Dagens bild

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Små raska hojar och en bamse
Den där 'sörmlandsleden' verkar ju finnas lite överallt !? Ofta man kör förbi dom där oranga pilarna som pekar åt skogen. Jag ska prova köra den på hoj..

Denna skylt står vid Skottvångs gruva.

IMG_4351.JPG

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Den där 'sörmlandsleden' verkar ju finnas lite överallt !? Ofta man kör förbi dom där oranga pilarna som pekar åt skogen. Jag ska prova köra den på hoj..

View attachment 513169
Rekommenderar starkt att du absolut inte kör motor ykel på vandringsled. Finns knappast ett effektivare sätt att förstöra för alla motorcyklister som gillar att köra offroad. Motorcyklar har inget att göra på vandringsleder. Å det bestämdaste.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

View attachment 513169
Ursäkta men är du efterbliven? Saknar folkvett? Eller både och? I all välmening.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 4st Honda)
Fin garagekväll!
Läser manualen till nyförvärvet, och det är väl ändå bra att det finns distinkta linjer för hur det blir om man gör olika typer av "övertramp".

Säkerhet_1_resize.jpg

Är dock mer fundersam över att oljan i slutväxeln faktiskt aldrig ska bytas enligt den serviceplan som finns.
Ingen avtappningsplugg finns därför, men oljan ser aningen tveksam ut, gissar att den är från 2008!

IMG_2630_resize.jpg

Nåja, skönt med lite bra musik, oljebyten och smaksatt Koskenkorva, vilken kväll!
Trevlig lördag!

IMG_2635_resize.jpg

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
d28bd0f85a761386893567d1de1ef84b.jpg

Jag vet inte om jag gillar utvecklingen…

Mvh

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

View attachment 513169

Som flera påpekat på mer eller mindre bra sätt så är det inte bra för oss som inte gillar motorcykelhatare att de blir fler. :fakta
Så inte långt ifrån denna parkering kan du hitta en sjö du kan gå runt. GÅ, inte köra motorcykel runt. Det finns flera grillplatser så ta med Camilla och njut.

1744487419883.png
1744486964328.png

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

View attachment 513169
Jag gillar motorcyklar och att slita ut mina kängor i naturen. Ges möjlighet besöker jag gärna skjutbanor.

Men jag vandrar inte på skjutbanan eller i endurospår.

Snälla, tänk om och tänk rätt. Alla frestelser är inte meningen att falla för

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Har du en bild på en bra? Köpte biltemas och sen trycker svinhårt på tinningarna. Kan inte ha den på mig mer än
Vandringsled?
Yes, det är "Sörmlandsleden", vandringsled. Tror det finns en liknande i varje landskap. Just sörmlandsleden verkar genomsyra precis all naturmark omkring mig. Jag har aldrig lyckats undvika den när jag är ute på mina okynnesrallyn, jag ser dom jäkla pilarna ÖVERALLT!?

Hjälm. Biltemas hjälmar har jag inte provat, den jag brukar använda oftast är min "Shoei J.O. Jet" tror jag den kallas. Köpte denna (vit, medium med klart visir) för 3000 kr hos Probike innan dom flyttade. Sen har jag skaffat mörktonat visir för dom riktigt soliga dagarna.

Shoei JO Jet.jpg

... hittar den inte för under 3000 kr på internet, men jag rekommenderar dig ändå att skaffa trots priset. Det är den skönaste och enklaste hjälm jag har, jag har ca 7 st olika varianter. Du kan plocka ut all inredning och tvätta eller byta ut, och det finns en drös med tredjeparts-visir till den.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Yes, det är "Sörmlandsleden", vandringsled. Tror det finns en liknande i varje landskap. Just sörmlandsleden verkar genomsyra precis all naturmark omkring mig. Jag har aldrig lyckats undvika den när jag är ute på mina okynnesrallyn, jag ser dom jäkla pilarna ÖVERALLT!?

Hjälm. Biltemas hjälmar har jag inte provat, den jag brukar använda oftast är min "Shoei J.O. Jet" tror jag den kallas. Köpte denna (vit, medium med klart visir) för 3000 kr hos Probike innan dom flyttade. Sen har jag skaffat mörktonat visir för dom riktigt soliga dagarna.

View attachment 513231

... hittar den inte för under 3000 kr på internet, men jag rekommenderar dig ändå att skaffa trots priset. Det är den skönaste och enklaste hjälm jag har, jag har ca 7 st olika varianter. Du kan plocka ut all inredning och tvätta eller byta ut, och det finns en drös med tredjeparts-visir till den.
Vi har ju hallandsleden här nere. Ibland, väldigt ibland, kommer det någon promenerande. Om man är konspiratoriskt lagd efter bott i ett land med rejäl korruption så är alla lederna upplagda för att stjäla skattepengar. De kräver ju massa underhåll för att inte växa igen. Trots den INTENSIVA användningen.. lol.

Eftersom det är dagens bild:

En knapp liter olja ur KTMen med runt 100 mil. Mörkare än en träsksjö.

1000018857.jpg

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Testpackat för resan till Älvdalens skjutfält.
Renskinnet ska göra resan mysigare, borde kanske klippa till det lite. Behövs ingen extra värme för baken på en luftkyld L-twin, renskinnet är enbart för en mjukare sits - inte utvärderat ännu.. Sen måste jag svetsa ihop adaptrar till sidoväskorna så att jag får på dem också.
Sovsäck och tält framför topboxen, stol och tripod på den proffsiga främre pakethållaren 🤣
Tror inte att jag behöver sidoväskorna egentligen, bara topboxen rymmer mer än jag brukar ha med nedpackat. Fast med allting på kan man ju lyxa till med t.ex. lägerskor - foppisar och annat med stor volym som fått stanna hemma innan 👍

*Edit - Sovsäck och tält ska inte vara fastspända som på bilden, gummisnoddarnas dragning är enbart för att de ska hålla position stillastående.

1000013196.jpg

1000013201.jpg

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig