Ducati 1199 Panigale Terra Corsa

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Riktigt fet, gillar utseendet på den. Inget jag hade gjort på min personliga 1199 men ändå coolt och underbart att se att folk använder sina Duccar på riktigt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fast det här är ungefär lika meningslöst som när tyska tuningföretaget Wunderlich byggde denna på en S1000RR Mad-Max-BMW-S1000RR.jpg

De där däcken är totalt vördelösa på grus och en Panigale med clipon är en urusel gruscykel. Dessutom är däcken helt värdelösa på väg, de överhettar och blir glashala med 35hk. Således har man gjort en dålig cykel av en riktigt bra en.

Fast ja det ser häftigt ut.:rock

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fast det här är ungefär lika meningslöst som när tyska tuningföretaget Wunderlich byggde denna på en S1000RR View attachment 394060

De där däcken är totalt vördelösa på grus och en Panigale med clipon är en urusel gruscykel. Dessutom är däcken helt värdelösa på väg, de överhettar och blir glashala med 35hk. Således har man gjort en dålig cykel av en riktigt bra en.

Fast ja det ser häftigt ut.:rock

Man har ju naturligtvis fyra uppsättningar fälgar med grusdäck, gatdäck, slicks och dubbat för is :) Men ja, ett crosstyre behöver absolut den där Panigalen.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Man har ju naturligtvis fyra uppsättningar fälgar med grusdäck, gatdäck, slicks och dubbat för is :) Men ja, ett crosstyre behöver absolut den där Panigalen.

Jaha men då förstår jag....

Är det bara jag som har köpt mig ett jättestort garage och har många hojar som är bra på specifika saker så man slipper kompromissa?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jaha men då förstår jag....

Är det bara jag som har köpt mig ett jättestort garage och har många hojar som är bra på specifika saker så man slipper kompromissa?

Vi som inte har råd med massor med hojar köper en Panigale med fyra uppsättningar fälgar och däck :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ducati kommer och hämtar dig till Gulag för att du kallade deras hoj för ett budgetval.

Du kommer att hamna bredvid Christina Lugnet som kallade Grand Hotel för "billigaste alternativet"

Jag har ju redan vädrat mina åsikter om att Superleggeran är en besvikelse så jag är rätt säker på att det blir en drive-by om jag passerar Bologna igen.

Om Grand var budgetalternativet blir man ju lite nyfiken på vilka som var dyrare och framförallt på om de har några lediga tjänster på Tillväxtverket (skrattretande namn, löp linan ut och våga kalla det Växtvärket), det verkar ju bara ett ställe med bra personalfester på i alla fall.

Last edited:

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Hoj
2013 HD Fat Bob
Ganska fräck men frågan är om chassit egentligen är så optimalt för offroadkörning

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Den är optimal för att visa för pöblen "kolla vad jag har, det har inte du" ;)…något annat är den nog inte så bra på. Fast bara en sån sak…den väcker säkert mer uppståndelse och uppskattning vart man än parkerar än en standard 1199s och det är nog syftet.

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli