att produktionen inte har gått rätt till. Ex vikt skillnaden kan vara enormt stor på ena sidan till motsatta sida. Vilket inte är bra att kompensera med vikter. Ett bra kvalitetsdäck ska man lägga på så lite vikt som möjligt på fälgen.

Däck där produktionen inte gått rätt till kasseras, de säljs inte!!
Det där skitsnacket kör väldigt många mc-butiker med som lägger på för höga marginaler.

det är väl ingen som vill köpa dina däck när du får nya Dunlop Sportmax för 2000-2500/set på dackonline.se med gratis frakt

Kör du landsväg och lite bana så köpa begagnade bankörde däck, du gynnar de som tävlar och du åker på billiga däck som är bra.

beställde i början av veckan från mynetmoto eftersom mcdackonline (som jag har beställt från flera gånger förut) inte hade så stort utbud av de däcksdimmensionerna jag behövde. Men nu blev man ju lite orolig efter att ha läst detta.:gnissla
Jag återkommer med leveransrapport när/om jag får däcken...

Du behöver knappast vara orolig, jag har beställt därifrån i flera år o bara 1 gång har däcken försvunnit o då på Svensk mark (schenker lyckades slarva bort dom) men mynetmoto skickade snabbt som en pil ett par nya o så var allt frid o fröjd, ett mycket seriöst företag.

Du behöver knappast vara orolig, jag har beställt därifrån i flera år o bara 1 gång har däcken försvunnit o då på Svensk mark (schenker lyckades slarva bort dom) men mynetmoto skickade snabbt som en pil ett par nya o så var allt frid o fröjd, ett mycket seriöst företag.

Ja, skitseriöst när de kräver efterbetalning och fan och hans moster :rolleyes:

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...