Goped

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Sportster 1200
Hallo..

Håller på att bygga en goped, men har stött på problem.
Problemet är att den flödar över.. Jag misstänker att det kan beror på att jag har tanken högre än vad förgasaren är så att bensinen "själv-rinner" in i förgasaren, kan det va så?:va
Någon som har nåt tips på vad jag kan hitta på för lösning? Tyvär kan jag inte ha tanken under förgasaren.. men det måste väl gå att lösa!?:näsblod

Ps. på bilden har jag inte satt på tanken ännu, men det sitter bakom cylindern över kedjan.

Bifogat

• DSC00277.jpg
    DSC00277.jpg
    242.1 KB · Visningar: 432

Ozzi

Guest
Nålventilen i flottörhuset håller antagligen inte tätt ta isär, kolla o gör rent.:tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tanken måste vara högre än förgasaren om du inte ska ha en pump. Flottören i förgasaren ska se till att det inte flödar över.

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
cbr1000f-92
Jag förstår inte riktigt... Bygger du ett super snabbt fordon för pansionärer eller vidgar bara din vyer...... :)
Tror inte det är tanken som är problemet utan förgasarna som flödar då ligger nog problemet i förgasarna är snarare någon trottel som hänger sig.
Så kolla över förgasaren eller byt till någon annan...

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Sportster 1200
njaa.. har provat 2st nya förgasare och det är samma problem med båda, så att det ska vara skit i dom ellar att dom ska va slitna tror jag inte är felet.
Tror ni inte att tanken ska vara lägre än förgasaren för att den ska suga i sig soppan, har kollat lite bilder på andra gopeder, på dom så är tanken i samma höjd eller lägre än förgasaren.

Bifogat

• keith's-go-ped-002.jpg
    keith's-go-ped-002.jpg
    158.3 KB · Visningar: 311

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Sportster 1200
Jag förstår inte riktigt... Bygger du ett super snabbt fordon för pansionärer eller vidgar bara din vyer...... :)
Tror inte det är tanken som är problemet utan förgasarna som flödar då ligger nog problemet i förgasarna är snarare någon trottel som hänger sig.
Så kolla över förgasaren eller byt till någon annan...

Hehe.. behöver nåt att åka till bolaget på!:fyllisar

Ozzi

Guest
njaa.. har provat 2st nya förgasare och det är samma problem med båda, så att det ska vara skit i dom ellar att dom ska va slitna tror jag inte är felet.
Tror ni inte att tanken ska vara lägre än förgasaren för att den ska suga i sig soppan, har kollat lite bilder på andra gopeder, på dom så är tanken i samma höjd eller lägre än förgasaren.

Är det en membranförgasare?

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Sportster 1200
Är det en membranförgasare?

Nej det är det inte..
Trotteln går inte upp och ner, utan det är ett hål o trotteln så när man gasar så vrider trotteln sig och hålet öppnar sig mer.

Bilden visa hur förgasaren ser ut.

Bifogat

• 10395A.jpg
    10395A.jpg
    133.2 KB · Visningar: 132

Ozzi

Guest
Nej det är det inte..
Trotteln går inte upp och ner, utan det är ett hål o trotteln så när man gasar så vrider trotteln sig och hålet öppnar sig mer.

Bilden visa hur förgasaren ser ut.

Trottel= upp o ner, gasspjäll=axel som vrids och då öppnar insugskanalen, hur som så tycker jag att det ser ut som en membranförgasare, plocka isär o kolla det ev. membranet o blås ur alla munstycken, minsta lilla hål i ett membran så funkar det inte, vi har ju etanol i bensinen(95) i sverige och det gillar inte membran någe vidare.:tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award