Krabi, Thailand - flygstol bokad

Grejen med Ao nang är ju inte hur det är på plats, utan alla öar runt omkring som man kan åka ut till. Vi var i ao nang en vecka och vi var aldrig på stranden där, vi åkte ut till alla öar runt omkring.

Vill man bara slappa så är koh lipe något att rekommendera, ta en långtail och 10 minuter senare är du på en liten ö helt ör dig själv, men vit mjlöligt sande och kristall klart vatten.

Vi ska åka i feb -11 och då blir det kho chang och koh samui vi ska prova.

Grejen med Ao nang är ju inte hur det är på plats, utan alla öar runt omkring som man kan åka ut till. Vi var i ao nang en vecka och vi var aldrig på stranden där, vi åkte ut till alla öar runt omkring.

Vill man bara slappa så är koh lipe något att rekommendera, ta en långtail och 10 minuter senare är du på en liten ö helt ör dig själv, men vit mjlöligt sande och kristall klart vatten.

Vi ska åka i feb -11 och då blir det kho chang och koh samui vi ska prova.

Absolut, jag håller med dig. Men det var ju precis det som han ville undvika. För att bara vara på Aonang är ju otänkbart.

Koh Chang är grymt bra, om man håller sig borta från White sand beach där precis alla i hela Sverige är känns det som. Lite Ullared över det hela :D
Samui är stort och har precis allt och dessutom kan man bo på Koh panghan ett stenkast bort och få en ännu finare ö.

Nu tror jag ju inte att man blir besviken som förstagångs-resare till Thailand vart man än åker, men om man som TS har varit där 3ggr så vet jag av egen erfarenhet att man har lite krav på resan, något som Krabi inte ställer upp med.

Om du promp ska vistas i dessa regioner så ta första bästa bilfärja till Koh lanta! Mycket bättre ställe än Krabi även om det fortfarande har vissa negativa punkter.
Efter mycket om och men så hittade vi ett jävligt läckert hotell nästan längs ned på Lanta med den grymmaste stranden på hela ön enligt de bofasta. Kanonfint, få turister, bra priser och riktigt trevligt folk för en gångs skull.
Om du blir intresserad av detta så kan jag ta reda på vad det hette då mitt minne är gjort av teflon men tjejen har koll.
Du kan få lite bilder också på denna stranden.

Bodde som sagt på Koh Lanta -04 och både jag och min familj gillade det ordentligt. Då bodde vi på DR Lanta, ca 1,5 km från Saladan. Allt var på en bra nivå och alla vi mötte var trevliga.

Kolla gärna vilket hotell det var ni bodde på. Hur såg det ut med resturanger/andra hotell att äta på i närheten? Andra aktiviteter där? Vilket år var ni där?

Finns så satans många hotell i regionen, så folk som bott på bra ställen, rekommendera gärna. AC, dusch/toa på rummet och rent och fint är väl de modesta kraven.

Bodde som sagt på Koh Lanta -04 och både jag och min familj gillade det ordentligt. Då bodde vi på DR Lanta, ca 1,5 km från Saladan. Allt var på en bra nivå och alla vi mötte var trevliga.

Kolla gärna vilket hotell det var ni bodde på. Hur såg det ut med resturanger/andra hotell att äta på i närheten? Andra aktiviteter där? Vilket år var ni där?

Finns så satans många hotell i regionen, så folk som bott på bra ställen, rekommendera gärna. AC, dusch/toa på rummet och rent och fint är väl de modesta kraven.

Nu har jag och tjejen letat som galningar efter stället vi bodde på och HÄR är det. Det fanns betydligt dyrare och lyxigare hotell nere på stranden, men här kunde man bo på sluttningen med utsikt över hela stranden och havet. Inte så dyrt heller. Det fanns totalt 4st hotell/restauranger på den stranden har jag för mig och det var glest mellan folket på stranden= Lugnt och skönt utan försäljare.
Vi var där -08.
Bilderna på hemsidan är inte direkt rättvisa, jag ska leta rätt på några bilder vi tog på plats.

Vi har bott i Krabi och Koh Lanta vid våra resor i de trakterna, Krabi är en trevlig liten stad och Du ska absolut ta bil/buss till Ao Nang och sedan longtailbåt ut till i alla fall Raileigh Beach.

Ta sedan båt till Koh Lanta, gärna med ett stopp på Phi-Phi (några timmar borde Du väl klara;-)). Generellt sett bor Du bättre (och dyrare) ju närmare Saladan Du stannar. Dr Lanta och Southern Lanta är vettiga ställen att bo på vid Klong Dao beach, bäst och mysigast tycker vi nog ändå att the Noble House är.

Som Markus redan sagt, lägg mycket tid på havet, snorkling och öarna. Fiske är även det en bra aktivitet att slå ihjäl en semesterdag med...

Du kan alltid kolla med www.lantadiver.com om det är något Du funderar över eller något speciellt Du vill hitta på. Först som sist kan det aldrig bli riktigt fel och det finns hur mycket info som helst på nätet om den trakten:)

Lycka till och treflig semester!

Nu har jag och tjejen letat som galningar efter stället vi bodde på och HÄR är det. Det fanns betydligt dyrare och lyxigare hotell nere på stranden, men här kunde man bo på sluttningen med utsikt över hela stranden och havet. Inte så dyrt heller. Det fanns totalt 4st hotell/restauranger på den stranden har jag för mig och det var glest mellan folket på stranden= Lugnt och skönt utan försäljare.
Vi var där -08.
Bilderna på hemsidan är inte direkt rättvisa, jag ska leta rätt på några bilder vi tog på plats.

Verkar som ett grymt ställe. Hur länge var ni där?

Föräldrarna funderar på om det kanske är lite väl långt ifrån Saladan. De funderar på Sayang Beach Bungalows, ligger i norra delen av Long Beach. Något du har att säga om stället/stranden? Hur var stranden längst ner? Läst någonstans att den var sådär...

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick