American Chopper byggd turbo Sporthoj

Av vad jag läst på Amerikanska sporthojssidor om OrangeCounty Choppers Sportbike så verkar den ha allt för många brister för att kunna hanteras på bana.Ögongodis och tyvärr inget annat som någon sa på en Ninja sida ...

Tror att Batmans hoj skulle klara sig ganska väl mot ovanstående bling bling hoj ...

X-kjell kåpan släng dig i väggen. Va e bathojen byggd på? Någon som vet?

X-kjell kåpan släng dig i väggen. Va e bathojen byggd på? Någon som vet?

Första hojen med sidovagn var en Harley. Sen användes en Yamaha Catalina 250 med sidovagn i en film 1966 och den följande tv-serien.

Källa: HÄR.

Du har chans o köpa yamahan just nu för den ska auktioneras ut den 1 december. Utropspris 125.000-175.000 dollar... (Men då följer en batmobil med.)

Namn, utseende, design, ursprung, modell osv.Angående överhänget lutar det mer åt Hayabusa ... :crash

Kul att du tar mitt hatobjekt nr 1 när det gäller utseende. Så olika är de f ö inte i nosprofil, ganska naturligt. Kompetenta hojar, med en åkomma i utseendet. Bli inte desperat nu.

Enda fördelen med Japanska hojar som t ex Honda Blackbird jämfört med en Harley var väl att det gick att köra med dom ... :crash

Syns vi i sommar Jörgen så lovar jag att sätta på packväskorna fullastade och så ska du få en halv km försprång på din Harley ... :crash

Packväskor verkar touring. Lite som att ha gummi på fotpinnarna, vindruta, stödkontakt, kopplingskontakt, tipsensor, tankmätare, växellägesindikator, färddator och passagerarpinnar. Uhuhu!!

Edit.
Är du i Sthlmstrakten någonting?
När jag är klar med vinterns förbättringar kan vi köra på strippen vid ngt tillfälle om du vill? Kjula ligger i Eskilstuna (12 mil västsydväst om Sthlm) och brukar ofta ha tillfällen där man får köra med gathojar. Vore kul att testa 402 meter mot en original Blackbird.

Last edited:
Jag håller med, alltid väldigt lite fakta om hojarna och byggandet i dessa program, så jag brukar sällan annat än strökolla. 90% drama.

Vad gäller denna hoj fick jag samma intryck som du, att de slentriankör med sina lösningar som de är vana vid och har maskinpark för. Den massiva svingen tex, då slapp de tillverka en svetsjigg.
Fästena för kåpan verkar de göra i massiv rundstång :tungt
Samma med ramfästena i bakkant på motorn, massivt stål där med.
Känns synd med så tunga detaljer när man åas använder en massa dyra highperf.detaljer, som tex den mycket lätta Öhlinsgaffeln, Brembobromsarna etc.
Inte riktigt genomtänkt. Verkar vara mer viktigt med looks och att visa upp de artspecifika komponentvarumärkena som hör ihop med sporthojar.

Men det är uppenbarligen bra TV, hela koncepten med företagsbeställda theme bikes går ju uppenbarligen runt.

Svingen är ju BILLET!
Finns inget som slår BILLET!
BILLET överlägset på alla sätt och vis.....

Packväskor verkar touring. Lite som att ha gummi på fotpinnarna, vindruta, stödkontakt, kopplingskontakt, tipsensor, tankmätare, växellägesindikator, färddator och passagerarpinnar. Uhuhu!!

Edit.
När jag är klar med vinterns förbättringar kan vi köra på strippen vid ngt tillfälle om du vill? Kjula ligger i Eskilstuna (12 mil västsydväst om Sthlm) och brukar ofta ha tillfällen där man får köra med gathojar. Vore kul att testa 402 meter mot en original Blackbird.

Nu är du lite elak Jörgen, det känns ju som att sno pengar från ett barn...

Last edited:
Edit.

Du kan ju annars ta Kruppstålet och göra som IngvarB, dvs packa dig till Mecabanan i Malmö. Svårt för Ankan1 att backa ur då...

Nu är du lite elak Jörgen, det känns ju som att sno pengar från ett barn...

Vilken tankevurpa! Det är ju skitsvårt för de har ju oftast inga stålar att ta.

/Utan Skrupler

Jag gillade den faktiskt litegrann.

I en värld där plast/kolfiber och högvarviga radfyror råder är det skönt med, åtminstonde ett försök, till hantverk.

Avgasröreriet gillade jag skarpt! Men sen hade dom misslyckats med en hel del andra saker på den där hojen..

Det skulle vara intressant att se hur grenröret såg ut, någon som kan luska fram en bild? :)

Ok, inte en sporthoj men de har faktiskt varit och pillat lite på Ducati också.

http://www.orangecountychoppers.com/chopper-gallery/ducati

De tar alltså en Monster, slänger på en tyskröv, lägger på annan lack med spindelgrafik och kallar sig för hojbyggare. Troligtvis satte de en prislapp som motsvarar minst det dubbla av vad hojen kostar original också.

Det är ju helt fantastiskt vilka vilseledda jävla tomtar de är. Som de säger där borta, "You can´t make this shit up!". :dummer

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back