Smaksätt kolsyrat vatten - Hur gör du?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Jo, då har man oxå en kolsyremaskin. Min dröm var att kunna fixa ihop nåt eget som smakar smo Loka Citron eller liknande. Tänker - nyttigt, fräsht och törstsläckande.
Istället köpte jag en burk Lime - soda streamer och det smakar sockrat 7up.

Har provat att hälla i citron i bubbelvatten men det liknar inte alls Loka/ramlösa. Hur svårt ska det vara egentliten?!

1020110771.jpg

Hur brukar du baka ihop det bästa vattnet?

häll i 7up direkt i maskinen, slipper du bekymra dig för hur göra, samtidigt kommer dina kompisar bli impade av hur schysst läsk du gör hemma i tells ya.

Jag skulle kunna tänka mig att det är en del salt i Loka.
Annars brukar jag köra med vanlig saft istället för smakflaskorna om man bara ska ha nåt sötsliskigt typ hallonsoda, det blir betydligt billigare.

Fast det Mark köpt är ju typ supersött koncentyrat för att göra just 7-up. Det finns mindre essensflaskor som man kan göra smaksatt vatten med. Eller så blandar du med Fun Light, blir kalasbra.

Edit: Typ sån alltså.
1021311770_nm.jpg

Last edited:
De essenser som vi har prövat är odugliga så jag kör antingen kolsyrat vatten med vattensmak eller så blandar jag ut med Bob Mixx Apelsin & Mango om jag är "läsk"-sugen.
Bob.mixx.Apelsin.mango.jpg

Har dock fått höra att den nya julmust-smaken skall vara riktigt bra så den skall inhandlas inför julen.

Last edited:
Iom denna tråd har diverse kolsyremaskinanvändare.

Ska köpa en sådan i julklapp.
Så vilken/vilka maskiner kan rekommenderas?

Loka är mineralvatten. Uppumpat från speciella vattenkällor. Smakar faktiskt annorlunda än kranvatten. Även om det inte är kolsyrat. Innehåller fler salter, metaller och inget klor eller annat som kranvatten innehåller. Testa att köpa Ramlösa Stilla eller annat källvatten. Nackdelen med det är iofs att det är ga mycket dyrare än kranvatten. :)

Fast det Mark köpt är ju typ supersött koncentyrat för att göra just 7-up. Det finns mindre essensflaskor som man kan göra smaksatt vatten med. Eller så blandar du med Fun Light, blir kalasbra.

Edit: Typ sån alltså.
1021311770_nm.jpg
Det är den som är grejen!
Mycket bättre än TS-alternativ, som som sagt är till för att smaka just läsk.

Loka är mineralvatten. Uppumpat från speciella vattenkällor. Smakar faktiskt annorlunda än kranvatten. Även om det inte är kolsyrat. Innehåller fler salter, metaller och inget klor eller annat som kranvatten innehåller. Testa att köpa Ramlösa Stilla eller annat källvatten. Nackdelen med det är iofs att det är ga mycket dyrare än kranvatten. :)

Eller så dricker man bara vattnet ur sin egen brunn? Klart å betart.

Jag pröjsar ALDRIG 20:-(+)/L för VATTEN, när mjölk går på en tia.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick