Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
V-Stromen skulle kunna vara intressant.
SV1000 motorn i, dvs. riktigt trevlig.
Men är den körbar offroad ens?
Fetare däck och lite skydd här och där går ju att fixa, men är den körbar på grus/skogsvägar?
Intressant tråd, efter min korta vistelse uppe i Norrland förra veckan funderade jag på om man inte skulle köpt en liten grus/asfalt hoj som kan stå där uppe. Lär inte bli många mil per år. Men vilka mil det skulle kunna bli. Vore trevligt att hitta något som inte kostar så mycket. Innan jag köpte en egen motorcykel brukade jag låna en BMW F 650. Väldigt trevlig motorcykel även om det inte var något effektmonster. Vad skiljer en en standard sådan från Dakar modellen? En 1100- 1200 cc är väl betydligt mindre behändig än en 650 inte sant?
Varaderon är fortfarande inget annat än en touringhoj med upprätt sittställning. 17" aluminiumhjul? Kom igen!
Det finns bara ett val inom budget. Afrikan.
Slut. Frågor? Framåt!
Tillförlitligheten är nog inget gigantiskt problem. Men man riskerar ju att stå med något litet skitfel halvvägs mellan Kiruna och Alta och med 100mil till närmaste reservdel.Glöm inte Cagivas Elefant. Det är en grym hoj, men den är ovanlig och hur är det med tillförlitligheten egentligen?
samt lika pålitlig...
Sen så kan ramen gå av..
Själv så är jag också sugen på Nordkap till nästa år. Men då med någon lagom "olämplig" hoj. Jag är så trött på att se tyskar som varje sommar passerar stan på sina nya och orepade R1200GS Adventure med en massa prylar från senaste Touratechkatalogen på väg mot det stora äventyret Nordkap och midnattssolen. Är det verkligen så dålig framkomlighet så man behöver en hoj utrustad för att kunna korsa Sahara för att kunna ta sig upp till Nordkap?
Vah?!? Klanka på Varadero?!?
Tycker jag fick till min iallafall med lite lullull på, så det blev en riktig blygrisäventyrare av den...och att det var Affefärger på den gjorde ju inte saken sämre..
![]()
Dakar har längre fjädringsväg, hasplåt (?), högre ruta och ekerfälgar.
Säkert mer smågrejjer, minns inte riktigt.
Hur går detta ihop?
Låter ju bra om ramen går sönder.
Tack för svaret. Får söka lite information via google. Jag tittade som hastigast på blocket och såg att det fanns en hel del tillsalu. Många med förvånansvärt få mil på mätaren. Att den har längre fjädringsväg innebär det att den är högre än en som är standard? Som jag kommer ihåg den jag brukade låna satt man rätt högt.
Polaren har en & vi körde snabb grusväg i somras, han hade inga problem att hänga med iaf...
...och vad har det med själva hojen att göra menar du...???
![]()
Lägger helt klart min röst för BMW R 1200 GS
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning