Dra el i ny innervägg

Elsäkerhets blablabla boken är tjock och meningslös. Du får dra el och sånt men det är den som kopplar in det i el skåpet som står för allt sen

Nej! Du får inte dra el och sånt!

Du får som obehörig byta befintliga uttag, strömställare och liknande.
Under förutsättningen att du har kunskapen för det.
Alltså vet du inte vad du pysslar med så får du inte göra det heller.

Du får dra och tillverka förlängningskablar om du vill det men inte förlägga kabeln fast, alltså du får inte dra den i rör i väggen eller klammra fast den på väggen.
Det är alltså var du får och inte får i enkla drag.

Sen kommer detta kanske inte gälla så länge till när EU får sagt sitt.
EU tycker nämligen att Sverige med sina behörighetsregler diskriminerar dom östeuropeiska hantverkarna som vill hit och koppla el.

/Dan

Så här fel kan det bli:
3311995533.jpg

Äsch, det där är ju hemma hos Nyteknik. Så jävla dålig på att koppla kan ju inte TS vara :va

Jag vet vad jag gör och vet jag inte hur det ska vara överlåter jag det till någon som kan, frågan var ju vad och om man får göra det själv och svar har jag fått.

Hur kul är det?
Grejen är ju att göra jobbet själv, testar man inte vet man ju inte hur det skulle ha blivit. :yoparty

Och jag har jordfelsbrytare så hur fel kan det bli....

Ehm.. Fel. Bara för att du har en jordfelsbrytare betyder inte att du är hundra procent säker, sätter du fel tamp på fel ställe så kan det vara kört. Men det är ett jättebra skydd.

Ehm.. Fel. Bara för att du har en jordfelsbrytare betyder inte att du är hundra procent säker, sätter du fel tamp på fel ställe så kan det vara kört. Men det är ett jättebra skydd.

Jo jag vet, var kanske inte helt nykter när jag gjorde det inägget inatt.
Men jag har koll på det jag ska göra. :banana

Jordfelsbrytaren skyddar inte mot mycket av det som kan hända vid koppling av el, eller snarare misslyckade försök att göra det. En av få saker är om du tar tag i en strömförande kabel samtidigt som du är jordad mot t.ex. ett element, men jag hoppas att ingen är så puckad att dom pillar bland kablarna när strömmen är på...

Jordfelsbrytaren skyddar inte mot mycket av det som kan hända vid koppling av el, eller snarare misslyckade försök att göra det. En av få saker är om du tar tag i en strömförande kabel samtidigt som du är jordad mot t.ex. ett element, men jag hoppas att ingen är så puckad att dom pillar bland kablarna när strömmen är på...

:glömdet

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick