De senaste 5 åren har Rookie-klasserna alltid kört på SO-tävlingarna så det låter konstigt att de inte skulle få vara med på just Falkenberg.Blir det rookie på falkenberg? Har för mig jag såg någonstans att det inte blev något rookie där.
De senaste 5 åren har Rookie-klasserna alltid kört på SO-tävlingarna så det låter konstigt att de inte skulle få vara med på just Falkenberg.
Hade det varit ARC eller HMS som arrangerade hade jag dock inte blivit så förvånad...
Saxat från Highsiders kalender:
27-29 april SM Anderstorp
19-20 maj SM/SO Falkenberg
28-29 juli SM/SO Karlskoga
8-9 september SM/SO Karlskoga
14-16 september SM Mantorp
Sviestad brukar ju vara separata Rookie helger, men vet inte hur de gör iår. Sedan har man ju Våler och Alastaro i SO om du vill åka utomlands.
Svemos kalender ger jag inte mycket för, tyvärr.
För den som vill veta är det bäst att kontakta SO direkt.
Jag ska köra A-torp...
5 års tävlande med ett gäng amatörer vid rodret sätter sina spår. För att inte tala om alla småpåvar till arrangörer som utan befintlig konkurrens kan bete sig hur som helst. Och sen undrar folk vad vi ska göra för att få fart på svensk RR...Ja e int' bitter....
Roadracingsverige blir aldrig proffsigare än sina utövare. Arrangörerna kan göra vad dom vill, så länge det ser ut som ett afganskt flyktingläger i depån kommer det aldrig att bli bättre.5 års tävlande med ett gäng amatörer vid rodret sätter sina spår. För att inte tala om alla småpåvar till arrangörer som utan befintlig konkurrens kan bete sig hur som helst. Och sen undrar folk vad vi ska göra för att få fart på svensk RR...
Bitter? Inte mycket.
Roadracingsverige blir aldrig proffsigare än sina utövare. Arrangörerna kan göra vad dom vill, så länge det ser ut som ett afganskt flyktingläger i depån kommer det aldrig att bli bättre.
Omvänt, så länge alla aktörer inom racing envisas med att dra åt olika håll kommer det heller aldrig att bli nån förändring. Om alla inblandade skulle ta ansvar för sin egen del skulle man kunna komma nån vart. Men det förutsätter ju att man är beredd att göra nåt mer än bara sitta på sin kant i sandlådan och tala om hur dåligt allt är....
Nej, jag menar att istället för att bara tala om vad som är dåligt kan man vara konstruktiv i sin kritik, och tala om för arrangörerna på ett trevligt sätt vad som behöver förbättras. Då menar jag inte att man ska sitta på SH på måndagen efter racet och kasta skit omkring sig, utan se till att någon i raceorganisationen redan under tävlingshelgen får reda på att det finns ett problem. Gör man så kan man ju få till en förbättring, skriver man det på SH blir det inget av det.
Men när man kommer med åsikter och råd om hur man tex skulle kunna göra ist, så talar man för det mesta för döva öron. Ofta möts man av attityden att " det där kan fan inte du något om. du ska bara se glad ut och betala, och helst hålla käft "
jag har personligen blivit bemött ett flertal gånger på detta sett på olika banor, och fler med mig. Och när det går till på det viset så tröttnar man snabbt på att vara kreativ.
Det bästa klubbarna och arrangörerna skulle kunna göra är att VERKLIGEN LYSSNA på sina kunder.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |