Reparera en punktering

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hej.

På en och samma månad har jag fått två punkteringar. Första gången var det splitter nya däck och då fick jag byta det. Denna gång hände exakt samma sak. Men nu har jag inte 2000+ till att köpa / byta till nytt däck. Är det någon som känner till en däckfirma som kan laga en punktering till en mc?

P.S Jag vet att däcket ska inte lagas, den ska bytas, men dom sista 2-3 månaderna utav denna säsong kommer jag inte köra fortare än 80km/h pga risk.

Tack för alla svar som angår just min fråga :tummenupp

Bara att plugga det, det kan alla däckfirmor göra...

Jag har _aldrig_ hört om nån som har haft problem efter att ha pluggat däcket...

Frågade min däck-kille om de fanns någon risk med att plugga däcket och tydligen finns de risk att däcket kan smälla om man ligger i högre farter länge, dock vet jag oxå fler som pluggat däck utan problem tyvärr ingen som kör fort så jag vet inte hur bra de håller tex 250+ på motorväg?

Här hittar du en däcksfirma i Stockholmstrakten som kan och vill laga däck. Men kan man laga däck? 4.40 in i filmen får du svar!

http://www.youtube.com/watch?v=XqFJYVgDBtQ&feature=player_embedded

Jag har lagat alla punkteringar där däcksstommen inte varit skadad.
Vanligtvis blir det ett "fint" hål som är lätt att laga men en gång gick en trallskruv in snett och vreds runt så hålet blev avlångt, det däcket kasserades. Surt, för det hade bara gått 100 mil.:mad:

Är du räddhågsen? Tänk då på att har du fått punktering en gång så kan du få det igen, även med ett nytt däck!

Börja samla frimärken, mindre risk!:tungan

Jag har pluggat däck på bilar som gör 200+ km/h och det har aldrig hänt nåt.
Undviker att plugga sporthojsdäck men på en Monster/Hornet funkar det säkert.
Jag kan plugga det åt dig om du lovar att köra sakta :7peta

Vilken hoj gäller det, fram eller bak?
Är den körbar eller inte.
Var bor du?

Pm:a gärna.

Kul om någon inte plugga mc-däck anhängare kunde svara på hur Westman kunde åka 342km/h på ett däck som bevisligen hade inte bara en men 300skruv.

Visst sköt han väl ett antal däck men betänk en turbohojs acceleration och skilnaden i topfart.

Mitt råd. Utan tvekan plugga och kör
Mvh Ulf

Men grabbar:/ Plugga inte däcket med en plugg, det funkar skit bra på allt annat än hoj. Ska ett däck lagas så ska det va med en kombikappa isåfall. Ta av hjulet och kör till däck verkstaden och be dom sätta i en kombikappa och vill dom inte så säg att dom inte behöver lämna garanti på jobbet!!!

Jobbar själv med det:yoparty

Takc för allas svar och jam jag ska inte köra fortare än 80km/h, iaf inte på denna däck.

Kom just hem från en vända på 17 mil med hastigheter upp till 160 med pluggat bakdäck. Däcket höll, och jag körde inte ihjäl mig dIreCkt en enda gång på dom milen...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick