Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Den här tråden måste ju vara världens bästa reklam för nya originalskivor. :tummenupp

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Kör fortfarande med fixade skivor från RG BRAKES säsong 2 & de fungerar fin fint fortfarande.

Nöjd kund.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Några nyheter gällande anmälan etc?

Nej. Dock har jag fått indikationer på att det kan dröja till hösten innan de tar upp det. Så det som RG BRAKES skriver på sin hemsida om att jag inte fick något gehör för mitt yrkande stämmer alltså inte, som så mycket annat som står där.

Loggar man in på ARN:s sida och följer ärendet står det så här:

arn.jpg

Så jag får vackert vänta ett tag till.

Under tiden får jag roa mig med de mail som jag får från RG BRAKES då och då, exemeplvis detta som damp ner igår kväll.

Som sagt.jpg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Kör fortfarande med fixade skivor från RG BRAKES säsong 2 & de fungerar fin fint fortfarande.

Nöjd kund.

Det är väl tur att det finns några som är nöjda iallafall.
Men oavsett så kommer jag köpa nya skivor eller nyttja ISR om jag behöver serva mina skivor i framtiden.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Nej. Dock har jag fått indikationer på att det kan dröja till hösten innan de tar upp det. Så det som RG BRAKES skriver på sin hemsida om att jag inte fick något gehör för mitt yrkande stämmer alltså inte, som så mycket annat som står där.

Loggar man in på ARN:s sida och följer ärendet står det så här:

View attachment 408047

Så jag får vackert vänta ett tag till.

Under tiden får jag roa mig med de mail som jag får från RG BRAKES då och då, exemeplvis detta som damp ner igår kväll.

View attachment 408048

Intressant lirare, denne Hans. Det är inte vanligt, att någon mer eller mindre offentligt begår ett dylikt PR-Harakiri som han gör. I slowmotion dessutom. I allas åsyn. Det finns en och annan på området mer skolad[även här i forumet] än vad jag är men jag är ganska säker på att något inte står riktigt rätt till. Självinitierad offentlig förnedring brukar liksom inte ingå i den normala repertoaren! Något som ens påminner om, eller liknar ens bara om bara aldrig så lite, objektiv självinsikt verkar inte finnas alls? En intressant om än tragisk historia att följa. Och hur den än slutar så inte kommer det att bli bra...

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2001 Honda VFR800fi
Ok. Lustig typ med helt löjliga mail. Utifrån dem mailen man kan se så lär iaf en annan avvakta med att försöka göra affärer med honom.
Sen att man Kan skaffa nya OEM skivor för drygt samma pris som en "renovering" så lär chansen minska ännu mer

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det där är ju lysande! Jag hoppas du sparar vartenda kränkande mail du får från Hans och att du inte sänker dig till samma låga nivå.

Alla hot, kränkningar, förtal etc är nämligen ett alldeles utmärkt smörjmedel i ditt ARN-ärende och eventuellt påföljande rättsliga efterspel. Du bör snarare välkomna varje sånt mail från Hans men vad du än gör, även om det måste klia i fingrarna att be honom fara åt...... - gör det inte.

Alex.M

yamaha, kung motorcykel
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
olika
Fick du något svar tillbaka från brembo ? Gubben verkar ju slut på riktigt i vilket fall som. :dummer

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nästan så att man funderar på om någon har kapat RG:s mail.
För så där osmidig kan man väl ändå inte vara som denna historia visar.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Fick du något svar tillbaka från brembo ? Gubben verkar ju slut på riktigt i vilket fall som. :dummer

Om du menar mig så har jag inte frågat Brembo utan det var "nissepelle" som skickade en fråga till dem :) Vet inte om han har fått nåt svar.

moddlaren

Guest
Nästan så att man funderar på om någon har kapat RG:s mail.
För så där osmidig kan man väl ändå inte vara som denna historia visar.

när man utrycker sig som du gör i texten ovan får iallafall jag en känsla av att kontot tillhör rg brakes.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
när man utrycker sig som du gör i texten ovan får iallafall jag en känsla av att kontot tillhör rg brakes.

Nä, RG Brakes Hans, har ju tydligt visat att han har en språkförståelse för vårt språk som ingen annan kan förstå.

Så han kan nog inte göra inlägg här utan att bli utpekad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE