Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
Säger mannen som har en CBR600F som grusbushojÄventyrshoj är ju vad man gör det till.
..............

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Säger mannen som har en CBR600F som grusbushojÄventyrshoj är ju vad man gör det till.
..............
Det är den säkert, men att få tag i en för 30 papp är nog lite svårt.BMW GS1200 är ju klassad att vara den bästa äventyrshojen i världen av vad jag läste i en tidning.
Africa Twin RD07 +![]()
= Skottsäkert.
såg en super tenere häromdagen för första gången.. faen va stor dom va, riktigt manlig. verkar så liten på bild.![]()
Öhm nja jag bröt av inkommande nippeln på min sådan där när jag skulle byta soppa schlang kvällen innan avfärd förut
2k epoxi + 6mm mässingsrör = skottsäkert delux!
Kör på Africa Twin, enda jag kunde anmärka på den var att motorn vibrerade duktigt högfrekvent som fick mig att dö lite efter en stund.
Undebar på grusvägar faktiskt, även med packning går det att köra fort och lämna bmw´s bakom sig i ett dammoln![]()
Så som urvalet ser ut nu så ligger följande bra till
-Africa Twin
-Suzuki DL1000 V-Strom
-Triumph Tiger 955i
-Aprilia Capo Nord
-Honda Varadero
Nä, inte därför.Hoppas att du inte plockade bort Super Teneren från din lista p.g.a. det där jag skrev om att ramen kan gå av.
Nä, inte därför.
Mest för att den slutades tillverkas 1996.
Det kanske är lite hårt draget, men jag siktade på en hoj tillverkad år 2000 eller framåt.
Africa Twinen tillverkades ända fram till 2003.
Capon har trådekerfälg som du dessutom slipper använda slangeländet till.
175mm fjädringsväg kontra AT 220/214. 19" vs 21".
Fördel Capo är som jag ser det insprutning och en fjädring som går att justera. AT må ha lång fjädringsväg men nån vidare justermån utan ombyggnad är rätt "usel".
Efter att ha kört över 25km "avgrävd väg" norr om Pajala med AT med sin fjädring och 21" hjul och R1150GS med sin fjädring och 19"fram så väger inte 21"hjulet upp för mig..
Det är väl snarare en motsvarighet till varadero?
Ska man lämna dåliga vägar och ge sig ut i obyggd mark är alla hojarna fel fel fel. De är på tok för tunga för att man (generellt) ska orka med dem med nån reda, så alla är nån form av touringhojar, men med mer eller mindre dual-sports nytta.
Vad är stora nackdelen med aluminiumfälg vs. ekerfälg ?
Är det mest möjlighet samt enkelthet att reparera som spelar roll ?
![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning