Fulingbusen
Medlem
Ena klacken som håller i flottörnålen är av och jag funderar på om det finns lim eller kemisk metall som tål bensin?

Jag undrar hur många videos han påbörjat och smält sönder grejerna innan han lagt upp något - svetsa alu är minst sagt spännande, ibland går det - ibland går det... åt h-e. Så skall man försöka laga med TIG så är det bra att ha en eller två extra förgasare att testa på. Just gjutna men även pressgjutna prylar kan ställa till detMan kan TIGa den även om det är fulalu. Kolla the fabrication på YouTube. Han har ganska många bra videos med sånt.
Men man åker på att bearbeta delen sen. Typ fräsa bort överflöd och eventuellt borra om hålet.
Så bättre begagnad är enklare.
Enkelt är det inte, men teknikerna fungerar ju med godtagbart resultat i flesta fall. Men är det spännande legeringar i alut så brukar det kunna skita sig snabbt vad man än gör. Var inte han förresten svetslärare i grunden?Jag undrar hur många videos han påbörjat och smält sönder grejerna innan han lagt upp något - svetsa alu är minst sagt spännande, ibland går det - ibland går det... åt h-e. Så skall man försöka laga med TIG så är det bra att ha en eller två extra förgasare att testa på. Just gjutna men även pressgjutna prylar kan ställa till det
Tänkte på något liknande om "klacken" är homogen vilket verkar vara fallet, då kan man ju skruva dit en metallbit med passande hål....Har liknande fel på en reservförgasaren, en tidigare ägare löste problemet med att borra ett litet hål (troligen 1mm) i stolpen en liten bit under och sedan en bit ståltråd som en ögla.
Precis. Det viktigaste är att "lagerläget" mot förgasarhuset är intakt, så att flottören hamnar i rätt mot flottörnålen. Pinnen ska ju inte rotera och pinnen styrs i sidled av flottörhuset.Tänkte på något liknande om "klacken" är homogen vilket verkar vara fallet, då kan man ju skruva dit en metallbit med passande hål....
JB mjuknar av den nya bensinen tyvärr jag har testat några gången när jag byggt om förgasare. Finns dock bättre än JB som en del som portar använder o den tål etanol/metanol/nitro men kostar därefter oso.Jag skulle ha testat JB Weld innan jag köpte nya grejer, men det kommer ju fortfarande krävas en del jobb.
Aha, det var mer än jag visste, jag trodde JB Weld tålde mer än såJB mjuknar av den nya bensinen tyvärr jag har testat några gången när jag byggt om förgasare. Finns dock bättre än JB som en del som portar använder o den tål etanol/metanol/nitro men kostar därefter oso.
Det borde ju funka då det inte är någon belastning på den och det tål soppan.Bara jag som tror på mjuklödning?
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |