Det RG Brakes glömmer berätta i sin historia på hemsidan, vilket vi alla sett bevis på i den korrespondens som finns här på SH, är att det var RG Brakes som sa att endast original-belägg skulle användas. Nåt annat duger inte enligt deras utsago. När TS sedan gör precis som han är tillsagd men prislappen inte duger, då svänger RG Brakes i frågan och allt över 400 spänn är plötsligt "horribelt"....
Herrejösses vilket självmål, jag hoppas att potentiella kunder hittar och läser denna tråd innan dom bestämmer sig. Jag betvivlar inte att RG Brakes har nöjda kunder också, att man i många fall levererat klanderfritt arbete. Man bör dock vara medveten om vad som väntar om någonting nu inte skulle gå bra.....
Från RG BRAKES hemsida angående original skivbelägg
"..Det andra är Biltemas skivbelägg, vilka är rena skiten och de skivor vi fått in som sett ut som en ”krattad grusgång” Vi ha faktiskt taget emot bromsskivor där vi varit övertygade om att det vänt beläggen med stålsidan mot skivan, så vårt råd är, köp orginalbelägg"
Intressant oxå att han påstår att ett "normalpris" är 1200:- för beläggen. Jovisst..om man spenderar en dag på nätet o letar upp den billigaste återförsäljaren på jordklotet så. Ett normalpris är det pris man får från en svensk återförsäljare som säljer hojen i fråga man behöver klossar till. Sa inte ts att det var närmare 2000:- lr liknande.
En annan rolig sak är att han påstår att han kontaktade en av sveriges mest erfarne tekniker på brembo. Det jag undrar då är om han ringde brembo o frågade om de hade en av sveriges mest erfarne tekniker inne?
Brembo kundservice:
-Vi har johan inne, han är duktig.
RG BRAKES
-Är han sveriges mest erfarne?
Brembo kundservice:
-Nej, det är nog roger..han har jobbat här i 25 år nu.
RG BRAKES
-Ok..då vill jag ha hans nummer
Last edited: