Polis, polis, potatoes...

Miggen

Hortryckare
Gick med
27 Jan 2025
Beräknad lästid: Cirka 4 minuter

Har Miggen kört ifrån farbror blå? Visst har han det. Åker Miggen omkring och medvetet retar och provocerar Polismyndigheten? Knappast. Polisen har ett jobb som kan orsaka störningsmoment i Miggens intresse, Miggen har ett intresse som kan orsaka störningsmoment för polisen. Miggen har hjälpt polisen mer än polisen hjälpt Miggen, tro det eller ej den här skribenten har hjälpt uniformerad personal gripa både våldsverkare och hotfulla narkomaner :hihi De flesta poliser är sköna i min erfarenhet, men det finns självfallet undantag som bekräftar regeln. Man ska inte glömma Fallet Kevin, Sture Bergwall, Kaj Linna, Eric Torell, Kapten Klänning, Mats Löfving med många, många fler när man diskuterar polisen. Som Miggen så fint brukar säga, ”Myndigheter är bara människor.” :fakta

Hur är det möjligt att ha en bombarkarriär i över tio år utan att ha blivit tagen på bar gärning? Mjo, tänka efter före räcker ganska långt. Miggen tar aktiva åtgärder för att försöka minimera huvudvärken som allmänhet och polis kan bli utsatt för till följd av hans utdöende intresse. Miggens grundbultar för körning härstammar direkt från blåljuspersonal och kan sammanfattas extremt kort ungefär såhär: Tid och plats, krocka inte :crash

Vad man bör förstå vad gäller polisen är att deras huvuduppgift är skydda allmänheten, punkt. Det är med andra ord inte jättepopulärt när man gör något som de uppfattar farligt för andra människor :7peta Här blir det ibland friktionsytor mellan okunniga poliser och spetskompetensen hos en sån som Miggen. :3freak Jag har i tidigare trådar efterlyst exempel på när en motorcyklist skadar andra trafikanter med körning i hög hastighet på motorväg och blivit lämnad extremt tomhänt, detta kommer upprepas i denna tråd. Miggen har statistiken på sin sida när han säger att motorcyklister sällan utsätter andra trafikanter för några större risker oavsett körsätt. Bombar man förbi obevakade övergångsställen mitt på dagen, kör på trottoarer eller flyger runt på cykelbanor kan detta självfallet krackelera. Jag kommer använda två exempel i denna tråd för att belysa ämnet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...den-intensiva-jakten-fran-polisens-helikopter

”Polisens första misstanke är därför att det kan vara beväpnade mördare.”

Här kan vi säga att ”tid och plats” grejen slutade extremt olyckligt för motorcyklisterna. Vi kan också konstatera att man från polisens sida gör en riktig jävla Torell vurpa när man antar att en motorcyklist med skinnställ på en sporthoj skulle vara inblandad i en mordkomplott, det är minst sagt långsökt. Jag skulle vara betydligt mer oroad för och intresserad av grabben med linne, shorts och flip flops på en naken hoj istället för skinnställsförarna på sporthojar om jag letade efter skjutglada individer :dummer

Exempel nummer två är förmodligen den mest omtalade polisjakten i svensk historia och kan ses i sin helhet här


Christopher visste det inte där och då, men bakom mörkt visir i svettigt ställ presterade han så pass absurda hastigheter på allmän väg att även mäktiga myndigheter häpnade :yoparty Den aktiva jakten på Christopher pågick i cirka en halvtimme och enligt mina beräkningar har han under denna tid snittat ungefär 190 kmh. Här har vi ett komplett stopp inräknat vid Bollmora där Christopher och Veronica blir medvetna om att en metallfågel gett sig in i matchen, och även en ombyggnation längst E4an mellan Stockholm och Södertälje som hade kraftig trafikpåverkan. När Christopher och Veronica först får syn på helikoptern befinner de sig nära förstnämndas hem. Det mest tragikomiska i hela händelsen är att deras bästa chans att undkomma de blodtörstiga myndighetsutövarna hade varit att kliva av hojen, knata in i huset, slänga av sig mc kläderna och öppna glatt för inkommande uniformer. I det läget hade de haft mycket bra chanser att klara sig juridiskt om de spelade korten rätt därefter. Men nu blev det inte så, utan att grotta ner mig i för mycket detaljer så tog de helt enkelt till panikartad flykt, en flykt som skulle visa sig sluta brutalt, blodigt och dödligt.

Här följer några av Miggens favoritcitat från poliserna under jakten, samt relevant kommunikation:

”Han pekar finger åt oss!” 17:25 i filmen

”Order? Vafan…” 24:43

”Fyfan o sitta där bak alltså…” 31:10

”Jävla tur att de har full tank, dom tycker de här e kul också!” 31:50

”Får hoppas den tar slut bensinen nu! Woau Ååuuoooåååå!” 32:20

”Sväng nån gång ditt jävla mähä!” Riktat till en pappa med barn i bilen 34:23

”Det går inte köra ikapp den här, det finns inga polisbilar som hänger på.” Helikoptern 35:00

”Han kör hursomhelst, får han en liten chans så går han förbi där. Så om man kan få stopp på hela vägen, om det går, om man får.” Helikoptern 36:48

”Pratat med chefer, inte nått hel stopp här. Ett körfält ska vara öppet. Han ska ha möjlighet att kunna.” Svårt att höra men sammanfattar beslutskedjan, även juridiskt korrekt. 37:28

”Vakthavande meddelar att vi avbryter.” ”Avbryter!?” 39:00

”Han kan ju få motor-, bensinstopp snart.” Notera att en stor förhoppning hos det polisiära är just soppatorsk, se till at ha tanken full :tummenupp 40:28

”… så att han inte känner sig jagad. Inga polisbilar deltar aktivt i nån fysisk jakt här på den hära motorcykeln, order från vakthavande.” 41:43

Här följer över en minut komplett, besviken tystnad från poliserna i kamerabilen :(

”Han måste ju få, få slut på bensinen såsom han kör måste ju sörpla i sig!” ”Ja det kan ju inte räcka hur länge som helst…” Återigen med bensinen :rofl 44:10

”Haru sporten i?” 44:34

”Hehehe, har vi kul här!” 46:05

”Han kör ut på vägrenen, sicksackar mellan bilarna. Vi kommer inte ikapp och vi flyger över typ 200 kmh.” Helikoptern 46:38

”Bra o blåsa ur den här bilen!” 47:17

”Han ramlar, han ramlar! Årstalänken, precis innan avfarten upp mot de hära partihallarna här. I södergående, strax innan tunnlarna, innan rondellen, precis vid avfarten, ligger han på backen.” Helikoptern 47:52

”Underbart…!” 48:45

”(Skicka) Två ambulanser, de var två stycken på hojen.” ”Uppfattat, vi beställer en till.” 49:22

”Får vi en akutbil med en gång också de verkar riktigt skadade.” 49:34

”Härligt med helikoptern.” 49:46

Vad kan vi lära oss av detta? Jo att när polisen sedermera skulle införskaffa nya metallfåglar valdes en modell som klarar cirka 280 kmh, man tog alltså höjd för bombarna på sporthoj som kan få för sig att bränna ifrån snuten :hojsmilie

I bil är helikopter inget problem överhuvudtaget. Man skapar lite marginaler till bakomvarande och skuttar sedan in i baksätet med polaren, problem solved :tummenupp

På hoj blir det såklart knepigare, men långt ifrån omöjligt. Det allra bästa är att skutta in någonstans där andra människor uppehåller sig, tex lägenhet, köpcentrum osv, problem solved. I Christophers fall hade det förmodligen varit huset/hemmet.

Det går definitivt att finta bort en helikopter rent körmässigt, men Miggen brukar alltid säga blir man medveten om att en metallfågel fäst sitt hököga på en, släpp idén om att ”köra ifrån”. Ta det lugnt, sansat och strategiskt, gör du rätt kommer du klara dig galant. Polismyndigheten vinner bara om du krockar, eller får soppatorsk :brinnerup

När ägaransvar införs kan Miggen bjuda på en uppdatering, det är nämligen inte några större problem att fortsätta bomba phett när de fascistfasonerna kommer så länge man tänker efter lite före. Precis som med fartkameror är sådana metoder avsedda att våldföra sig på medelsvensson som faktiskt försöker sätta förhoppningar i lagar och regler men konstant blir sönderpiskade av byråkratins brutalitet, de har Miggens sympatier men han får nog inga tillbaks :)

VIF Christopher
 
Kul när du skriver på fyllan, men vad är poängen?
Var det inte i denna incident som det blev en medial händelse kring att det var tragiskt för hojföraren och framförallt passageraren?
Tragiskt på många sätt, men det finns val man gör i livet…..
 
Kul när du skriver på fyllan, men vad är poängen?
Var det inte i denna incident som det blev en medial händelse kring att det var tragiskt för hojföraren och framförallt passageraren?
Tragiskt på många sätt, men det finns val man gör i livet…..
Bra fråga, den ställer jag ofta mig själv :va

Jo just den incidenten blev det ett jävla liv kring, kan rekommendera denna tråd i sammanhanget


Sättet tråden spårar ur på runt sida 12 när polletten trillar ner hos SH att kära GR har lyckats ta sig in i TV4 studion för att representera MC-kollektivet är helt jävla priceless :rofl

Passageraren klarade sig mirakulöst med lindriga skador dock :) Men var kanske ingen rolig upplevelse ändå såklart, läser man citaten från poliserna under jakten tror man dock inte att det rör sig om en faktisk, reell polisiär insats i verkligheten utan snarare nått avsnitt från Miami Vice, vilket var något många reagerade på :tummenupp
 
Bra fråga, den ställer jag ofta mig själv :va

Jo just den incidenten blev det ett jävla liv kring, kan rekommendera denna tråd i sammanhanget


Sättet tråden spårar ur på runt sida 12 när polletten trillar ner hos SH att kära GR har lyckats ta sig in i TV4 studion för att representera MC-kollektivet är helt jävla priceless :rofl

Passageraren klarade sig mirakulöst med lindriga skador dock :) Men var kanske ingen rolig upplevelse ändå såklart, läser man citaten från poliserna under jakten tror man dock inte att det rör sig om en faktisk, reell polisiär insats i verkligheten utan snarare nått avsnitt från Miami Vice, vilket var något många reagerade på :tummenupp
Vet fortfarande inte poängen.
Nån cool hojåkare vill bryta reglerna, och sedan ska man lipa över konsekvenserna?
Kör…men använd hjärnan….eller???
 
Vet fortfarande inte poängen.
Nån cool hojåkare vill bryta reglerna, och sedan ska man lipa över konsekvenserna?
Kör…men använd hjärnan….eller???
Hehe, det där grytet lurar du inte ner detta fyllo i :fyllisar Har inte uttalat mig överhuvudtaget angående huruvida man ska lipa över konsekvenserna, det varierar nog från person till person :) Håller helt med dig i övrigt :tummenupp Använda hjärnan är en fördel, även för individerna som kör förbi andra trafikanter i 250 kmh med ett fordon som väger 10 gånger mer än en motorcykel och uppenbarligen tycker det är skitkul :rofl
 
Hehe, det där grytet lurar du inte ner detta fyllo i :fyllisar Har inte uttalat mig överhuvudtaget angående huruvida man ska lipa över konsekvenserna, det varierar nog från person till person :) Håller helt med dig i övrigt :tummenupp Använda hjärnan är en fördel, även för individerna som kör förbi andra trafikanter i 250 kmh med ett fordon som väger 10 gånger mer än en motorcykel och uppenbarligen tycker det är skitkul :rofl
Men...återkom gärna med poängen med inlägget?????
 
Men...återkom gärna med poängen med inlägget?????
Poängen med inlägget är att belysa hur olika incidenter drabbar och påverkar personer och samhället i förhållande till motorcyklar. Poängen med inlägget är att belysa vilka juridiska ramar och regler som gäller vid myndighetsutövning gentemot motorcyklister, och hur man som motorcyklist bör vara medveten om dessa, enligt mig oavsett vilken typ av körning man bedriver. Poängen med inlägget är att belysa hur man som motorcyklist kan förebygga problem med myndigheter, samhället och hälsan genom att planera och förbereda sin körning. Poängen med inlägget är att belysa att även om det råkar vara en myndighet du har att göra med så betyder inte detta att den kommer agera logiskt, sakligt, rätt och korrekt alltid oavsett, kör man motorcykel i trafiken kan detta vara betydligt mer problematiskt än om man kör bil/tungt. Poängen med tråden är att belysa att även myndigheter ibland bombar phett enbart för nöjes skull som vissa av oss andra, och stundtals gör detta mycket mer vårdslöst än de ondskefulla motorcyklisterna i nämnda fall.

När vi får ägaransvar så kan du låna en hoj till Miggen så kan jag belysa poängen med tråden ännu tydligare :krama
 
Poängen med inlägget är att belysa hur olika incidenter drabbar och påverkar personer och samhället i förhållande till motorcyklar. Poängen med inlägget är att belysa vilka juridiska ramar och regler som gäller vid myndighetsutövning gentemot motorcyklister, och hur man som motorcyklist bör vara medveten om dessa, enligt mig oavsett vilken typ av körning man bedriver. Poängen med inlägget är att belysa hur man som motorcyklist kan förebygga problem med myndigheter, samhället och hälsan genom att planera och förbereda sin körning. Poängen med inlägget är att belysa att även om det råkar vara en myndighet du har att göra med så betyder inte detta att den kommer agera logiskt, sakligt, rätt och korrekt alltid oavsett, kör man motorcykel i trafiken kan detta vara betydligt mer problematiskt än om man kör bil/tungt. Poängen med tråden är att belysa att även myndigheter ibland bombar phett enbart för nöjes skull som vissa av oss andra, och stundtals gör detta mycket mer vårdslöst än de ondskefulla motorcyklisterna i nämnda fall.

När vi får ägaransvar så kan du låna en hoj till Miggen så kan jag belysa poängen med tråden ännu tydligare :krama
Svårt att tolka om du är på fyllan, eller har ett hjärnödem?
Incidenten som du hänvisar till lämnar väl en del frågor kring hur den enskilda individen uppför sig, och då tänker jag mest på den som sitter och håller i styret?
Utveckla gärna begreppet ”myndighetsutövning” så att vi är på samma spelplan.
 
Svårt att tolka om du är på fyllan, eller har ett hjärnödem?
Incidenten som du hänvisar till lämnar väl en del frågor kring hur den enskilda individen uppför sig, och då tänker jag mest på den som sitter och håller i styret?
Utveckla gärna begreppet ”myndighetsutövning” så att vi är på samma spelplan.
Svårt att tolka om du är dödfödd, inavlad eller efterbliven :)

Varför ger sig alltid pingvinerna från Antarktis in i trafikdiskussioner? :va Du har alltså frågor kring hur motorcyklisten betedde sig men inte bilisten som kallar en pappa med barn i bilen för "jävla mähä" och bränner förbi honom i 200 blåst? Jag tror inte du har sett hela filmen och reflekterat över den, har jag fel?
 
Ägaransvar såsom du menar tror jag är väldigt långt borta i Sverige. Att en åklagare måste bevisa utom rimligt tvivel att någon är skyldig till brott betyder just det. Att förskjuta "utom rimligt tvivel" till att man inte behöver bevisa vem som begick handlingen är långsökt.

Avkriminalisera trafikbrott är väl en väg att gå, så att trafikbrott behandlas som en felparkering där du får en avgift, parkeringsavgift. Men då är det inte längre ett brott, och så länge du betalar din avgift finns inga fler konsekvenser, ungefär som att man kan skita i att betala för parkering hur mycket man vill, och bara betala in avgiften. Det är inte olagligt att strunta i att betala för parkering.

En fortkörning syns i belastningsregistret, det gör inte en felparkeringsavgift. En (eller flera) fortkörning(ar) kan påverka bedömningen av din lämplighet som körkortsinnehavare, ensamt eller i kombination med andra brott eller faktorer. Den kan inte en avgift. Ja du fattar...

Någon annan väg att gå för att införa ägaransvar som är realistisk tror jag inte på. Detta har dessutom utretts många gånger, och hamnar i samma återvändsgränd gång på gång.
 
Svårt att tolka om du är dödfödd, inavlad eller efterbliven :)

Varför ger sig alltid pingvinerna från Antarktis in i trafikdiskussioner? :va Du har alltså frågor kring hur motorcyklisten betedde sig men inte bilisten som kallar en pappa med barn i bilen för "jävla mähä" och bränner förbi honom i 200 blåst? Jag tror inte du har sett hela filmen och reflekterat över den, har jag fel?
Förminskar det motorcyklistens val?
Du verkar hänga upp dig på rättigheter kontra skyldigheter.
 
Ägaransvar såsom du menar tror jag är väldigt långt borta i Sverige. Att en åklagare måste bevisa utom rimligt tvivel att någon är skyldig till brott betyder just det. Att förskjuta "utom rimligt tvivel" till att man inte behöver bevisa vem som begick handlingen är långsökt.

Avkriminalisera trafikbrott är väl en väg att gå, så att trafikbrott behandlas som en felparkering där du får en avgift, parkeringsavgift. Men då är det inte längre ett brott, och så länge du betalar din avgift finns inga fler konsekvenser, ungefär som att man kan skita i att betala för parkering hur mycket man vill, och bara betala in avgiften. Det är inte olagligt att strunta i att betala för parkering.

En fortkörning syns i belastningsregistret, det gör inte en felparkeringsavgift. En (eller flera) fortkörning(ar) kan påverka bedömningen av din lämplighet som körkortsinnehavare, ensamt eller i kombination med andra brott eller faktorer. Den kan inte en avgift. Ja du fattar...

Någon annan väg att gå för att införa ägaransvar som är realistisk tror jag inte på. Detta har dessutom utretts många gånger, och hamnar i samma återvändsgränd gång på gång.
Du har rätt i sak, men personligen är jag tveksam. Hemlig avlyssning, anonyma vittnen, beslag av fordon av kronofogden tex :)

Jag hoppas att din analys håller eftersom att den är logisk och rimlig, har även polare inom juridiken som säger samma sak, men min pessimism är svårbotad :tummenupp Från och med 2:a juli rekommenderar jag inte heller att man säger "polis polis potatisgris", inte till den det berör iaf :hihi
 
Förminskar det motorcyklistens val?
Du verkar hänga upp dig på rättigheter kontra skyldigheter.
Har jag sagt att det gör det? :dummer Du verkar hänga upp dig på att inte kolla igenom filmen som tråden bla diskuterar :va Du är en pingvin som prioriterar att projicera, kom ihåg det :)
 
Har svårt att kommentera vidare, eftersom jag kan vara avlyssnad…
Myndighetsutövningen ligger som en våt filt över allting nu.,.
Nej du har svårt att kommentera vidare eftersom det är knepigt med tangentbordet när man är en pingvin, som troll har jag det betydligt lättare :tummenupp
 
Du har rätt i sak, men personligen är jag tveksam. Hemlig avlyssning, anonyma vittnen, beslag av fordon av kronofogden tex :)

Jag hoppas att din analys håller eftersom att den är logisk och rimlig, har även polare inom juridiken som säger samma sak, men min pessimism är svårbotad :tummenupp Från och med 2:a juli rekommenderar jag inte heller att man säger "polis polis potatisgris", inte till den det berör iaf :hihi
Inte ett enda fordon har tagits i beslag av Kronofogden, som de inte hade lagstöd i att ta. Senaste snyftaren i Aftonbladet är bara en simpel bilmålvakt åt någon i familjen, samma som tjejen förra året. Aftonbladet och Expressen lever på att sälja klick... och du gick på det.

Tänk på att Kronofogden tar in och säljer av saker, så de som blivit blåsta får tillbaka sina pengar. Det är en hedervärd sak. Finns noll lagstiftning som stödjer att de får ta ett fordon som verkligen är ditt.

Varför ska alltid skitstövlarna tas i försvar när det gäller Kronkalle? Jag förstår inte.
 
Beräknad lästid: Cirka 4 minuter

Har Miggen kört ifrån farbror blå? Visst har han det. Åker Miggen omkring och medvetet retar och provocerar Polismyndigheten? Knappast. Polisen har ett jobb som kan orsaka störningsmoment i Miggens intresse, Miggen har ett intresse som kan orsaka störningsmoment för polisen. Miggen har hjälpt polisen mer än polisen hjälpt Miggen, tro det eller ej den här skribenten har hjälpt uniformerad personal gripa både våldsverkare och hotfulla narkomaner :hihi De flesta poliser är sköna i min erfarenhet, men det finns självfallet undantag som bekräftar regeln. Man ska inte glömma Fallet Kevin, Sture Bergwall, Kaj Linna, Eric Torell, Kapten Klänning, Mats Löfving med många, många fler när man diskuterar polisen. Som Miggen så fint brukar säga, ”Myndigheter är bara människor.” :fakta

Hur är det möjligt att ha en bombarkarriär i över tio år utan att ha blivit tagen på bar gärning? Mjo, tänka efter före räcker ganska långt. Miggen tar aktiva åtgärder för att försöka minimera huvudvärken som allmänhet och polis kan bli utsatt för till följd av hans utdöende intresse. Miggens grundbultar för körning härstammar direkt från blåljuspersonal och kan sammanfattas extremt kort ungefär såhär: Tid och plats, krocka inte :crash

Vad man bör förstå vad gäller polisen är att deras huvuduppgift är skydda allmänheten, punkt. Det är med andra ord inte jättepopulärt när man gör något som de uppfattar farligt för andra människor :7peta Här blir det ibland friktionsytor mellan okunniga poliser och spetskompetensen hos en sån som Miggen. :3freak Jag har i tidigare trådar efterlyst exempel på när en motorcyklist skadar andra trafikanter med körning i hög hastighet på motorväg och blivit lämnad extremt tomhänt, detta kommer upprepas i denna tråd. Miggen har statistiken på sin sida när han säger att motorcyklister sällan utsätter andra trafikanter för några större risker oavsett körsätt. Bombar man förbi obevakade övergångsställen mitt på dagen, kör på trottoarer eller flyger runt på cykelbanor kan detta självfallet krackelera. Jag kommer använda två exempel i denna tråd för att belysa ämnet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...den-intensiva-jakten-fran-polisens-helikopter

”Polisens första misstanke är därför att det kan vara beväpnade mördare.”

Här kan vi säga att ”tid och plats” grejen slutade extremt olyckligt för motorcyklisterna. Vi kan också konstatera att man från polisens sida gör en riktig jävla Torell vurpa när man antar att en motorcyklist med skinnställ på en sporthoj skulle vara inblandad i en mordkomplott, det är minst sagt långsökt. Jag skulle vara betydligt mer oroad för och intresserad av grabben med linne, shorts och flip flops på en naken hoj istället för skinnställsförarna på sporthojar om jag letade efter skjutglada individer :dummer

Exempel nummer två är förmodligen den mest omtalade polisjakten i svensk historia och kan ses i sin helhet här


Christopher visste det inte där och då, men bakom mörkt visir i svettigt ställ presterade han så pass absurda hastigheter på allmän väg att även mäktiga myndigheter häpnade :yoparty Den aktiva jakten på Christopher pågick i cirka en halvtimme och enligt mina beräkningar har han under denna tid snittat ungefär 190 kmh. Här har vi ett komplett stopp inräknat vid Bollmora där Christopher och Veronica blir medvetna om att en metallfågel gett sig in i matchen, och även en ombyggnation längst E4an mellan Stockholm och Södertälje som hade kraftig trafikpåverkan. När Christopher och Veronica först får syn på helikoptern befinner de sig nära förstnämndas hem. Det mest tragikomiska i hela händelsen är att deras bästa chans att undkomma de blodtörstiga myndighetsutövarna hade varit att kliva av hojen, knata in i huset, slänga av sig mc kläderna och öppna glatt för inkommande uniformer. I det läget hade de haft mycket bra chanser att klara sig juridiskt om de spelade korten rätt därefter. Men nu blev det inte så, utan att grotta ner mig i för mycket detaljer så tog de helt enkelt till panikartad flykt, en flykt som skulle visa sig sluta brutalt, blodigt och dödligt.

Här följer några av Miggens favoritcitat från poliserna under jakten, samt relevant kommunikation:

”Han pekar finger åt oss!” 17:25 i filmen

”Order? Vafan…” 24:43

”Fyfan o sitta där bak alltså…” 31:10

”Jävla tur att de har full tank, dom tycker de här e kul också!” 31:50

”Får hoppas den tar slut bensinen nu! Woau Ååuuoooåååå!” 32:20

”Sväng nån gång ditt jävla mähä!” Riktat till en pappa med barn i bilen 34:23

”Det går inte köra ikapp den här, det finns inga polisbilar som hänger på.” Helikoptern 35:00

”Han kör hursomhelst, får han en liten chans så går han förbi där. Så om man kan få stopp på hela vägen, om det går, om man får.” Helikoptern 36:48

”Pratat med chefer, inte nått hel stopp här. Ett körfält ska vara öppet. Han ska ha möjlighet att kunna.” Svårt att höra men sammanfattar beslutskedjan, även juridiskt korrekt. 37:28

”Vakthavande meddelar att vi avbryter.” ”Avbryter!?” 39:00

”Han kan ju få motor-, bensinstopp snart.” Notera att en stor förhoppning hos det polisiära är just soppatorsk, se till at ha tanken full :tummenupp 40:28

”… så att han inte känner sig jagad. Inga polisbilar deltar aktivt i nån fysisk jakt här på den hära motorcykeln, order från vakthavande.” 41:43

Här följer över en minut komplett, besviken tystnad från poliserna i kamerabilen :(

”Han måste ju få, få slut på bensinen såsom han kör måste ju sörpla i sig!” ”Ja det kan ju inte räcka hur länge som helst…” Återigen med bensinen :rofl 44:10

”Haru sporten i?” 44:34

”Hehehe, har vi kul här!” 46:05

”Han kör ut på vägrenen, sicksackar mellan bilarna. Vi kommer inte ikapp och vi flyger över typ 200 kmh.” Helikoptern 46:38

”Bra o blåsa ur den här bilen!” 47:17

”Han ramlar, han ramlar! Årstalänken, precis innan avfarten upp mot de hära partihallarna här. I södergående, strax innan tunnlarna, innan rondellen, precis vid avfarten, ligger han på backen.” Helikoptern 47:52

”Underbart…!” 48:45

”(Skicka) Två ambulanser, de var två stycken på hojen.” ”Uppfattat, vi beställer en till.” 49:22

”Får vi en akutbil med en gång också de verkar riktigt skadade.” 49:34

”Härligt med helikoptern.” 49:46

Vad kan vi lära oss av detta? Jo att när polisen sedermera skulle införskaffa nya metallfåglar valdes en modell som klarar cirka 280 kmh, man tog alltså höjd för bombarna på sporthoj som kan få för sig att bränna ifrån snuten :hojsmilie

I bil är helikopter inget problem överhuvudtaget. Man skapar lite marginaler till bakomvarande och skuttar sedan in i baksätet med polaren, problem solved :tummenupp

På hoj blir det såklart knepigare, men långt ifrån omöjligt. Det allra bästa är att skutta in någonstans där andra människor uppehåller sig, tex lägenhet, köpcentrum osv, problem solved. I Christophers fall hade det förmodligen varit huset/hemmet.

Det går definitivt att finta bort en helikopter rent körmässigt, men Miggen brukar alltid säga blir man medveten om att en metallfågel fäst sitt hököga på en, släpp idén om att ”köra ifrån”. Ta det lugnt, sansat och strategiskt, gör du rätt kommer du klara dig galant. Polismyndigheten vinner bara om du krockar, eller får soppatorsk :brinnerup

När ägaransvar införs kan Miggen bjuda på en uppdatering, det är nämligen inte några större problem att fortsätta bomba phett när de fascistfasonerna kommer så länge man tänker efter lite före. Precis som med fartkameror är sådana metoder avsedda att våldföra sig på medelsvensson som faktiskt försöker sätta förhoppningar i lagar och regler men konstant blir sönderpiskade av byråkratins brutalitet, de har Miggens sympatier men han får nog inga tillbaks :)

VIF Christopher
Ger man sig in i leken får man leken tåla
Tycker inte det är svårare än så
 
Poängen med inlägget är att belysa

Belysa…???

Sorry, men precis som alla inlägg du producerar klockan tre på morgonen så är även detta inlägg en kakafoni av osammanhängande ordbajs.

Vid det här laget tror jag att de flesta på SH förstår att du är hopplöst blåst. Men gör dig själv en tjänst och googla några av de saker du påstår att dina inlägg innehåller. Utbildning och ordförståelse skadar aldrig.

Och väx upp, för fan. Att skryta över att man kört ifrån farbror blå är ungefär lika pinsamt som att ragga hem en mormor från krogen.
 
Inte ett enda fordon har tagits i beslag av Kronofogden, som de inte hade lagstöd i att ta. Senaste snyftaren i Aftonbladet är bara en simpel bilmålvakt åt någon i familjen, samma som tjejen förra året. Aftonbladet och Expressen lever på att sälja klick... och du gick på det.

Tänk på att Kronofogden tar in och säljer av saker, så de som blivit blåsta får tillbaka sina pengar. Det är en hedervärd sak. Finns noll lagstiftning som stödjer att de får ta ett fordon som verkligen är ditt.

Varför ska alltid skitstövlarna tas i försvar när det gäller Kronkalle? Jag förstår inte.
Uttryckte nog mig inte tillräckligt tydligt där, tänkte på denna grej


Och om du tror att jag tror på allt aftonbladet skriver tror du nog lite ganska jätte fel :lol Jag ställer mig fan tveksam till om man ens kan köra bil med benproteser men jag kanske har fel :va
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top