Ozzi
Guest
Sanningen om folk kommer fram i dessa trådar.

Uppe i 3 virre nu?Sanningen om folk kommer fram i dessa trådar.![]()
Uppe i 3 virre nu?![]()
Nej nej för faan det är ingen här som kommer kalla dig för syltare, om du nu inte är en sjujävel till bärplockare och tycker om sylt.
Bra val av avställningbar försäkring hos folksam, har samma själv - och med flitigt användande av av o på kan man få det ruskigt billigt![]()
allt handlar om försäkringsbolagens försök att pippa allt som har två ben..... ibland ett.... dom pissar ju oss på ryggen dagligen... skulle inte missa chansen att pissa tillbaka.... dom små chanser man får att kasta in en pinne i försäkringsbolagen stora hjul får man bara inte missa.....![]()
Jag håller på dig...och JA jag kommer göra precis samma sak själv när jag hämtar ut nya hojenVänta lite nu.. Förklara gärna för mig hur det räknas som försäkringsbedrägeri när jag "säljer" hojen till min farssa. Som har den avställd med garageförsäkring under vintern (som för övrigt kostar i princip lika lite på mig). Som jag sedan köper tillbaks och SJÄLV betalar försäkring på? För övrigt så står cykeln inlåst i garage på hemmaplan hos mig.
Det du menar är alltså, bara för att man tagit en försäkring, som råkar vara ej avställningsbar, så skall man ha denna resten av livet eller tills den dagen kommer då man säljer hojen "på riktigt" ?
I mitt fall så var anledningen inte knepigare än att jag visste att jag kunde hitta en billigare försäkring, PÅ MIG, än den jag hade. Men kunde inte avbryta försäkringen annat än att skrota hojen, eller att "sälja" den.
Nog om ot nu, jag har fått svar på min fråga gällande det jag frågade om.. nu får man bara hoppas på strålande väder som det blivit utlovat på västkusten..![]()
Bully upp med morrhåren. det ska vi bli väder på söndag. Åktur och fika på rosen?![]()
Så mycket SURK blir det men det är inte annat än försäkrings bedrägeri då försäkringsbolaget tror att dom försäkrar en stillsam och ärlig 55 åring som bor på landsbyggden med minimalt med stölder då cyckeln i själva verket rullar i storstan av en 22 åring med allt vad detta ger.
Inte undra på att det kostar att försäkra...
Detta sätt är absolut inte renhårigt i mina ögon sedan svider det rejält
i plånboken för dessa som vill åka men inte betalar.....
Så mycket SURK blir det men det är inte annat än försäkrings bedrägeri då försäkringsbolaget tror att dom försäkrar en stillsam och ärlig 55 åring som bor på landsbyggden med minimalt med stölder då cyckeln i själva verket rullar i storstan av en 22 åring med allt vad detta ger.
Inte undra på att det kostar att försäkra...
Detta sätt är absolut inte renhårigt i mina ögon sedan svider det rejält
i plånboken för dessa som vill åka men inte betalar.....
DU måste ha en trafikförsäkring på alla fordon DU äger, och som är påställda i trafik.
Alltså, om din far äger hojen idag, hjälper inte det någon att DU tecknar en försäkring på dig själv.
Bra val av avställningbar försäkring hos folksam, har samma själv - och med flitigt användande av av o på kan man få det ruskigt billigt![]()
Det finns ju faktiskt en anledning till varför vi "äldre o erfarna piloter" får en lägre premie, och den stavas...ERFARENHET OCH SÄKERHETSTÄNK.. så är det faktiskt.![]()
FAN vad jag hatar såna som gör fulingar med försäkringar så att vi andra får betala
Jag fick ett tips från en försäkringsmäklare om att avställning ger samma effekt som ägarbyte när jag frågade om ny försäkring till min bil.
Gäller inte samma regler på mc?
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Helgen efter midsommar arra... |
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar