Bästa stället att köpa däck?

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tack för tipset angående Reifen. Jag bad min finska kollega kolla upp företaget och allt såg bra ut enligt honom.
De var dessutom några hundringar billigare än Mynetmoto på min uppsättning. :tummenupp

Jämför jag med priserna där jag har mina bildäck parkerade över säsong, så fick jag framdäcket och frakten gratis hos Reifen. :yoparty

combatunit

Drömmare!
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -98, Suzuki RG125 Gamma -88
Kan instämma med många andra, SWT Racing (Haninge). Jag och farsan håller oss till de, bra service och jäkligt trevliga.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Kolla in www.rodamoto.es alltid purfärska däck och bra priser. Dom har enhets frakt på 30 euro. Varför ta en okänd firma när det finns säkra alternativ ? Varför inte titta på Pirelli diablo rosso corsa eller supercorsa sp dessa däck ger en otrolig feedback och grepp i överflöd :tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Rekommenderar så klart hojdäck.se
Klart bäst i mina ögon och jag får den hjälp jag behöver.
Tom som jobbar där har även alla svar jag har frågor på när jag står på nån bana och har tappat greppet!
Har han inte det direkt så ordnar han det inom rimlig tid!

Rätt gummi kommer från hojdäck.se

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
Apropå däck.. Var med om en konstig grej förra året. Ringde, kollade runt på nätet efter bakdäck till Yamman. talade med Däckstop i Linköping pga närhet.. Efter några dagar började de ringa. När jag ringde upp och undrade vad dom ville sa man att mitt beställda däck hade kommit. Vaa jag har inte beställt något däck. Blev tyst i luren. Man hävdade då att, jodå, det hade kommit ett däck till min båge där man hävdar att jag beställt det hela. Då jag kan bli;är ett surhuve, ilskna jag till. Sa att jag definitivt inte beställt ett däck. Men visst, jag har behov av ett däck. Vi kan göra en deal. Antingen skickar ni tillbaks däcket då jag definitivt inte beställt ett däck hos dom eller så diskuterar vi priset. Uppgörelsen blev ett bättre pris samt avmontering av gammalt däck och montering av nytt utan kostnad. Blev en bra deal och nöjd med däcket Bridgestone...

Kneedrag

Guest
Rekommenderar så klart hojdäck.se
Klart bäst i mina ögon och jag får den hjälp jag behöver.
Tom som jobbar där har även alla svar jag har frågor på när jag står på nån bana och har tappat greppet!
Har han inte det direkt så ordnar han det inom rimlig tid!

Rätt gummi kommer från hojdäck.se

Håller med kamikazi kid

Beställde sportsmart och dagen efter hämta jag ut däcken från lokala mataffären.

Klart snabbast leverans och klockren support. Jag är himla nöjd
Är glad att jag prova hojdäck:).

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Hojdäck har jag handlat offroaddäck av för nått år sen så jag vet de är bra men i det här fallet skiljer det mer än 850:- för den här affären.

Tack för alla tips på ställen att handla på men de flesta ev dem är redan uppräknade i denna tråden och jag har nog jämfört de flesta av dem med Reifen66.com och Reifen66 kvarstår som "prissegrare" så mina frågorna kvarstår.

Någon som har erfarenhet av Reifen66.com?

Och finns det någon som kan förklarar skillnaderna på de olika varianterna som Metzeler har på sina Z8'or?
Bakdäcken finns utan tilläggsbokstav samt med tilläggen O och C. Framdäcken finns också utan extra bokstav samt med tilläggen M och E. Dessutom så skiljer priset en aning mellan varianterna.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Någon som har erfarenhet av Reifen66.com?

Har du sökt på nätet efter omdömen? Finns ju fler ställen på nätet där folk delar med sig av positiva och negativa erfarenheter av näthandlare. Det kan ju vara så enkelt att det inte är någon som handlat av just dem här på SH eftersom ingen svarat på din fråga. Ta och gör en beställning och testa tjänsten så kan du återkomma här med ditt omdöme eller så går du på den säkra sidan och beställer från någon som folk i tråden haft bra erfarenheter av. Det fanns tjänster som hade bättre priser än från den sidan jag beställde från när det begav sig, men efter vidare efterforskningar noterade jag att de hade dåliga leveranser. Att jaga det absoluta bästa priset kan straffa sig ibland.

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Ingen alls
Och finns det någon som kan förklarar skillnaderna på de olika varianterna som Metzeler har på sina Z8'or?
Bakdäcken finns utan tilläggsbokstav samt med tilläggen O och C. Framdäcken finns också utan extra bokstav samt med tilläggen M och E. Dessutom så skiljer priset en aning mellan varianterna.

Tilläggen betyder att det är skillnader i däcken/stommarna ( doh :) )
En del tillverkare specar vissa tillägg som rekommenderade till visssa modeller då tyska bilprovningen(TÜV),
är mycket hårdare på heltypsgodkännande.
Enligt Metzeler själva, så ska de senaste uppdateringarna av Z8 ha bättre våtegenskaper och är märkta med M och O.

Men vad de andra bokstäverna betyder, har jag inte någon info om.
Metzelers hemsida ger inget svar på det?
Jag har för mig (obs; tror) att deras C och E är förstärkta i stommarna....

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Har du sökt på nätet efter omdömen?
Jo jag har sökt men tydligen inte hittat nått riktigt konkret. Fast jag har och andra sidan inte lagt min själ i det.
Att jaga det absoluta bästa priset kan straffa sig ibland.
Jo precis, det är därför jag frågar här men jag får väl göra en lite mer omfattande sökning och hittar jag inget riktigt oroväckande så får jag väl bli den första här på Sporthoj som beställer därifrån. :tungan

Tilläggen betyder att det är skillnader i däcken/stommarna ( doh :) ) ....
Enligt Metzeler själva, så ska de senaste uppdateringarna av Z8 ha bättre våtegenskaper och är märkta med M och O....
Tack för insikten, och om M och O betyder ännu bättre våtgrepp så är det perfekt för det är de varianterna som Reifen66 säljer. :)

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tack för tipset angående Reifen. Jag bad min finska kollega kolla upp företaget och allt såg bra ut enligt honom.
De var dessutom några hundringar billigare än Mynetmoto på min uppsättning. :tummenupp

Missade du mitt inlägg?

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
Ducati SS1000 DS
Kör du landsväg och lite bana så köpa begagnade bankörde däck, du gynnar de som tävlar och du åker på billiga däck som är bra.

Precis , tycker för min del att det är en bra lösning . En grej bara , håll koll på gummiblandningen !
De jag köpte i våras var så mjuka att jag fick byta efter bara två bandagar .

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har de senaste åren köpt från Hojdäck.se och Däckonline. Helt smärtfritt och billigt.

Men nu har Mitt lokala utlämningsställe (mataffären Vivo) sagt att de inte får lämna ut däck på grund av brandrisken!!!!!!
Hundratals liter av matolja går bra tydligen.

Nu måste jag åka till ett annat ställe 1,5 mil bort med VÄLDIGT begränsade öppettider och hämta där.
Nån mer som hört nåt liknande dumt?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag personligen har jätte billiga däck. Det är Dunlop Sportmax kostar över 5000/set i butik.
Mitt pris ligger på 2500/2000 kr set. Skriv ett meddelande i min inbox eller gästbok om ni är intresserade.

Däck på internet är oftast billiga för att produktionen inte har gått rätt till. Ex vikt skillnaden kan vara enormt stor på ena sidan till motsatta sida. Vilket inte är bra att kompensera med vikter. Ett bra kvalitetsdäck ska man lägga på så lite vikt som möjligt på fälgen.

Så om jag beställer däck på tex däckonlie så betyder det att det kan va fel vikt fördelning på dom? Tycker det låter konstigt. Så stor pris skillnad e det ju inte det e nån hundralapp per däck o det ska det ju va när man beställer via nätet?

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Ingen alls
sandersen skrev:
Däck på internet är oftast billiga för att produktionen inte har gått rätt till. Ex vikt skillnaden kan vara enormt stor på ena sidan till motsatta sida. Vilket inte är bra att kompensera med vikter. Ett bra kvalitetsdäck ska man lägga på så lite vikt som möjligt på fälgen

Det var ett intressant påstående.
Källa på det?

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Ingen alls
Jag har de senaste åren köpt från Hojdäck.se och Däckonline. Helt smärtfritt och billigt.

Men nu har Mitt lokala utlämningsställe (mataffären Vivo) sagt att de inte får lämna ut däck på grund av brandrisken!!!!!!
Hundratals liter av matolja går bra tydligen.

Nu måste jag åka till ett annat ställe 1,5 mil bort med VÄLDIGT begränsade öppettider och hämta där.
Nån mer som hört nåt liknande dumt?

Det har med livsmedelsslagen att göra.
Schenker har stoppat våra leveranser trots att däcken var emballerade med både plastpåse och kartong.
Ombuden klagar på lukt från däcken och det måste vi respektera.
Nu kan man hos oss välja utkörning dagtid eller kvällstid för ett mindre tillägg (enligt Schenkers prislista) eller utkörning till jobb/företag.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024