Bilfråga, Dodge Nitro?

De få jag kikat på i bilhallar ger allt annat än ett gediget intryck. Det är stora plastytor överallt med "låt gå" passform. "Skinnet" i säten såg gammalt ut fort.
Inte lika hemsk inuti som Caliber men inte på något vis spännande.

Mina päron hade en sådan som de köpte ny.

* Transmissionsoljan fick för sig att helt plötsligt läcka ur en vacker sommardag när bilen stod parkerad.
* Elfel som gjorde att bilen lekte sitt eget liv med växlar och slutade i en reparationskostnad på ca. 14 000kr.
* Allt är tokplastigt och känns gammalt överlag.

Skulle aldrig köpa en en sån. Knegare och gymnasieelever tycker den är ball. Men vilken skitbil, usch! Satsa på annat som inte är amerikanskt.

Puss!

Ny familjebil? Nä, chacka en Audi A6/S6/Allroad eller liknande istället. Kvalitet, fyrhjulsdrift och väghållning. :tummenupp

Dom är ju fruktansvärt fula, ingen över åtta år kan tycka dom är snygga.. Iofs vill jag ha en Jeep Wrangler som inte är så mycket snyggare men det är åtminstone bra bilar.

Ingen bil jag själv skulle välja direkt.
Det lilla jag har åkt i en, upplevde jag som väldigt tråkig och plastig inredning. Rätt dålig komfort, men det kanske berodde på hur bilen var utrustad, se bild :rolleyes:
Men det är klart, syntes, det gjorde man :D

dsc2043fix_5462.jpg

Hmm... Det var inga vidare recensioner, har kört BMW i 10 år (530-05 nu) är jättenöjd men det skulle vara kul
Med något nytt och lite annorlunda, hade EN månad med Audi A6 2,4(tror jag) men den var tokslö och drog enormt med soppa, köpte den för 220 och sålde den en månad senare för 225. ;-), jaja, får kolla vidare då om det är tveksam kvalitet!

Hmm... Det var inga vidare recensioner, har kört BMW i 10 år (530-05 nu) är jättenöjd men det skulle vara kul
Med något nytt och lite annorlunda, hade EN månad med Audi A6 2,4(tror jag) men den var tokslö och drog enormt med soppa, köpte den för 220 och sålde den en månad senare för 225. ;-), jaja, får kolla vidare då om det är tveksam kvalitet!

2,4:an är en ganska trist maskin (slö och törstig, ja). Då finns det mycket roligare motorval, om än ganska törstiga de med - men man får ju vad man betalar för så att säga. Sikta på nåt med 300 kusar och uppåt (RS6:a annars? 450 original och lätt att skrämma upp i mer). Har man väl börjat köra quattro, duger inget annat :)

Dieseln går billigt och bra.
Andrahandsvärdet är bra, om man skall köpa begagnat.
Inredningen är ganska amerikansk med lökiga material och klumpig design, som sedan pyntats.
Chassiet är (om jag minns rätt) en blandning av cherokee och wranglerdelar.
Huruvida den byggs i amerkat vet jag inte.
Chryslerkoncernen sätter ihop rätt mycket bilat i Canada och (tidigare iallafall) Europa.

Klart du ska ha en fetingbil om du är sugen på det. Skit i vad andra tycker och tänker. Det är alltid så jävla lätt att vara ball och ha en gnällig attityd.

Jag säger TJÖP!

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd är det ju inte värre än att du får sälja den igen.

Det är väl dumt att kasta skit på amerikanare överlag?
Inredningen är väl ingen höjdare, men de "tuffare" modellerna är det inget fel på.

Klart du ska ha en fetingbil om du är sugen på det. Skit i vad andra tycker och tänker. Det är alltid så jävla lätt att vara ball och ha en gnällig attityd.

Jag säger TJÖP!

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd är det ju inte värre än att du får sälja den igen.

Fast då skulle han väl inte ha frågat här?
Nu VILLE han ju ha andras åsikter.

Det är väl dumt att kasta skit på amerikanare överlag?
Inredningen är väl ingen höjdare, men de "tuffare" modellerna är det inget fel på.

Det är väl inte dumt om dom är kassa överlag, och det är dom.

Last edited:
Fast då skulle han väl inte ha frågat här?
Nu VILLE han ju ha andras åsikter.

Det är väl inte dumt om dom är kassa överlag, och det är dom.

Det är dom inte.
Inredningarna är tattarbordellaktiga och karosspassningen slarvig.
Men i övrigt är det oftast robusta bilar.

Dieseln går billigt och bra.
Andrahandsvärdet är bra, om man skall köpa begagnat.
Inredningen är ganska amerikansk med lökiga material och klumpig design, som sedan pyntats.
Chassiet är (om jag minns rätt) en blandning av cherokee och wranglerdelar.
Huruvida den byggs i amerkat vet jag inte.
Chryslerkoncernen sätter ihop rätt mycket bilat i Canada och (tidigare iallafall) Europa.
I så fall kan man påstå att det är mercedeskvalitet då, eftersom Cherokeen fr o m 2011 har samma plattform som ML-series som en eftersläng av deras fd samarbete. Även 3.0 crd som sitter i cherokeen är om inte jag minns helt fel mercedes 350 CDI-motor, men den finns nog inte att hitta i Nitron.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick