Köpa ÖL i tyskland

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Dee_cati skrev:
Vilka dårar :va trodde att ni skulle dricka det i färjeläget månntro.
Angående lager så är allt slut innan nästa resa går, brukar bli rätt ofta. Vi är törstiga av oss :hihi
he he he,jo just det.brukar bli så.

Gothmog skrev:
Gammal tråd men... Jag beställde från spirituosen-superbillig.de en gång i maj. Jag blev extremt nöjd. Nu är det totalt sabbat tyvärr för tullen stjäl paketen sen den 16:e juli av någon obegriplig kriminell anledning så de skickar ej längre till sverige. Nu har jag beställt från alcohola.com men de har ju ett bedrövligt dåligt sortiment.
Vill ha tips om några andra bra och billiga nätspritbutiker som har lika stort sortiment som spirituosen har samt levererar till sverige.

Newsflash! För de som inte visste kan jag meddela att allas vår favoritaffär
(min i alla fall) spirituosen-superbillig.de ska börja samarbeta med fraktordnarfirman Locadi. De bygger nu om sidan för enkel beställning med Locadis system. De tror det är klart inom två veckor. :tummenupp
Så... :arsele Tullverket!

Ytterligare en grej. Kom hem från tyskland i fredags kväll och resan genom danmark gick inte som det var tänkt. Tydligen så har polisen där börjat köra rätt mycket kontroll på lätta lastbilar om man får tro polisen själva. Jag och ytterligare en hyrbil blev stoppad på samma gång och det var bara att köra upp bilen på vågen :(
Den andra killen som för övrigt kom från göteborg hade det än värre än vad vi hade, han hade last på ca 2 ton :brinnerup Kan tänka mig att han fick lasta runt 1100-1300 kilo på sin.
Så ni som ska åka, håll koll på vikten jäkligt noga, det var MYCKET polisbilar på vägarna i danmark och de verkar ha fått order om att vara extra nitiska på svenskar :(
Nu får man iofs bara ta in 15 lock öl och 10 liter starksprit per person så om ni inte åker nissan micra är det väl lugnt :)

Trådlyft :yoparty
Hade tänkt att åka ned och bunkra upp för sommaren :fyllisar
Funderar lite på hur man ska köra, är inriktad nu på att ta båda färjorna alltså Helsingborg - Helsingör och sedan Rödby - Puttgarten.
Vad är era erfarenheter av detta? både pengamässigt och tidsmässigt.
Är det smartare att åka över bron måntro?

Trådlyft :yoparty
Hade tänkt att åka ned och bunkra upp för sommaren :fyllisar
Funderar lite på hur man ska köra, är inriktad nu på att ta båda färjorna alltså Helsingborg - Helsingör och sedan Rödby - Puttgarten.
Vad är era erfarenheter av detta? både pengamässigt och tidsmässigt.
Är det smartare att åka över bron måntro?

Bron eller färjan är skitsamma. Vi "brukar" åka båt en väg och bro andra. Fördelen är att man åker gratis på ena svängen på nånn färja om man åker hela vägen. Söndagserbjudande eller va det kallades..

/ Jens

Bordershop rekommenderas. Det är en gammal passagerarfärja som dom förankrat i hamn och byggt om till spritaffär typ. var där får några veckor sen och gjorde av med ca 2500 kr. För det fick jag 13 flak öl, några flaskor likör, 9 liter vin och 6 liter sprit. Inkl. reskostnader :tummenupp

Läste också om nått att om man åker tillbaka inom 3 timmar så får man nån färja gratis.
Mina polare som var nere där för ett par veckor sen sa att man skulle åka in lite och hitta ett ställe som heter Calles?
Vi ska ha en lätt lastbil så de blir lite lönt ;)

Ska ni till Puttgarden så får ni stanna på flera ställen. Bordershopen och Calles har ungefär samma pris på ölen men oftast är spriten dyrare på bordershopen. Ett tips är ju att stanna på bordershopen först och kolla priserna. Sen åker ni 8 km söderut och svänger av mot Burg. Efter någon km ser ni Calles på vänster sida. Där handlar jag alltid öl och cider. Sen brukar jag fortsätta till en matbutik som heter Sky. Den ligger några hundra meter efter Calles på huvudgatan på höger sida. Då får ni alltså svänga ut på huvudgatan igen från Calles. Det jag handlade i april i år var:

Calles:
Spendrups gold 5,9% 67 kr/flak
Rekorderlig cider skogsbär 7,0% 135 kr/ flak

Sky:
Jägermeister 70 cl 93 kr/ flaska
Famous grouse 100 cl 135 kr/ flaska

Läste också om nått att om man åker tillbaka inom 3 timmar så får man nån färja gratis.
Mina polare som var nere där för ett par veckor sen sa att man skulle åka in lite och hitta ett ställe som heter Calles?
Vi ska ha en lätt lastbil så de blir lite lönt ;)

Calles mfl (finns även några mindre ställen där calles ligger, där man får tex provsmaka vin innan köp) Vs. Bordershopen när det gäller priser ...så skiljer det sig lite beroende på "tilbud". Men bordershoppen vid puttgarden har numera löjligt stort utbud.

Att rekommendera ifall det ska köpas stora mängder flak öl t ex, så är det att förbeställa. Då fixar man lastningen smidigt via pall och slipper tidsödande "omväg" med grejerna via kassan.

Mer info:
http://www.border-shop.dk
http://se.calle.dk

3 timmars regeln:
http://www.scandlinestrips.dk/ContentPages/_style_ContentPage_1_col_w_teaser_1073?_s_icmp=bC8fKU3N

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...