Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Hans, jag vet att du läser här.

Jag jobbar med kundservice, jag ska ge dig några tips. Läs dom, fundera på dom men svara mig inte i affekt.
Innerst inne vet du att detta har gått galet, att situationen spårat ur.
Tänk på att internet är obarmhärtigt, det går inte att "spela allan" hur som helst. Det är precis vad du gör nu!

Till att börja med, ta bort texten under reklamationer på din hemsida då den bara framställer dig och din verksamhet som spritt språngande galen. Jag hade aldrig skickat mina saker till dig efter att ha läst det du skriver där.
Stavfelen, särskrivningarna och raljerandet går väl att fnissa lite tragiskt åt men uthängningarna är fullständigt oacceptabla. Sådär kan du inte hålla på, det vet du också om och jag är helt säker på att du inte mår så bra av det.

I ditt läge finns bara en sak att göra nu och det är att svälja stoltheten, det är inte mer än det som behövs.
För det är inget tvivel om att det gått fel här, kunden är inte nöjd och av reaktionerna och det som framkommit här i tråden att döma är denna kund heller inte helt ute och turnerar.
Ta ett par djupa andetag och fråga dig om detta verkligen är hur du önskar det ska vara?
Ta dig en rejäl funderare på vad du vill uppnå med detta och vad positivt som kan tänkas komma av det om du fortsätter på inslagen linje.
Efter det misstänker jag att du ber uppriktigt om ursäkt, rättar till misstagen med kundens produkter och givetvis tar kostnaden.
Det är liksom inte mer än det som behövs, en uppriktig ursäkt och lite respekt för kunden så kommer detta att lugna sig.


Har du lite tur kan du sen se tillbaka och förhoppningsvis lärt dig en läxa. Dock kommer även potentionella framtida kunder se detta, lös det därför så snyggt du kan medans det fortfarande går. Visa att du är en resonabel person som förstår när det är dags att ta ett steg tillbaka och svälja stoltheten. Det är aldrig för sent att be om ursäkt!

Angående slutklämmen på sidan: "Vi vill ha seriösa och bra kunder och det är de flesta"

Läs den en par gånger och fundera hur det tas emot av en eventuellt blivande kund.

Han har redan passerat gränsen till no return...det gjorde han när han skrev den fina texten på "reklamationer" o drog iväg mailet till ts med slutcitatet -fuck off "looser"
Gubben ska inte ha företag..det är klart sedan länge.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hans företag har enligt ratsit en omsättning på 50 000kr om året. Utifrån hans äventyrliga historier om stora kontrakt med olika racingteam och hej å hå så undrar jag ifall han omsätter alla pengar uppe på bordet.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hans företag har enligt ratsit en omsättning på 50 000kr om året. Utifrån hans äventyrliga historier om stora kontrakt med olika racingteam och hej å hå så undrar jag hur mycket pengar han omsätter under bordet.

Varför tror folk att kontrakt med racingteam genererar stora pengar?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Varför tror folk att kontrakt med racingteam genererar stora pengar?

Ett racingteam som ska ha fixade bromsskivor måste väl i alla fall röra sig om 10 papp eller så? Lägg sedan till affären med TS samt den andra "dåliga kunden" han nämner på sin sida så är vi uppe i en tredjedel av hans redovisade omsättning per år. Eftersom han också pratar om att han har högsäsong och lågsäsong så borde det väl finnas en kundkrets på i alla fall en handfull personer? Jag ser inte hur 50 papp i årsomsättning räcker särskilt långt i det här :gnissla
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
RG Brakes måste ju vara mer en hobby än ett företag. Det skulle ju också kunna förklara beteendet, om inte detta är levebrödet då kan han ju kosta på sig att be nån kund "fara åt skogen" då och då.... För vilken seriös egenföretagare skulle föra sånt här väsen och göra bort sig så fatalt för ett par sketna tusenlappar och lite prestige?
:brinnerup
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Ja, att han själv har koll är nog helt säkert, men jag tänkte mer på de kunder som läser där först, och inte här. =)

Ah sorry, jag läste slarvigt. Tyvärr tror jag inte att han skulle länka till den här tråden på sin sida men tanken är lockande. Dock hoppas jag att ev potentiella kunder hittar hit ändå :)
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Intressant oxå att han påstår att ett "normalpris" är 1200:- för beläggen. Jovisst..om man spenderar en dag på nätet o letar upp den billigaste återförsäljaren på jordklotet så. Ett normalpris är det pris man får från en svensk återförsäljare som säljer hojen i fråga man behöver klossar till. Sa inte ts att det var närmare 2000:- lr liknande.

Jo, 1836 kr inkl frakt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Som egen företagare kan jag bara skaka på huvudet åt det här.
Ibland blir det fel med kunderna. Ibland är det mitt fel, ibland är det leverantörens och ibland kundens.

Men en sak är säker, gör jag inte kunderna nöjda så är jag åt råttorna fort.
Det betyder ju inte att jag låter mig bli hunsad hur som helst när någon galenpanna dyker upp (det händer) men man bör välja sina strider mycket noggrant som egen.

Hur oense jag än skulle bli med en kund skulle jag ALDRIG någonsin lägga ut det på min hemsida. Aldrig! Oavsett om jag "vunnit" eller ej.

Jag hoppas att Hans läser här och tar åt sig av den vettiga kritiken. Det har gått snett, myntet har alltid två sidor, men, och detta är ett viktigt "men", det är RG brakes och du Hans som får ta smällen.
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
"Vi har gjort cirka ett tusen [bromsskivor]". Han måste ju vara asbillig (med den omsättningen). Och "vi"? Hans enskilda firma har tydligen anställda? Tror ni att skattemyndigheten vet om att han är arbetsgivare?
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Handen på hjärtat så är det nog fler än en som kan tänka sig att få sina skivor fixade "utan kvitto" om det blir lite billigare. ;)
 

Grevenstid

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
MALMÖ
Hoj
Triumph Tiger Explorer
Det sjukast jag läst på länge.
Företaget blir ett sjunkande skepp när det kommer ut på de sociala medierna på detta sättet.
Allt jobb han byggt upp med sitt namn och varumärke blir nu som bortkastat.
Vem som har rätt eller fel har just nu ingen betydelse och denna tråden lever sitt eget liv enda tills företaget går in öppet och ber om ursäkt för det inträffade och kompenserar sina reklamationskunder.
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Ja ni, nu undrar jag hur lång reklamationssidan på rgbrakes kommer att vara om ett par veckor? Spaltmeter?

Hej och hopp, välkommen (ja, det vill säga om du är en kund som håller... keft! :gnissla) Här plitar vi ner alla affärer som gått åt skogen.

Fall 1. Kunden var gapig, allmänt störd. Känner du på dig att du är sådan, skicka skivorna till någon annan tack! :4skrika
Fall 2. En till kund som aldrig sett en bromsskiva förut och denna gång skickar mig en sadel? Sicken idiot. :hihi
Fall 3. Tog mig an ett par skivor som var tunna som ett par belsenfångar... försökte i två månader, men det gick inget vidare. Fattar inte att kunder skickar sånt skit till oss? :va
Fall ...
Fall 43. En kund skickade in hela hojen då han inte visste hur man plockade bort skivorna. Hojen var jävligt risig, en sådan där gammal raritet... så vi slängde den. Fixade skivorna och sände dom till kund, som frågade vart hojjen var. Kom igen nu, inte ska du väl åka runt på en sådan gammal risig hoj? Hursomhelst, hojen din är kasserad. Var lite osäker på om den var din eller den förra kundens men så är livet ibland. Och vet ni vad? Jo, kunden blev skitsur. :dummer

Vad var det han med trucken gastade när han kom inkörandes genom väggen i Grotesco?
"Deeeeeet spåraar uuuuuuuuuuuurrrrrr!"
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Aha, räcker det med det som han skrev? Det krävs inte personnummer, etc.?

Även ett namn är en personuppgift eftersom man i detta fall faktiskt kan ganska enkelt identifiera din person. Du har dessutom ett relativt ovanligt efternamn. Speciellt som publiceringen gjorts utan ditt medgivande och på det sätt det gjorts. Nu har förvisso hemsidan ändrats och ditt namn tagits bort.
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Va fan, skriv SPORTHOJ.COM... inte sporthoj.se! :huvet

Farbror får väl regga .se också!

Man är lite imponerad över folks ovilja att göra rätt för sig. Om man bara ska hunsa runt folk, så är det nog int egen företagare som är rätt väg att gå :).
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Han har redan passerat gränsen till no return...det gjorde han när han skrev den fina texten på "reklamationer" o drog iväg mailet till ts med slutcitatet -fuck off "looser"
Gubben ska inte ha företag..det är klart sedan länge.

Håller med!
RG Brakes har gjort bort sig totalt! Alla kan göra ett och annat fel, men här handlar det inte om "finn fem fel" utan snarare "finn femtio fel". Önskar trådskaparen lycka till och även om du inte skulle få tillbaka dina pengar i denna tvist så är det ju inte helt fel att RG Brakes klantat sig så ordentligt!
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
"Vi har gjort cirka ett tusen [bromsskivor]". Han måste ju vara asbillig (med den omsättningen). Och "vi"? Hans enskilda firma har tydligen anställda? Tror ni att skattemyndigheten vet om att han är arbetsgivare?

Ensamföretagare kallar sig ofta "vi" på sina siter och i olika marknadsföringssammanhang, även fast det bara är en person som sköter hela verksamheten. Det är en ganska gammal tradition. Ska ge intryck av att företaget är lite större och därmed mer trovärdigt och mer pålitligt.

Jag tycker det är fånigt. Om jag skulle starta firma skulle jag köra med "jag" istället för "vi".
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top