Bilförsäkring - Kan man ta flera skador på en självrisk?

Gick med
29 Apr 2009
Hej bullen!

Tvätta bilen och upptäckte en parkeringsskada på skärmen, något som gnidit mot så det blivit lättare lackskador och bucklor. Testade hur det blev med min high tech biltema polermaskin och färgmärkena försvann ju men där under visa det sig vara tvättbräda.

Vet inte vad jag har i självrisk men kanske en femma, då är frågan om man får ta med fler vinterskador på samma skadeärende som skärmen? Har en stötfångare som fått smaka på en lastbilskoka på motorvägen så att den har bucklat in sig lite samt lite lackskador som bättrats på tidigare med tveksamt resultat.

Tycker man träffar på folk med skador lite varstans som säger sig ta det exempelvis efter vintern så allt blir fixat på en gång, men funkar det eller får man pröjsa en självrisk per skada som försäkringsbolaget räknar ut att de är? Anledningen att jag vill ta det nu är att det är plåtskada och jag vill inte ha rost, bra med andras erfarenheter och f-bolagets skadeavdelning var inte öppen på helgen.

Nej. 2 olika skador = 2 självrisker. Sen är det ju upp till respektive skadeverkmästare att avgöra vad han / hon skriver i kalkylen till ditt FB.

Jag fick ta 2 skador på en självrisk.

Åkte in i ett räcke och veckan efter åkte jag in i en bil.

Dock så löstes bilen in så jag antar att det var därför, dock så fick jag tjata lite.

Jag fick ta 2 skador på en självrisk.

Åkte in i ett räcke och veckan efter åkte jag in i en bil.

Dock så löstes bilen in så jag antar att det var därför, dock så fick jag tjata lite.

Då brukar dom faktiskt bjuda på en självrisk om det är 2 eller fler skador som gör så att bilen löses in.

//D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...