Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Wow. Detta är nog, ur företagssynpunkt det i särklass sämst skötta reklamationsärende jag har hört talas om.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
:rofl:rofl
Vilket hedersomnämnande, kan du vara stolt över. :rofl

Den där Hans på RG Brakes verkar vara en sympatisk kille. :rolleyes:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Språkbruket imponerar onekligen. Nästan snudd på försök. Vad exakt ungefär precis menar karln...?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Att han agerat oproffsigt innan är ju INGENTING mot detta, ta mig fan ett skolexempel på hur man under inga omständigheter ska agera som säljare.

Om han kallar sporthoj.se för skitsnackare så vad kallar han då sig själv ??

Om han har några kunder efter detta så................

Dessutom en uselt skriven text rent lingvistiskt, stavfel och meningsuppbyggnad som om en femåring skrivit den.

"Det könns som om att en kund vars bromsskiva inte gick att ”rädda” letar upp det absolut dyraste stället och sedan ställer kravet. Det här är nästa ”snudd” på försök till bedrägeri."

Har cachelagrat denna sida för framtiden om han skulle få för sig att ta bort den - En blivande klassiker !!!!

Nu önskar jag bara en sak - Att sporthoj ändrar frågan i högra hörnet till

"Skulle du också vilja bli portad av RG-Brakes ?"

Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
kollar man rg brakes hemsida nu så har dom tagit bort det efternamnet och står nu bara Per J........
det roliga är att om man gör en google sökning på rg brakes så hamnar deras sida på första plats och denna tråden på andra plats...:D:tummenupp

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Oooooch så går han och sänker sig ännu lägre än innan, vilket jag trodde var nästan omöjligt. Ska man skratta eller gråta? Vilken jävla pastej!

Snälla TS, besvara honom en sista gång, och be honom bifoga länk till denna tråd i det där hedersomnämnandet, så att alla nyfikna får se eran mailkonversation. Tror inte att han törs det, faktiskt.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Den sista raden i mejlet säger väl ändå en hel del om hur desperat Hans på RG brakes måste vara

Citat: fuck of "looser"

:Bugar

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Den sista raden i mejlet säger väl ändå en hel del om hur desperat Hans på RG brakes måste vara

Citat: fuck of "looser"

:Bugar

Ja, rent bedrövligt! Och om man inte behärskar engelska, så ska man inte försöka använda det! :)

(k**lla av lösare, direktöversatt.)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
kollar man rg brakes hemsida nu så har dom tagit bort det efternamnet och står nu bara Per J........
det roliga är att om man gör en google sökning på rg brakes så hamnar deras sida på första plats och denna tråden på andra plats...:D:tummenupp

Jag har den cachelagrad i original med hela namnet och den usla lingvistiken - En blivande klassiker som sagt

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Affärsetik?

Tja...självmål räcker väl inte för att beskriva det?:va

Först ett skott i vänstra foten...därefter för "säkerhets" skull gardera med ett skott i den andra också!:rolleyes:
Dessutom när man siktar illa så tar det med sig en bit av knäna med!:död

Vänster hand, möt höger hand! Hjärnan introducerar vi vid ett senare tillfälle!:smasha

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det RG Brakes glömmer berätta i sin historia på hemsidan, vilket vi alla sett bevis på i den korrespondens som finns här på SH, är att det var RG Brakes som sa att endast original-belägg skulle användas. Nåt annat duger inte enligt deras utsago. När TS sedan gör precis som han är tillsagd men prislappen inte duger, då svänger RG Brakes i frågan och allt över 400 spänn är plötsligt "horribelt"....

Herrejösses vilket självmål, jag hoppas att potentiella kunder hittar och läser denna tråd innan dom bestämmer sig. Jag betvivlar inte att RG Brakes har nöjda kunder också, att man i många fall levererat klanderfritt arbete. Man bör dock vara medveten om vad som väntar om någonting nu inte skulle gå bra.....

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
En fråga, varför blir skivan offset vid renovering? Förstår inte, men så renoverar jag inte skivor heller, men är nyfiken ändå. I övrigt, han borde anställa någon som sköter kundkontakten, tror han skulle tjäna på det även efter den lönen var betald. . . . . .

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Oooooch så går han och sänker sig ännu lägre än innan, vilket jag trodde var nästan omöjligt. Ska man skratta eller gråta? Vilken jävla pastej!

Snälla TS, besvara honom en sista gång, och be honom bifoga länk till denna tråd i det där hedersomnämnandet, så att alla nyfikna får se eran mailkonversation. Tror inte att han törs det, faktiskt.

Jag orkar inte svara honom men något säger mig att han har koll på den här tråden ;)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Jag orkar inte svara honom men något säger mig att han har koll på den här tråden ;)

Ja, att han själv har koll är nog helt säkert, men jag tänkte mer på de kunder som läser där först, och inte här. =)

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Detta är ju så korkat så man finner inga ord. Skulle vara kul att träffa denna Hans. Slutet närmar sig med stormsteg skulle jag tro. Till Ts vilken ära att bli omnänd och livstidsportad av Hans

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
RG-Brakes_fucks_with_sporthoj.se.png

Original Cachelagrad sida, som den såg ut 2014-05-12 18:01 - Sparad som PNG-bild (.png) och utlagd på sporthoj.se i oredigerat skick 19:05 under namn

RG-Brakes_fucks_with_sporthoj.se

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras