Besvärlig köpare

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660
såg zoraxx köpa cement och en stor hink i järnaffären :machinegu

men nu är jag nyfiken hur det gick för dej och jag hoppas att det löste sej för dej

Last edited:

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Säljaren blev kanske så rädd för honom att han ringde polisen? OCh just nu sitter Zoraxx i häktet? Så länge man fått sin kråka på papprerna så hade jag gärna tagit en natt en i en fyllecell :yoparty

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Äh! Han är ju ute och löder med sin försäkrade hoj fattar ni väl.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Hur gick det?

En sak som funkar på vissa är ju annars att man ringer deras föräldrar.. Eftersom de uppenbarligen inte växt upp nog för att hantera ärendet så ringer man Mamma o Pappa.. Det är ju lite nergraderande att bli påhoppad av förädrarna när man är "vuxen" och det sätter oftast en eld i baken på halvuxna snorungar.

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Jo då.
Han skulle komma till stan men dök inte upp. Så jag ringde till hans jobb o efterlyste honom. Sen fick jag ett sms att papperen låg i gasolluckan på en husvagn utanför mitt garage (vet inte hur den kom dit för tydligen hade han inte varit i stan.)
Kollade regnumret på transportstyrelsen idag o nu står det att det har varit två ägare på hojen i stället för en som tidigare. Så papperen kommer väl i nästa vecka.
Fredag nästa vecka så rullar jag till Kalmar o besiktar (finns inga tider på ön)
Så nu saknar jag bara nå däckvärmare o ett skinnställ som skulle varit med men aja, man kan inte få allt som utlovas :p

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jo då.
Han skulle komma till stan men dök inte upp. Så jag ringde till hans jobb o efterlyste honom. Sen fick jag ett sms att papperen låg i gasolluckan på en husvagn utanför mitt garage (vet inte hur den kom dit för tydligen hade han inte varit i stan.)
Kollade regnumret på transportstyrelsen idag o nu står det att det har varit två ägare på hojen i stället för en som tidigare. Så papperen kommer väl i nästa vecka.
Fredag nästa vecka så rullar jag till Kalmar o besiktar (finns inga tider på ön)
Så nu saknar jag bara nå däckvärmare o ett skinnställ som skulle varit med men aja, man kan inte få allt som utlovas :p

Skicka regnr (ex RRR222) som SMS till 72503. Svar direkt om bytet är klart :tummenupp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Men vilken mupp. Hur svårt kan det vara egentligen? Ska man behöva hålla säljaren i handen och promenera tillsammans till närmaste brevlåda eller?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Men vilken mupp. Hur svårt kan det vara egentligen? Ska man behöva hålla säljaren i handen och promenera tillsammans till närmaste brevlåda eller?

Brukar jag kräva, om de inte vill låta mig posta papprena. Ser ut som att det är något jag kommer att fortsätta med! :tummenupp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Brukar jag kräva, om de inte vill låta mig posta papprena. Ser ut som att det är något jag kommer att fortsätta med! :tummenupp
'''lika bra detf faaxt nu
är jag cfull some e
n apa.''men verkar som en bra kide.

kör hårt kompidds.

Feast sdu vrt RTT DEK l´tid öär säljaren son sajKA POSTA PAPPRENA'+''''''''+'''''+'+?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

är jag cfull some e

kör hårt kompidds.

Feast sdu vrt RTT DEK l´tid öär säljaren son sajKA POSTA PAPPRENA'+''''''''+'''''+'+?

HAHAHAHAHHAH!!! vilken skillnad, vissa brukar säga att spriten gör dom smartare, inte i detta fallet. :tummenupp

Schkål! :banana

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
är jag cfull some e

kör hårt kompidds.

Skönt att man inte är ensam om att skriva här på fyllan.. Alltid lika roligt dagen efter när man tittar och finner.:D:tummenupp

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Om jag köper något brukar jag försöka få posta ägarbytet själv så det verkligen blir gjort.

Edstam

Red
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
Ducati 848, -08, röd så klart!
Vad står det i kontraktet om tillbehören?

Om killen inte har några betalningsanmärkningar är det säkert effektivt att anv kronofogden för att att få grejorne/pengar tillbaka.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
är jag cfull some e

kör hårt kompidds.

Haha... godmorgon! Armerad kepa? ;)

Säljarens ansvar, men även mitt intresse så därför ser jag till att det verkligen blir gjort, och det direkt då köpet görs upp.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Haha... godmorgon! Armerad kepa? ;)

Säljarens ansvar, men även mitt intresse så därför ser jag till att det verkligen blir gjort, och det direkt då köpet görs upp.
God morgon :) Ska aldrig dricka vodka i såna mängder igen. Och definitivt inte öppna datorn när jag knappt ser skärmen. Hahah, ja fy fasen. Många ipren går det nog åt idag. Sorry alla, för mitt fylledravel.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
God morgon :) Ska aldrig dricka vodka i såna mängder igen. Och definitivt inte öppna datorn när jag knappt ser skärmen. Hahah, ja fy fasen. Många ipren går det nog åt idag. Sorry alla, för mitt fylledravel.

Haha, ingen fara, du tycks vara ett trevligt fyllo. Dessutom lyckades man efter en sju-åtta genomläsningar och lite funderande ju lista ut att du faktiskt försökte säga något, och en stund och några ytterligare genomläsningar senare även vad... :hihi :fyllisar

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
06 ktm 660

haha det är lungt vi hade lite roligt bara hoppas att du inte har för ont i :huvet :yoparty

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
haha det är lungt vi hade lite roligt bara hoppas att du inte har för ont i :huvet :yoparty
Jag mår som jag förjänar. Efter all den arbete jag la ner på supandet så ska det ju kännas
headache.gif

Om bara Konstapel Kopparslagare nu kunde ta lite tjänstledigt från klämtandet. :smasha

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa