Jag vet åt vilket håll din resa bär.....men jag klandrar dig inte.
Den är perfekt för snabba turer till "Apoteket Röda Näsan"![]()
View attachment 512598
Den är förvisso ful, men till och med P-vakterna tror att det är en moped så man kan stå på cykelparkeringarna. Brukar backa in mot väggen bara så regskylten inte syns…![]()
Mvh
Rätt gjort, du har 1200 kr till godo att fulparkera från mig. Då jag hade brutitbenet 2019 parkerade jag på handikapplats vid Luleå Musik men tillståndet syntes tydligen inte nog bra. Åkte till polisstation och visade upp både mig på kryckor och mitt handikapptillstånd men kommunen var helt omedgörlig utan hävdade bara att tillståndet inte syntes vilket jag faktiskt tycker var småaktigt då man kunde visa upp giltigt tillstånd och att jag faktiskt hade problem att gå. Så du har mitt fulla stöd att fulparkera din vespa.
Kanske retade bilvalet vid "felparkeringen" kommun då den enda bilen jag kunde köra var min 60:a Cadillac som var ett utmärkt handikapp fordon med automat, stora dörrar och helsoffa vilket var smidigt med kryckorna.
Rätt gjort, du har 1200 kr till godo att fulparkera från mig. Då jag hade brutitbenet 2019 parkerade jag på handikapplats vid Luleå Musik men tillståndet syntes tydligen inte nog bra. Åkte till polisstation och visade upp både mig på kryckor och mitt handikapptillstånd men kommunen var helt omedgörlig utan hävdade bara att tillståndet inte syntes vilket jag faktiskt tycker var småaktigt då man kunde visa upp giltigt tillstånd och att jag faktiskt hade problem att gå. Så du har mitt fulla stöd att fulparkera din vespa.
Kanske retade bilvalet vid "felparkeringen" kommun då den enda bilen jag kunde köra var min 60:a Cadillac som var ett utmärkt handikapp fordon med automat, stora dörrar och helsoffa vilket var smidigt med kryckorna.
Polare har sålt två av sina hojar utomlands. Hyfsat betalt och inga problem. Till skillnad mot svenskar som kan vara totala rövhattar på Blocket så lockar problemfria utlänningar såklart. Prutar inte nämnvärt, kommer när dom lovar och betalar cash.Så här ser dom ut, ekipagen som tömmer Sverige på hojar.
View attachment 512625
Jag ser dom nästan varje vecka vår, sommar och höst. Andelen osäljbara customhojar är hög, men det är alla sorter ombord: cross/enduro, sporthojar och vanliga vardagshojar. Det som verkar bli kvar är stånkor och äventyrshojar. Antar att det är de enda två segmenten som det finns lite liv kvar i här hemma i Svedala.
N.B! Långt ifrån full ännu. Dom kör zig-zag över landet och fyller varje plats på sina ekipage innan man styr mot färjan - och sedan snabbt upp igen och hämta fler billiga hojar i KalleAnka-land.
8-10 hojar ryms på varje lass, beroende på typ av maskin.
N.B 2! Bilden visar den öppna verksamheten / en seriös aktör. Räkna med att typ lika mycket till lämnar landet i skåpbilar och trailers - där man kanske inte alltid hunnit fixa till ägarbytet...
Bildkvaliteten?
Det var självklart min odugliga praktikant som tog bilden. Slapp, slö, egensinnig och svår att få pli på.
Bild på praktikanten:
View attachment 512626
Sålde min KTM för någon månad sedan det tog kanske en timme efter annonsen kommit ut tills pengarna var på kontot. Sen till helgen kom en skåpbil dom bara rullade in den inte ens provstartade. Polacken som körde sa att han kör minst ett lass i veckan.Så här ser dom ut, ekipagen som tömmer Sverige på hojar.
View attachment 512625
Jag ser dom nästan varje vecka vår, sommar och höst. Andelen osäljbara customhojar är hög, men det är alla sorter ombord: cross/enduro, sporthojar och vanliga vardagshojar. Det som verkar bli kvar är stånkor och äventyrshojar. Antar att det är de enda två segmenten som det finns lite liv kvar i här hemma i Svedala.
N.B! Långt ifrån full ännu. Dom kör zig-zag över landet och fyller varje plats på sina ekipage innan man styr mot färjan - och sedan snabbt upp igen och hämta fler billiga hojar i KalleAnka-land.
8-10 hojar ryms på varje lass, beroende på typ av maskin.
N.B 2! Bilden visar den öppna verksamheten / en seriös aktör. Räkna med att typ lika mycket till lämnar landet i skåpbilar och trailers - där man kanske inte alltid hunnit fixa till ägarbytet...
Bildkvaliteten?
Det var självklart min odugliga praktikant som tog bilden. Slapp, slö, egensinnig och svår att få pli på.
Bild på praktikanten:
View attachment 512626
Var det han som har firma nere i Kristdala i Småland? Sålde min VStrom till honom i höstas. Samma förfarande. Mycket smidigt.Sålde min KTM för någon månad sedan det tog kanske en timme efter annonsen kommit ut tills pengarna var på kontot. Sen till helgen kom en skåpbil dom bara rullade in den inte ens provstartade. Polacken som körde sa att han kör minst ett lass i veckan.
Gick väldigt smidigt. Men det hann komma några svenskar som försökte ge skambud. Ska man köpa något så får man vara ganska snabb. Hade 3 olika som hörde av sig inom en timme där den skulle gå på export.
Denna var ifrån mellan Sverige någonstansVar det han som har firma nere i Kristdala i Småland? Sålde min VStrom till honom i höstas. Samma förfarande. Mycket smidigt.
Sålde min KTM för någon månad sedan det tog kanske en timme efter annonsen kommit ut tills pengarna var på kontot. Sen till helgen kom en skåpbil dom bara rullade in den inte ens provstartade. Polacken som körde sa att han kör minst ett lass i veckan.
Gick väldigt smidigt. Men det hann komma några svenskar som försökte ge skambud. Ska man köpa något så får man vara ganska snabb. Hade 3 olika som hörde av sig inom en timme där den skulle gå på export.
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |