30-års present, upplevelse?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Morsning korsning!
Det är så att brorsan snart fyller 30 år, det lär inte bli mycket till kalas eftersom han numer är nykter blandmissbrukare, för 1 år sedan hade det nog blivit ett jävla kalas :banana
Han har inget körkort i dagsläget men han gillar att köra snabbt och är lite av en vildpanna. Jag hade tänkt ge honom en bandag men han har ju varken licens eller körkort och på storbana får man ju inte övningsköra.
Någon annan som har några idéer på vad man kan hitta på i upplevelse väg?
Jag har funderat på:
Åka med i topfuel dragster, åka rallybil och liknande saker, men jag behöver som sagt lite fler tips på saker.
Pengar är nog inget större problem, bara det inte springer iväg skitmycket.

http://www.liveit.se

"Top Gear Airfield [Edit: just ja, inge styrlapp]
Avundsjuk på att Jeremy Clarkson i Top Gear får testa de häftigaste bilarna i världen? Inte efter denna upplevelse. Upplev en halvdag med några av de värsta supersportbilarna i världen! Kör bilarna på allmän väg i en 20 mil lång road tour, maxa samtliga bilar i ett höghastighetstest på flygfält och kör slalombana med en av de potenta bilarna.

Ferrari, Lamborghini, Porsche m.fl.
Road tour på cirka 20 mil
Höghastighetstest med samtliga bilar
Slalombana på tid"

alternativt

"Upplevelsen Aerobaticflyg
Din upplevelse ger dig chansen att uppleva en variation av akrobatiska manövrar med en expertpilot. Det är i särklass den mest spektakulära formen av akrobatik, där man utnyttjar maskinen och fysikens lagar till att få extrema rörelser att framstå som enkla och harmoniska.

Piloten harmoniserar rytm och tempo i varierande kombinationer under oerhörda påfrestningar av både positiva och negativa G-krafter, från -5G upp till hela 7G! Allt detta i hastigheter som varierar från 0 till 450 km/h!"

Last edited:
Sporthojare får under inga omständigheter handla av Liveit.
Jag driver ett eget upplevelseföretag med samma upplevelser (eller bättre)
Jag ordnar dessutom rabatt för SH-folk. PMa mig om det är nåt ni undrar över.

Det kanske vore nått! Vet du något ungefärligt pris på sådant?
Kanske en annan också får plats i bilen och kan åka med :tummenupp

I länken nedan kan du läsa lite om ringen taxi. Där står kontakt info och telefonnummer samt lite andra bra tips.

http://www.nurburgring.org.uk/ringtaxi/taxi.php

Går att få tag billiga flyg ner dit och en hyrbil för vidare transport till ringen är inte särskilt dyrt heller. Ska ni bo på hotell så välj något mindre ställe istället för de större hotellen.

T ex http://www.am-tiergarten.de/ och ät på deras restaurang Pistenklause. Det är där folk samlas på kvällarna och ljuger om dagens bravader. Riktig afterski stämning utlovas.

Vildpanna? En lugn dag på biblioteket med en god bok! :hihi

Samla ihop en massa folk och ha en gokart-turnering kanske?
Kolla ticnet.se eller livenation.se och leta upp nått band ni två kan åka och kolla på i vår? Går ju att göra ett helhetspaket där om det skulle behöva åkas till Stockholm. (Gillar han rock så spelar SLAYER OCH MEGADETH i mars! :yoparty )

Depå Grande har en del fortkörningsaktiviteter. T.ex. crosscarten som de har kräver iaf inget körkort, men att man är minst sex personer. Vet inte hur det är med de andra bitarna.

Det kan ju finnas andra ställen som har liknande saker som inte kräver körkort. Eller kanske köra snabba båtar eller något sånt?

kromad Rullator ? :gnissla

Skulle vara till farsan då..men som du ser så är han helt kry i knoppen o kroppen :tummenupp..fyller 76 och han vill ha falskärmshopp ..så han tjatar nu på grannen som är i det militära att han ska få komma ut o "pröva sina vingar".:D

57 sek in i klippet....http://www.tv4play.se/nyheter_och_d...title=kyrkan_i_ekonomisk_kris&videoid=1131029

Beror ju helt på vilken status den blivande 50åringen har.

Hängslen?
Pigg för åldern mm.

Han är en blygare version av farsan..:D

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning