Dagens bild

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är även min uppfattning när jag ser SS440:in.

Mer kuriosa:

Jag har ett gäng samtida broschyrer någonstans; säkert tio år i rad var vi i barn/ungdomen till handlarna på snöskoterns dag och provkörde snöskotrar. Den häftigaste näst Larven var Chrysler Sno-Runner som jag som tioåring (!) fick lov att prova på ett spår på Sidsjöns is; handlaren där sålde annars SkiDoo (MOVAC) och Sno-Runnern fanns väl bara ett år eller så? Total flopp.

En succé däremot - och det var nog 1981 även det - var Arctic Cats Jag Lång, som förlängdes av Aktiv i Morgongåva. Minns den som en sensation, kälke i djupsnö, ET 340T var helt på läktaren.

Sedan kom Lynx 5900 och den var state of the art bruksskoter ända tills Polaris släppte sin Widetrak. 1982 kom Yamahas långloppslegend SRV och Lynx kämpade på i töntfacket med sin 530 (med knäkuddar!) ända tills 3300GLS kom 1985(?) och flyttade målstolparna ytterligare.

Mvh

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Vi har vedmaskin men för dom stora bitarna får det bli 346 med 18" svärd och separat klyv.
Såklart används gårdsmopeden för transport mellan husen. (Bittert påpekar jag att den inte är avdragsgill. Man måste köpa en massiv fyrhjuling för att kunna dra av nåt.)

1000018713.jpg

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...