Hur utrotar man huggormar?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hej naturvänner!
Av någon anledning så har antalet huggormar ökat enormt vid vår stuga!
Jag har nu dödat 3 stycken nu under 24h och sett två till, så nu undrar jag om ni har några bra knep att bli av med dem?

---Jo jag vet att dom är fridlysta---

Men så länge det springer barn och små hundar på gården så har dom inget här o göra!

OBS!!!
Huggormen e inte fridlyst i Finland!

Last edited:
Skaffa ett par Mungos

mungo.jpg

Alternativt någon enstaka kungskobra

king-cobra.jpg

Last edited:
Tack för tipsen... Dödade just en igen...:huvet
Jag blir galen!

Jag får väl gå ut och döda alla grodor som hoppar på här så att dom jävlarna blir utan mat!
Har någon en hög igelkottar att sälja?
Napalm kan jag röra ihop själv (tror dock att kylspray skulle funka bättre...:va)
Riva stenmurar...heh, här finns bara sådana:näsblod
Ryssen med bössan? har någon hans nummer!?:yoparty

647.jpg

men hur jävla dum i huvudet får man bli? man flyttar på fridlysta djur, inte dödar dem. det är väl för helvete ingen spottkobra. ring till naturvårdsstyrelsen och rådfråga, dom löser det för dig utan att du ska leka hjälte så din fru ger dig lite uppmärksamhet. håll ungjävlarna inne sålänge. det kanske är så att dom har sin naturliga parningsplats i närheten, som du nu så fint förstör.

// jag kallar folk vad dom förtjänar. //Josephina

Last edited:
Jag tycker du skall plocka upp dom som stör dig och flytta dom, dom är ju inte som katter och hundar som vill tillbaka "hem" till varje pris.

men hur jävla dum i huvudet får man bli? man flyttar på fridlysta djur, inte dödar dem. det är väl för helvete ingen spottkobra. ring till naturvårdsstyrelsen och rådfråga, dom löser det för dig utan att du ska leka hjälte så din fru ger dig lite uppmärksamhet. håll ungjävlarna inne sålänge. det kanske är så att dom har sin naturliga parningsplats i närheten, som du nu så fint förstör.

........idiot.

Håller med till 100%.

........idiot.

Personangrepp brukar vara ett tecken på debattförmåga..

Har man en huggis i trädgården så gäller det att klippa den direkt, inte 3-4 veckors handläggningstid på naturvårdsverket.

Är även lagligt att döda om flytt är omöjligt, vilket det givetvis är :banana

Täcker inte hemförsäkring sånt? att få hjälp med att flytta dom?
Förstår din oro för barnen, men samtidigt ÄR det fridlysta djur du dödar....:rolleyes:

Saxat från Länsstyrelsen:

Undantag för Huggorm

Utan hinder av ovanstående förbud är det tillåtet att infånga och flytta vilt levande exemplar av huggorm när den påträffas på tomtmark. Om det inte är möjligt att infånga djuret och någon annan lämplig lösning inte finns får djuret dödas.

........idiot.
Fast om man inte "kan" flytta dem så får man faktiskt döda dem, om dem är inne på ens tomt.

7 minuter från Nyhetsmorgon om olika ormars kännetecken, vad man får och inte får göra osv.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_d...&utm_source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick