Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Det RG Brakes glömmer berätta i sin historia på hemsidan, vilket vi alla sett bevis på i den korrespondens som finns här på SH, är att det var RG Brakes som sa att endast original-belägg skulle användas. Nåt annat duger inte enligt deras utsago. När TS sedan gör precis som han är tillsagd men prislappen inte duger, då svänger RG Brakes i frågan och allt över 400 spänn är plötsligt "horribelt"....

Herrejösses vilket självmål, jag hoppas att potentiella kunder hittar och läser denna tråd innan dom bestämmer sig. Jag betvivlar inte att RG Brakes har nöjda kunder också, att man i många fall levererat klanderfritt arbete. Man bör dock vara medveten om vad som väntar om någonting nu inte skulle gå bra.....

Från RG BRAKES hemsida angående original skivbelägg ;)
"..Det andra är Biltemas skivbelägg, vilka är rena skiten och de skivor vi fått in som sett ut som en ”krattad grusgång” Vi ha faktiskt taget emot bromsskivor där vi varit övertygade om att det vänt beläggen med stålsidan mot skivan, så vårt råd är, köp orginalbelägg"

Intressant oxå att han påstår att ett "normalpris" är 1200:- för beläggen. Jovisst..om man spenderar en dag på nätet o letar upp den billigaste återförsäljaren på jordklotet så. Ett normalpris är det pris man får från en svensk återförsäljare som säljer hojen i fråga man behöver klossar till. Sa inte ts att det var närmare 2000:- lr liknande.

En annan rolig sak är att han påstår att han kontaktade en av sveriges mest erfarne tekniker på brembo. Det jag undrar då är om han ringde brembo o frågade om de hade en av sveriges mest erfarne tekniker inne?

Brembo kundservice:
-Vi har johan inne, han är duktig.

RG BRAKES
-Är han sveriges mest erfarne?

Brembo kundservice:
-Nej, det är nog roger..han har jobbat här i 25 år nu.

RG BRAKES
-Ok..då vill jag ha hans nummer
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
verkar konstigt att en person som jobbar på Brembo säger att man kan använda billigare belägg för ca 400:-. Eftersom de för 1200-1800 var brembo orginal innebär det alltså att det finns någon på Brembo Sverige som förodrar billigare kopior på belägg till deras skivor och dessutom säger att de är bättre!!!?

Undrar om denna någon skulle göra samma sak officiellt?

För övrigt undrar jag hur det står till hos RG när en sådan här sak får spåra ut så här. Oavsett om TS har gjort massor med fel eller inte som kund och RG har rätt så kommer massor av potentiella kunder inte våga handla efter att läst allt detta....jaja jag vågar inte anlita dem...men det gjorde jag inte innan heller så :)
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Tror inte Brembo vill ha med sitt namn i detta sammanhang. Här begås fel, efter fel, efter fel i all oändlighet.

Tragiskt för alla inblandade. En spiral som bara leder nedåt.
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Hahaha.... jag tycker nästan lite synd om gubben nu faktiskt. :) Att han inte förstod vad allt detta skulle leda till... Nu är det en jävla röra han fixat till och det kommer nog att ta en lång tid innan allt detta glömts, om ens någonsin. Shit-pom-fritt lixom :crash

Han skulle givetvis bara tagit det jäfligt luuugnt :glömdet när allt började barka åt trollskogen. Tagit reda på exakt vad det var för belägg han kastat, köpt ett set nya och skickat dom till TS direkt. Dessutom betalat tillbaka den summan pengar som TS betalat för att få sina skivor renoverade. Därefter kollat med kunden så allt känns ok, be om ursäkt åter igen o.s.v.

Och i framtiden borde han förtydliga att inte alla skivor går att fixa och att de som möjligtvis kan fixas inte alldeles säkert funkar med oken sedan. Att ta sådana saker med kunden innan han ger sig på skivorna med buller å bång. "Tyvärr så finns det finns en risk o.s.v. men vill du att jag ska försöka blablabla"

Sist men inte minst... fuck of "looser", alltså vem fan kommer på att skriva något sådant till en besviken kund? :va
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Sporthojtråden höll ju dessutom på att tyna bort, inte ett inlägg på nästan en vecka (2014-05-06, 11:02)

PANG - Då öppnar RG-brakes upp den igen genom att skicka mail till TS och skriva att han är en "Looser" (Ja - jag vet att det är felstavat, men så skrev RG-brakes)

Nu kommer denna tråden ALDRIG att tyna bort.....................RG-Brakes skulle vunnit VM i klenbegåvning
 
Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Blir ju lite intressant när "Brembos mest erfarne tekniker" påstås uttala att istället för Brembo-belägg för ett par tusen spänn kan man lika gärna köpa nåt bättre för fyrahundra kronor...... Eh? Say again!

Personligen tror jag det där bara är struntprat. Det samtalet har nog aldrig ägt rum utan är nog påhittat som mycket annat i argumentationen. Det känns som ett desperat försök att öka sin trovärdighet men den matchen är sedan länge överspelad på straff. Det konstiga är att diskussionen hade lugnat ner sig då RG Brakes plötsligt höjde insatsen igen genom att publicera någon slags hämndskrivelse på hemsidan. Varför? Märker man av en sviktande orderingång kanske?

Detta borde alla business-schools skriva in i sina läroböcker som ett varnande exempel på hur en affärsrelation kan gå så fel, så fort....
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
:arsele anmäl till datainspektionen omgående. Även om han ändrar sin sida, finns det lagrat. Solklart fall, karln ska upp i rätten!
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
”horribelt”, så vi kolladeupp vad ett normalpris var och svaret blev c:a 1200 kronor vilket vi betalade kunden. I ett senare sked kontaktade jag en av Sverige mest erfarna tekniker på Brembo och dennes åsikt var, Vem ”fan” går och köper skivbeläg till ett ok för 1800 kronor, t.o.m 1000 spänn är för mycket. Det finns bättre belägg till dessa Bremboskivor för 400 spänn. Jag säger inte det här utan en specialist på Brembo. Det könns som om att en kund vars bromsskiva inte gick att ”rädda” letar upp det absolut dyraste stället och sedan ställer kravet. Det här är nästa ”snudd” på försök till bedrägeri.

Personen ”svartmålar” RG BRAKES och ibland så känns det som om att vi skall namnge personen som nu är ”portad” från RG BRAKES, t.ex. per Junestam[/I]

Vilken jävla tomte, är TS nån jävla bremboexpert enligt Hans på RG eller hur fan tänker han att TS ska sitta inne på den informationen? Om det nu är något som EN AV SVERIGES FRÄMSTA TEKNIKER PÅ BREMBO sitter inne på så är det väl knappast konstigt att en vanlig kille som TS inte har den informationen? Nä jävlar vad Hans har otur när han tänker. Det var ju HAN som sa till TS att KÖP BARA ORGINALBELÄGG FÖR I HELVETE, ANNARS SITTER DU MED RÖVEN I KLISTRET!
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag har förresten mailat till Brembo och hänvisat till RG BRAKES egen text om vilka belägg nån "brembotekniker" rekommenderar, det blir intressant att se vad de svarar.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag har förresten mailat till Brembo och hänvisat till RG BRAKES egen text om vilka belägg nån "brembotekniker" rekommenderar, det blir intressant att se vad de svarar.

Bloody Marvellous!!!! :D Hoppas att de dementerar det å det grövsta. =)
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Bloody Marvellous!!!! :D Hoppas att de dementerar det å det grövsta. =)

Även om jag också gärna hade sett att RG BRAKES får skämmas ännu lite mer så tycker jag nog trots allt att det vore ännu trevligare att med gott samvete kunna köpa billiga belägg, så jag hoppas tvärtemot dig. :)

Jag tycker också att hans "Reklamations"-historia nummer 2 är väldigt intressant. Jag vet inte om så många kunder hade velat anlita honom om de kände till att han, när han renoverar kunders bromsar (och livförsäkringar) sitter och googlar för att hitta svar på vad som är fel. Om min mekaniker, rörmokare, läkare eller annan anlitad expertis hade suttit och googlat och hoppats hitta en eller annan lösning så hade jag gått i taket.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Kristallklart är iallafall att Hans på RG Brakes totalt underskattat "the power of Sporthoj.com"! Folkrörelsen som får saker att hända och företag att darra.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Även om jag också gärna hade sett att RG BRAKES får skämmas ännu lite mer så tycker jag nog trots allt att det vore ännu trevligare att med gott samvete kunna köpa billiga belägg, så jag hoppas tvärtemot dig. :)

Haha, på så vis är jag med på din sida, också. :) Meeeen något säger mig att någon form av justering, om inte en total dementering, kommer att komma från Brembo just angående RG Brakes utlägg. =)
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Konstigt att RG inte väljer att bemöta det på SH, utan börjar svamla på sin egen sida.

Lite så jag börjar fundera på vilka skadliga ämnen man kan hitta i belägg eller skivor...
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Hans, jag vet att du läser här.

Jag jobbar med kundservice, jag ska ge dig några tips. Läs dom, fundera på dom men svara mig inte i affekt.
Innerst inne vet du att detta har gått galet, att situationen spårat ur.
Tänk på att internet är obarmhärtigt, det går inte att "spela allan" hur som helst. Det är precis vad du gör nu!

Till att börja med, ta bort texten under reklamationer på din hemsida då den bara framställer dig och din verksamhet som spritt språngande galen. Jag hade aldrig skickat mina saker till dig efter att ha läst det du skriver där.
Stavfelen, särskrivningarna och raljerandet går väl att fnissa lite tragiskt åt men uthängningarna är fullständigt oacceptabla. Sådär kan du inte hålla på, det vet du också om och jag är helt säker på att du inte mår så bra av det.

I ditt läge finns bara en sak att göra nu och det är att svälja stoltheten, det är inte mer än det som behövs.
För det är inget tvivel om att det gått fel här, kunden är inte nöjd och av reaktionerna och det som framkommit här i tråden att döma är denna kund heller inte helt ute och turnerar.
Ta ett par djupa andetag och fråga dig om detta verkligen är hur du önskar det ska vara?
Ta dig en rejäl funderare på vad du vill uppnå med detta och vad positivt som kan tänkas komma av det om du fortsätter på inslagen linje.
Efter det misstänker jag att du ber uppriktigt om ursäkt, rättar till misstagen med kundens produkter och givetvis tar kostnaden.
Det är liksom inte mer än det som behövs, en uppriktig ursäkt och lite respekt för kunden så kommer detta att lugna sig.


Har du lite tur kan du sen se tillbaka och förhoppningsvis lärt dig en läxa. Dock kommer även potentionella framtida kunder se detta, lös det därför så snyggt du kan medans det fortfarande går. Visa att du är en resonabel person som förstår när det är dags att ta ett steg tillbaka och svälja stoltheten. Det är aldrig för sent att be om ursäkt!

Angående slutklämmen på sidan: "Vi vill ha seriösa och bra kunder och det är de flesta"

Läs den en par gånger och fundera hur det tas emot av en eventuellt blivande kund.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hans, jag vet att du läser här.

Jag jobbar med kundservice, jag ska ge dig några tips. Läs dom, fundera på dom men svara mig inte i affekt.
Innerst inne vet du att detta har gått galet, att situationen spårat ur.
Tänk på att internet är obarmhärtigt, det går inte att "spela allan" hur som helst. Det är precis vad du gör nu!

Till att börja med, ta bort texten under reklamationer på din hemsida då den bara framställer dig och din verksamhet som spritt språngande galen. Jag hade aldrig skickat mina saker till dig efter att ha läst det du skriver där.
Stavfelen, särskrivningarna och raljerandet går väl att fnissa lite tragiskt åt men uthängningarna är fullständigt oacceptabla. Sådär kan du inte hålla på, det vet du också om och jag är helt säker på att du inte mår så bra av det.

I ditt läge finns bara en sak att göra nu och det är att svälja stoltheten, det är inte mer än det som behövs.
För det är inget tvivel om att det gått fel här, kunden är inte nöjd och av reaktionerna och det som framkommit här i tråden att döma är denna kund heller inte helt ute och turnerar.
Ta ett par djupa andetag och fråga dig om detta verkligen är hur du önskar det ska vara?
Ta dig en rejäl funderare på vad du vill uppnå med detta och vad positivt som kan tänkas komma av det om du fortsätter på inslagen linje.
Efter det misstänker jag att du ber uppriktigt om ursäkt, rättar till misstagen med kundens produkter och givetvis tar kostnaden.
Det är liksom inte mer än det som behövs, en uppriktig ursäkt och lite respekt för kunden så kommer detta att lugna sig.


Har du lite tur kan du sen se tillbaka och förhoppningsvis lärt dig en läxa. Dock kommer även potentionella framtida kunder se detta, lös det därför så snyggt du kan medans det fortfarande går. Visa att du är en resonabel person som förstår när det är dags att ta ett steg tillbaka och svälja stoltheten. Det är aldrig för sent att be om ursäkt!

Angående slutklämmen på sidan: "Vi vill ha seriösa och bra kunder och det är de flesta"

Läs den en par gånger och fundera hur det tas emot av en eventuellt blivande kund.

Mycket kloka ord, ilstallione! Hoppas att Hans tar detta till sig.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top