Hans, jag vet att du läser här.
Jag jobbar med kundservice, jag ska ge dig några tips. Läs dom, fundera på dom men svara mig inte i affekt.
Innerst inne vet du att detta har gått galet, att situationen spårat ur.
Tänk på att internet är obarmhärtigt, det går inte att "spela allan" hur som helst. Det är precis vad du gör nu!
Till att börja med, ta bort texten under reklamationer på din hemsida då den bara framställer dig och din verksamhet som spritt språngande galen. Jag hade aldrig skickat mina saker till dig efter att ha läst det du skriver där.
Stavfelen, särskrivningarna och raljerandet går väl att fnissa lite tragiskt åt men uthängningarna är fullständigt oacceptabla. Sådär kan du inte hålla på, det vet du också om och jag är helt säker på att du inte mår så bra av det.
I ditt läge finns bara en sak att göra nu och det är att svälja stoltheten, det är inte mer än det som behövs.
För det är inget tvivel om att det gått fel här, kunden är inte nöjd och av reaktionerna och det som framkommit här i tråden att döma är denna kund heller inte helt ute och turnerar.
Ta ett par djupa andetag och fråga dig om detta verkligen är hur du önskar det ska vara?
Ta dig en rejäl funderare på vad du vill uppnå med detta och vad positivt som kan tänkas komma av det om du fortsätter på inslagen linje.
Efter det misstänker jag att du ber uppriktigt om ursäkt, rättar till misstagen med kundens produkter och givetvis tar kostnaden.
Det är liksom inte mer än det som behövs, en uppriktig ursäkt och lite respekt för kunden så kommer detta att lugna sig.
Har du lite tur kan du sen se tillbaka och förhoppningsvis lärt dig en läxa. Dock kommer även potentionella framtida kunder se detta, lös det därför så snyggt du kan medans det fortfarande går. Visa att du är en resonabel person som förstår när det är dags att ta ett steg tillbaka och svälja stoltheten. Det är aldrig för sent att be om ursäkt!
Angående slutklämmen på sidan: "Vi vill ha seriösa och bra kunder och det är de flesta"
Läs den en par gånger och fundera hur det tas emot av en eventuellt blivande kund.
Han har redan passerat gränsen till no return...det gjorde han när han skrev den fina texten på "reklamationer" o drog iväg mailet till ts med slutcitatet -fuck off "looser"
Gubben ska inte ha företag..det är klart sedan länge.