Africa Twin säger jag också. Bombsäker. Kanske inget effektmonster, men det behövs inte.
Ok !
Vad har BMW för alternativ som är jämförbara ?
/Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Africa Twin säger jag också. Bombsäker. Kanske inget effektmonster, men det behövs inte.
Ok !
Vad har BMW för alternativ som är jämförbara ?
/Peter
Du kanske kan hitta en gammal 1100 GS för pengarna.
Här är en 1150 för 39k:
http://www.blocket.se/varmland/Bmw_r_1150_gs__r1150gs_34479927.htm?ca=11&w=3
Mycket hoj för pengarna, men över din budget.
Vi hade byns största dyngstack när jag var liten.
Jag har spanat in BMW 650 Dakar och G 650 X Challenge.
Vad vet du om dem ? Bra hojjar ?
/Peter
Jag har spanat in BMW 650 Dakar och G 650 X Challenge.
Vad vet du om dem ? Bra hojjar ?
/Peter
V-Stromen skulle kunna vara intressant.Det finns DL1000 V-Strom på blocket för under 40k. En mycket duglig hoj som blir ännu bättre med lite fjädringsuppdatering.
Inga passagerare, skall någon med får de ha eget hojkort.DR800 är en rätt kul hoj faktiskt, men ska man ha passagerare är den för slö enligt mig. Ensam duger den utmärkt och har en ok konfort.
För lika min XT600:a.XT660R tycker jag stämmer bra in på din kravlista. Den saknar ju i.of.s. lite "manlighet"
V-strom 650 är för liten.Jag skulle definitivt vilja säga att du ska ha någon modell med twin, och ingen stånka. Och för de pengarna finns det inte en massa alternativ. T.ex. Africa Twin som en del har nämnt. Eller Transalp, men den är nog ingen höjdare om man vill ha med sig passagerare. Annars så börjar V-Strom 650 och 1000 att komma ner mot de pengarna (och KLV1000) och det finns en del godis till V-Strom på Touratech om man är intresserad av sånt, V-Strom klarar inte skogskörning men grus är inga problem. Kanske Aprilia Capo Nord (känner inte till något om de). Eller Triumph Tiger (men där är jag kanske en aning tveksam). Honda Varadero tycker jag kanske är klumpig i överkant.
Transalpen, F650GS och XT660R är alla underbara hojar. Har kört dem allihopa vid något tillfälle.Jag är lite förvånad över att ingen har nämnt Hondas Transalp? Visserligen inte lika "manlig" som affen, men säkerligen prisvärd, driftsäker och relativt vanlig i jämförelse (lättare att hitta ett bra objekt).
Edit; såg nu att Transalpen näms ovan. Tror hur som helst att den är OK för ensamåkning på grus och skogsvägar. Finns mååånga på blocket.
Amen på det!Själv så är jag också sugen på Nordkap till nästa år. Men då med någon lagom "olämplig" hoj. Jag är så trött på att se tyskar som varje sommar passerar stan på sina nya och orepade R1200GS Adventure med en massa prylar från senaste Touratechkatalogen på väg mot det stora äventyret Nordkap och midnattssolen. Är det verkligen så dålig framkomlighet så man behöver en hoj utrustad för att kunna korsa Sahara för att kunna ta sig upp till Nordkap?
Jag skulle vilja korta ned ditt ordspråk till baraAmen på det!
Nästan som att köra vätternrundan på en guldvinge...
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning