Största nackdelen med Thailand skulle jag säga är att det finns så vansinnigt många självutnämnda experter, recensenter och guider bland svenska befolkningen.
Precis, därför ska man lyssna på folk som alltid har rätt. No names needed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Största nackdelen med Thailand skulle jag säga är att det finns så vansinnigt många självutnämnda experter, recensenter och guider bland svenska befolkningen.
långt inlägg
Grejen med Ao nang är ju inte hur det är på plats, utan alla öar runt omkring som man kan åka ut till. Vi var i ao nang en vecka och vi var aldrig på stranden där, vi åkte ut till alla öar runt omkring.
Vill man bara slappa så är koh lipe något att rekommendera, ta en långtail och 10 minuter senare är du på en liten ö helt ör dig själv, men vit mjlöligt sande och kristall klart vatten.
Vi ska åka i feb -11 och då blir det kho chang och koh samui vi ska prova.
Om du promp ska vistas i dessa regioner så ta första bästa bilfärja till Koh lanta! Mycket bättre ställe än Krabi även om det fortfarande har vissa negativa punkter.
Efter mycket om och men så hittade vi ett jävligt läckert hotell nästan längs ned på Lanta med den grymmaste stranden på hela ön enligt de bofasta. Kanonfint, få turister, bra priser och riktigt trevligt folk för en gångs skull.
Om du blir intresserad av detta så kan jag ta reda på vad det hette då mitt minne är gjort av teflon men tjejen har koll.
Du kan få lite bilder också på denna stranden.
Bodde som sagt på Koh Lanta -04 och både jag och min familj gillade det ordentligt. Då bodde vi på DR Lanta, ca 1,5 km från Saladan. Allt var på en bra nivå och alla vi mötte var trevliga.
Kolla gärna vilket hotell det var ni bodde på. Hur såg det ut med resturanger/andra hotell att äta på i närheten? Andra aktiviteter där? Vilket år var ni där?
Finns så satans många hotell i regionen, så folk som bott på bra ställen, rekommendera gärna. AC, dusch/toa på rummet och rent och fint är väl de modesta kraven.
Jag skulle titta på Ao Nang isf, därifrån tar man sig till många fina öar / stränder. Tar 2 tim med båt till Phuket och ca: 2,5 tim till Koh Lanta, finns shopping med så man klarar sig iaf. Kika lite på den här sidan:
http://www.aonang.se/![]()
Nu har jag och tjejen letat som galningar efter stället vi bodde på och HÄR är det. Det fanns betydligt dyrare och lyxigare hotell nere på stranden, men här kunde man bo på sluttningen med utsikt över hela stranden och havet. Inte så dyrt heller. Det fanns totalt 4st hotell/restauranger på den stranden har jag för mig och det var glest mellan folket på stranden= Lugnt och skönt utan försäljare.
Vi var där -08.
Bilderna på hemsidan är inte direkt rättvisa, jag ska leta rätt på några bilder vi tog på plats.
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning