Åsikter om Audi A6 2005 ->

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Funderar på en Audi A6 2.4 2005, vet ingenting om dom annat än att dom är snygga utan att vara pråliga....
Ni som äger en, eller har erfarenheter av dom får gärna skriva lite! :tummenupp

Bilen jag kikar på är en 05:a 2.4 liters motorn, S-Line

Tack

Bifogat

• 0225788748.jpg
    0225788748.jpg
    33 KB · Visningar: 326
Tjöp kombi. Bättre, snyggare och lättare att bli av med sedan. Varför vill man ha en bil med utan bagageutrymme?

Fick låna hem en A6 med 3.2L V6 med quattro. Jag fullkomligt älskade den bilen. Och bara för att vara udda tycker jag sedanen är mycket snyggare än avanten. :tummenupp.

Man sitter grymt skönt, lätt att förstå alla knappar och man hittar lätt i datorn utan problem. Enda problemet är som jag tyckte var att dörrarna låstes automatiskt när man började rulla. Men det kunde man stänga av i datorn så det var inga problem.

Och det var synd att man inte kunde stänga av antispinnet/sladd, eller så var det jag som inte orkade fiffla bort det.

Får gratulera till en fantastisk bil om du köper :tummenupp

Tjöp kombi. Bättre, snyggare och lättare att bli av med sedan. Varför vill man ha en bil med utan bagageutrymme?

Beror väl på behov eller kanske hur många bilar man har. Själv har jag två kombi o en kuppe. Hade kanske inte handlat den senare om jag inte haft kombi redan.

Köp 2,0T istället. Priset är ungefär detsamma men den känns mycket piggare.
2,4 känns väldigt slö och är inte alls någon hit att köra.

Håller med roobj V6an går lugnt och fint men dricker mycket soppa och är ruskigt slö. 05orna hade ju lite barnsjukdomar bla har jag bytt elektriskahandbromsstyrdonet och rattstångar på dom "dyrt!"

När är ett kombiutrymme i vägen? Någon gång behöver man det.

Som sagt, han kanske har en kombi redan. Har man det och tycker sedan är snyggare så är ju valet av bil två enkelt. Ingen kombi.

Men inte fan kan man vara helt utan kombi om man är tillvand på en sådan, det får jag ju hålla med om.

Har inget kombibehov just nu, dessutom vill jag ha en med S-Line paketet, & budgeten är bergänsad.

Köp en A6 om du inte tänker köpa senaste A4:an. Jag hade en A4-05 quatro och den var hemsk. Du har sett mig spy galla över den i otaliga trådar. Var tvungen att sälja den fort och billigt innan jag fick för mig att spränga den.

Haha, jo jag har läst vad du tycker:D, vad jag förstått var ju A6 en helt ny konstruktion när den kom 2005, V6:an är också den en helt ny konstruktion, medans A4:an var lite till åren kommen..
Lite onödigt stor bil kanske, men vafan man är ju gubbe nu! :gnissla

Köp en A6 om du inte tänker köpa senaste A4:an. Jag hade en A4-05 quatro och den var hemsk. Du har sett mig spy galla över den i otaliga trådar. Var tvungen att sälja den fort och billigt innan jag fick för mig att spränga den.

Haha, jo jag har läst vad du tycker:D, vad jag förstått var ju A6 en helt ny konstruktion när den kom 2005, V6:an är också den en helt ny konstruktion, medans A4:an var lite till åren kommen..
Lite onödigt stor bil kanske, men vafan man är ju gubbe nu! :gnissla

Tjöp 6:an. A4 kombin lastar mindre än en golf från samma år, har minst 20 punkter dur kommer irritera dig gråhårig över under vardagligt bruk, är dyr som fan att äga pga alla korkade serviceintervaller, mm.

WTF....ska man inte ens våga handla Ådi nu heller...bilen jag vill ha finns fan inte att hitta, BMW 3 serien (nya) är trevlig, men en bra utsrustad vagn till vettigt pris finns ju knappt....

Fick tips om nya Accorden, snygg & bra men dyr då jag kommer köpa privat & inte leasa.....

WTF....ska man inte ens våga handla Ådi nu heller...bilen jag vill ha finns fan inte att hitta, BMW 3 serien (nya) är trevlig, men en bra utsrustad vagn till vettigt pris finns ju knappt....

Fick tips om nya Accorden, snygg & bra men dyr då jag kommer köpa privat & inte leasa.....

Våga handla gör man säkert. Att hitta en som är korrekt skött med bra historik är dock inte det lättaste. Fick tipset att det första man bör göra, om man hittar en, är motorsköljning och kolla de silar som tydligen det är problem med. Letade bra länge efter en A6 / A4 men gav upp.

Får man plats med en barnvagn i sedanen, ni som vet? Tycker också att sedanen är snyggare och så åker man mycket tystare i den och så många Audi-kombis som står i varje gatuhörn så är ju risken att man inte hittar sin egen väldigt överhängande.

Hade nöjet att köra -07 A6 avant Q (samma som .05 typ vill jag minnas). Denna hade dock 3liters deiseln men rent konstruktionsmässigt, avseende chassi, interiör och kvalité (den fick gå 10000mil innan den byttes in) var helt i topp. Man satt bra, den var tyst, det var bekvämt.
Men! ge inte en krona extra för navigator för den är både långsam, knepig, fumlig och dyr som bara den att uppdatera.

Överladdat, alltid överladdat. Ger dig bäst bränsle ekonomi i slutändan utan att ta körglädje.

Sportpaketet (s-line?) det som innebär stolar med mer "stöd" är väl värt, för de är faktiskt en bra bit bättre.

Happy hunting!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...