Hur utrotar man huggormar?

Polisens prioriteringar är att dom helst gör det som är lätt! Det är lättare att sätta fast någon för att dom stampat på en huggorm än det är att sätta fast någon som snor en hoj. För några år sedan var dom på mig för att jag hade en annons på blocket där jag sålde en antik kniv med elfenbenshandtag. Trots att den var typ 300år gammal så skulle det bli process om jag inte tog ner annonsen eller försökte sälja den igen! Jag fick två brev som var 1.5cm tjocka hem i brevlådan med dokument och handlingar för en litet annons på en sketen gammal kniv!

Dom har aldrig lagt ner så mycket jobb när jag fått hojar stulna eller inbrott i bilen...

BTW. Jag gillar INTE giftormar!

Ponera att det snubblar in en blåkostymerad farbror i min trädgård och förfrågar sig om huruvida spaden jag håller i använts till att hacka sönder det berg av huggormar som stoltserar runt mina gummistövelbeklädda fötter.
Jag blänger vildsint och replikerar att jag beställt dem från Hobbex.
Hur enkel tror du att den utredningen blir?
Vad tror du att straffet blir?
Hur utskrattad tror du att konstapeln blir?

Ponera att det snubblar in en blåkostymerad farbror i min trädgård och förfrågar sig om huruvida spaden jag håller i använts till att hacka sönder det berg av huggormar som stoltserar runt mina gummistövelbeklädda fötter.
Jag blänger vildsint och replikerar att jag beställt dem från Hobbex.
Hur enkel tror du att den utredningen blir?
Vad tror du att straffet blir?
Hur utskrattad tror du att konstapeln blir?

Tyvärr så tror jag du har noll chans och ingen kommer att skratta åt klockstapeln. :-(

Kanske ska lägga till att en herre här ute i roslagen åkte fast för att ha dödat en snok för ett par år sedan.

Last edited:
Kan du inte plantera ut rotgift eller nått? hälla bensin i stenrösen ?
När morfar levde gick han alltid med grästrimmern och mejade ner dom i sommarstugan varje sommar.
Vi hade jättemycket orm, och grodor.
Sen en sommar var de extrem torka, inte sett vare sig en groda eller en orm sedan dess.

Det han syftar på är att i liknande fall med dom baseras det på att gärningsmannen erkänner brottet.

Jag tror inte det behövs ett erkännande om man står i en hög nyligen dödade ormar med en blodig spade i handen och dessutom är hotfull mot polisen. Sen är det ju så att kravet på bevis är högre ju värre brott det rör sig om. Ett sånt här klarar dom nog nästan av med hörsägen och lycka till att överklaga en sån här bagatell. Hade han mordad någon hade det troligen varit lättare att klara sig undan.
Han som blev fälld här ute blev det på enbart vittnesmål.

Jag tror inte det behövs ett erkännande om man står i en hög nyligen dödade ormar med en blodig spade i handen och dessutom är hotfull mot polisen. Sen är det ju så att kravet på bevis är högre ju värre brott det rör sig om. Ett sånt här klarar dom nog nästan av med hörsägen och lycka till att överklaga en sån här bagatell. Hade han mordad någon hade det troligen varit lättare att klara sig undan.
Han som blev fälld här ute blev det på enbart vittnesmål.

Tror inte det skulla vara några stora problem att överklaga ett eventuellt utslag i tingsrätt.

Vittnesmål väger väl i dom flesta fall tungt?

Nu vet jag inte hur stor tomt du har, men testa vattna ( i mängder) kör ner 2 järnspett, splitta en strömkabel & koppla en kabel till var sitt spett...

Norrländskt sätt att plocka mask, men funkar kanon även för orm :tummenupp

(glöm inte stänga av strömmen....:näsblod

Testad på 15x20m tomt med högt gräs & många ormar.....

Nu vet jag inte hur stor tomt du har, men testa vattna ( i mängder) kör ner 2 järnspett, splitta en strömkabel & koppla en kabel till var sitt spett...

:D:banana:näsblod

Jo vist gör du det...

Va för spikar har vattenfall i ditt proppskåp 6tum eller?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick