Vem utför silverplätering (gärna i Skåne och Lundatrakten)?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Som rubriken säger, vilka ska man vända sig till? Har ett par små delar av koppar och mässing som jag vill silverplätera, men ingen aning om vem som utför sånt. Grejerna är pläterade sen innan men det börjar släppa, så jag vill få dem rengjorda och sen ompläterade. Finns det någon i skåne (och gärna i Lunds omnejd) som pysslar med sånt?
Det är ungefär 10 saker varav tre är mässing och resten koppar, och inget större än att man kan hålla det i sin (mer eller mindre) knutna näve. Någon aning om vad ett sånt jobb kan kosta?
Tack på förhand!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En gissning är att en guldsmed kan hjälpa dig med det, men det är bara en gissning.

Är det säckpipan igen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En gissning är att en guldsmed kan hjälpa dig med det, men det är bara en gissning.

Är det säckpipan igen?

Ok, vilken som helst då eller? Utför de sånt på plats i egen verkstad eller tror du att de lämnar bort sina jobb?

Helt korrekt, försöker restaurera den till ursprungsskicket och då ser det lite trist ut med flagnande utsmyckningsdelar:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ok, vilken som helst då eller? Utför de sånt på plats i egen verkstad eller tror du att de lämnar bort sina jobb?

Helt korrekt, försöker restaurera den till ursprungsskicket och då ser det lite trist ut med flagnande utsmyckningsdelar:tummenupp

Jag tänkte nu inte på butiker, utan riktiga guldsmeder som tillverkar eget.
Eventuellt skulle en gamla sortens urmakare kunna göra sånt också.

Jag är inte så bevandrad i dina trakter, men finns det någon gammal gubbe med tjocka glasögon på nästippen så är han säkert mannen för jobbet.

Kul att du fräschar till den, det får nästan bli byggtråd på den?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag tänkte nu inte på butiker, utan riktiga guldsmeder som tillverkar eget.
Eventuellt skulle en gamla sortens urmakare kunna göra sånt också.

Jag är inte så bevandrad i dina trakter, men finns det någon gammal gubbe med tjocka glasögon på nästippen så är han säkert mannen för jobbet.

Kul att du fräschar till den, det får nästan bli byggtråd på den?

Jag förstår. Får kolla runt lite, någon guldsmed borde det väl finnas här i krokarna.

Byggtråd ska vi nog kunna ordna om det är önskvärt:) Blir väl inte så mycket "byggt" egentligen då jag bara gör små ingrepp för att få ordning på den (oljning, som dessutom redan är klar, och lindning av vaxad hampa runt monteringsleder och sådär), men visst kan jag lägga upp lite bilder på framstegen någonstans:)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag förstår. Får kolla runt lite, någon guldsmed borde det väl finnas här i krokarna.

Byggtråd ska vi nog kunna ordna om det är önskvärt:) Blir väl inte så mycket "byggt" egentligen då jag bara gör små ingrepp för att få ordning på den (oljning, som dessutom redan är klar, och lindning av vaxad hampa runt monteringsleder och sådär), men visst kan jag lägga upp lite bilder på framstegen någonstans:)

Nemen titta här:)
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=guldsmed&geo_area=lund

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre