Garagestatus för tvåtaktarna

Har pillat lite med RD500 motor, senare i sommar ska den in i Apriliaramen igen och då skruvas fast. Vi har gjort en liten film.
 
RSD500
Nu lite närmare slutet även om det är en massa jobb kvar.
 
Så otroligt fränt! :Bugar Jag tror jag smäller av.....:krama :tuttar
 
Wow!
Det är något djävligt häftigt med att sätta en nästan 25 år gammal motor i ett modernt chassi för att förbättra helheten! Det är förbannat synd att RG500 kom i skymundan av GSX750R. En sådan motor i ett modernt chassi är drömmen.

- - - Updated - - -

Wow!
Det är något djävligt häftigt med att sätta en nästan 25 år gammal motor i ett modernt chassi för att förbättra helheten! Det är förbannat synd att RG500 kom i skymundan av GSX750R. En sådan motor i ett modernt chassi är drömmen.
 
Vid varmkörning; ALDRIG hålla gasrullen med hela handen, och ALDRIG hålla i rullen när man släpper av!!! Grundkurs för fan!!!:smasha:smasha:smasha
 
HELT rätt metod att varmköra enligt film ovan- notera även att handen gasar ömson inne och ömsom ute vid gashandtaget, detta är för att undanröja eventuellt slack mellan cylindrarna och att gassvaret är LIKA över HELA handtaget, provet att med andra handen gasa lite oxo är dock lite överkurs (känselkropparna på handen är inte lika mellan hö/ vä hand) bara folk med ambdextri kan detta.

//jj
 
detta är för att undanröja eventuellt slack mellan cylindrarna och att gassvaret är LIKA över HELA handtaget, provet att med andra handen gasa lite oxo är dock lite överkurs (känselkropparna på handen är inte lika mellan hö/ vä hand) bara folk med ambdextri kan detta.

//jj

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Fast det är ju en gathoj. Såna kan man varmköra lite hur man vill.
 
Det är lätt att stå fjutta på gasen som en fjolla från storstan om en bara har en miniped med endast en ynka trottelfjäder att dra ihop.
Om man som en annan måste hissa fyra trottlar, aktivera en oljepump samt även se tuff ut så räcker det inte med att ha lillfingret rakt ut som om det vara kafferep med sju sorters kakor på Kommendörsgatan.

Ni med motoröra har säkert noterat att den bara går på trecylindrar eller så har ni inte det för då borde väl det ha påpekats, en bit in i klippet när jag hittar sista chokevajern kommer även en fjärde med i ljudbilden.

DSC08782.JPG
Punkt
 
Ni med motoröra har säkert noterat att den bara går på trecylindrar eller så har ni inte det för då borde väl det ha påpekats, en bit in i klippet när jag hittar sista chokevajern kommer även en fjärde med i ljudbilden.

Hörde jag diReCKt juh!!! Ville inte bara göra dig ledsen när du såg så där glad ut...
 
Denna tråden är snart lika kul som Blocket-tråden! Dagens underhållning!!!
:smasha:smasha:smasha:smasha Bättre än morgon-TV
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top