Tävling: Vinn en biljett till Stockholm Motorsport Games

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Stockholm Motorsport Games 2006
- 19 Februari

Vad är Stockholm Motorsport Games?
Globen är asfalterad och våra största motorsportstjärnor väntar i kulisserna. Blandat med show i världsklass får du en oförglömlig upplevelse. Det är en show där sveriges motorsportfolk kommer delta i motortävlingar mot varandra för att starta en hetsjakt som smittar av sig till resten av året.

För mer information:
http://www.motorsportgames.se/

Regler!
Jag har 10 biljetter att lotta ut. Kravet för att vinna är att ni måste gå på showen. Annars om ni plötsligt inte kan, så ger du bort biljetten till någon som har intresset och vill gå. Annars returneras biljetten till mig och någon annan från SH får gå.

Hur du deltar!
Skriv en på riktig, eller dikterad, berättelse om hur du träffade en av förarna som deltar på shown i globen. Listan över de som kör finns här:
http://www.motorsportgames.se/dbx_view/printed/forare.asp
(tyvärr är ju inte jag med och kör!)

Hur vinnaren utses
Efter att ett antal svar kommit in kommer jag lägga upp en tråd där alla får rösta om vilken berättelse som är bäst. Det gör inget att din historia är patetisk! För så länge folk kommer ihåg den så kan du vinna!

Lycka till! :tummenupp

motorsportgames_stor.jpg
 

smedbeRRg

RocKar fÄtt...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
noRRköping
Hoj
supersport 600 kawasaki + ktm 640 sm lc4 06:a
ska man bara slänga upp en rå bra berättelse här eller vadå? :confused: :)
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
tycker gott du kan ge mig en biljett personligen för det e ju dig jag vill möta swedieponken!!!*ler*





osso RoLLer då förståss....... :) :) :)
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Story.

Året var 1990 när det började pirra i dom nedre regionerna, en sisådär 8 månader senare började frun tjata om att det gjorde ont i magen ( 1 månad för tidig), På sjukan trillade det ut en pojke som idag heter Robert Gull med ett enormt intresse för RR.

Fy F-n va dålig jag är på att hitta på, som tur är har jag redan biljetter :rofl
 

smedbeRRg

RocKar fÄtt...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
noRRköping
Hoj
supersport 600 kawasaki + ktm 640 sm lc4 06:a
träffade nämligen Nikola Milovanovic :banana.hon kom åkande mitt på den stekande gräsmattan med sin sexhjuliga gräsklippare, hon stannade o kollade på mej i ca 1 timma o 23 minuter o 41 sekunder...hon klev av in sexhjuliga gräsklippare förskökte flörta med mej eller vad hon gjorde...? fatta inte va hon mena först men sen tänkte ja att ja skulle fråga henne vad hon gjorde här??hon sa:hablihabli...ee vaa?slog upp det i ordboken såg att hon mena att hon ville ha det svenska toapappret Lambi..ee ok? :whip tänkte ja...hmmm. sa bara att ja hade vanligt skitpapper..men då skiter ja i de sa hon :confused: sen försvann hon in i den djupa djungeln igen :brinnerup




fatta inte va ja skrivet själv men vafan den för duga :kocko :fatta!




aa nu får nån annan berätta en berättelse om nått :tummenupp
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
smedbeRRg skrev:
träffade nämligen Nikola Milovanovic :banana.hon kom åkande mitt på den stekande gräsmattan med sin sexhjuliga gräsklippare, hon stannade o kollade på mej i ca 1 timma o 23 minuter o 41 sekunder...hon klev av in sexhjuliga gräsklippare förskökte flörta med mej eller vad hon gjorde...? fatta inte va hon mena först men sen tänkte ja att ja skulle fråga henne vad hon gjorde här??hon sa:hablihabli...ee vaa?slog upp det i ordboken såg att hon mena att hon ville ha det svenska toapappret Lambi..ee ok? :whip tänkte ja...hmmm. sa bara att ja hade vanligt skitpapper..men då skiter ja i de sa hon :confused: sen försvann hon in i den djupa djungeln igen :brinnerup




fatta inte va ja skrivet själv men vafan den för duga :kocko :fatta!
aa nu får nån annan berätta en berättelse om nått :tummenupp


Haha fan vad skönt att du har bytt kön på Nikola, för du vet väl att han är en han??
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ähum gott folk :) Nu seså! Annars får vi hitta på ett annat lotteri. Eller finns det ingen som är intresserad att gå!?
 

smedbeRRg

RocKar fÄtt...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
noRRköping
Hoj
supersport 600 kawasaki + ktm 640 sm lc4 06:a
jupp slängde om könen lite :) tänkte att de va närmst flicknamnet man kunde komma :tungan
 
Last edited:

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Swedie skrev:
Ähum gott folk :) Nu seså! Annars får vi hitta på ett annat lotteri. Eller finns det ingen som är intresserad att gå!?


Jag vill gå :(, men att hitta på en berättelse var väl inget vidare? Jag kom ju tvåa eller trea i photoshop tävlingen vi hade, räcker inte det? :tungan
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Klart att man vill ha en biljett. Men jag orkar inte dikta ihop en berättelse bara.

Gör om det till en vanlig lottning.
Alla som vill vara med skriver sitt namn i denna tråd, sen drar du ut 10 pers slumpvis.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
En gång mötte jag en av förarna, han/hon/det frågade om jag ville gå på Stockholm Motorsport Games 2006 - 19 Februari. Jag sade visst vill jag det och genom ett under damp 10biljetter ner i brevlådan.

Tack
Jag vet jag är bäst.
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
hmm... Stod och köade utanför webhallen, ni vet då de flyttade nåra hundra meter. Hmm hade ingen bra plats så jag fick nöja mig med en hårddisk på 250 gb för 100 kr men undrar om 7h i den kön var värt besväret?

AA iaf när jag kommit in i butiken och köpt min hårddisk så skulle jag ringa en kompis han skulle hämta upp mig för att vi sedan skulle åka nånstans har glömt vart. Av en slump och ren trötthet slog jag fel nr och kom till Filip Backlunds mobil men utan att någon av oss presenterades oss så bestämde vi att han skulle hämta upp mig på sveavägen om 10 min.

Han skulle till motorsportgame men det hade ja ingen aning om. Såg ingen bil som ja kände igen men plötsligt så kom där en kille o fråga om de va ja som hade ringt, jupp sa ja, han sa då hoppa in. OK viisst hehe trodde min kompis fixat en ersättare, hoppade in o Filip frågade hur man kom till globen o där satt jag som vägvisare till Filip som troddde jag var hans guide. I 30 min för detta var före biltullarnas tid satt vi o inte hade nån aning om villka vi var, Vi kom fram och jag fick ett vip pass o fatta ingenting men ja stannade o kollade på alla duktiga förare.. jipppppi hehe :banana
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Ett bidrag

Den varma sommarvinden tränger in under visiret, solen gassar och värmer så gott. Speciellt på ovansidan av handskarna men även hjälmen börjar bli riktigt varm.
Men det gör inget.
Jag sjunger och jag gör det högt. Det är tur att ingen gömt en mikrofon i närheten för då hade högtalarna vissnat som en tulpan utan vatten.

Cykeln känns som den är en del av min kropp. Bara den bohuslänska vägen som får mig från att avstå från att ställa cykeln på bakhjulet. Till vänster om mig har jag västerhavet, blått skimrande och mycket inbjudande.
En svettdroppe letar sig ner för min rygg.
Jag flyttar mig lite längre fram på sadeln så att vibbrationera från tanken når mina ädlare delar.
Över en liten bro och sen en lång härlig raka…..
Då händer det. Det som inte får hända.
En kraftig smäll, motorn rusar och vi tappar snabbt fart. Det är bara att försiktigt glida in mot vägrenen för att konstatera att kedjelåset helt gått av.
Ingen i reserv i någon ficka.

Av med hjälmen, ner med överdelen av skinnstället. Solen torkar svetten och bränner så gott på min bara överkropp. Trots missödet kan jag inte annat än att skatta.
Jag är lycklig.
Inte en människa eller byggnad i närheten.

Helt plötsligt hör jag motorljud. Av motorcyklar eller är det från någon båt?
Över bron som jag just passerat kommer tre sporthojar i full fart. Med ett vinande far dom förbi mig.
Såg dom mig inte? Om dom såg mig varför stannade dom inte? Det är väl brukligt att vi hjälper varandra. För helvete….
Men det tar inte lång stund innan jag hör ljudet igen. Dom har vänt och kommer sakta glidande fram till mig.
Tre kanon snygga RR hojar.
Efter det att dom hälsat tar dom också av sig hjälmarna. Till min stora förvåning är det tre tjejer och inte vilka tjejer som helst. Där står Patricia Nordén, Marie Carlsson och inte minst Tina Törner. Jag bara gapar som en fisk på land. Har jag tur eller drömmer jag? Är detta möjligt att det händer mig?
Självklart har dom ett kedjelås som passar perfekt, så min cykel blir fixad på nolltid.
Alla tre klagar lite skrattande på den höga värmen och dom beslutar sig för att kasta sig i böljan den blå. Mycket generad står jag kvar på vägen när tjejerna springer ner till vattnet och får av sig sina skinnställ. Helt näck kastar dom sig i vattnet. Hur ska jag göra? Ta cykeln och bara dra iväg eller ska jag stå kvar och vänta? Jag lotsas att jag hittat ytterligare en grej som absolut måste fixa nu. I smyg tittar jag under min arm.
Från vattnet hör jag deras gälla glädjetjut och även att dom säger åt mig att inte vara så blyg.
Jag är ju lyckligt gift och har två barn hemma. Vad skulle dom säga om detta kom fram?
Men för helvete man lever ju bara en gång….

”Gå upp nu din lata rackare” hör jag lite på avstånd.
Täcket rycks från min sängvarma kropp. Snabbt lägger jag mig på mage för att inte avslöja vad jag drömt om.
Fan…. Det som började så bra!
 
Last edited:

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
De va en varm sommar dag som jag var ute med hojjen på en tur, jag hade vakna på fel sida så jag var väll lite sur.
Men ju längre jag kört, desto mer jag njöt.
Plötsligt en skylt jag ser, där det stod nå skit om globen, men sen han jag inte läsa nåmer.
Jag börjadae fundere allt mer och mer, vad fan finns det i globen som nån kan vilja se?
Jag känner hur nyfikenheten inom mej bara växer och växer, ju mer avståndet bara växer.
Jag far in på en mack, där jag tankar tar en korv å sen är jag black.
När sedan kvällen kommer, jag sitter i en bar, känner jag plötsligt hur någon mej på häcken tar!
Hur i HE****E kan någon vara så fräck? Jag vänder mej om och där står Kenny Bräck!
Mållös jag blir, å lyckas bara fråga hur det känns att köra en såndära bil?
Kenny skrattar och ber om ursäkt, för han trodde det var sin frugas häck.
Som plåster på såren frågar han om jag gillar fart å stil, å frågar om jag vill komma å se hans räserbil?
Jaförfan svarar jag, å plötsligt en biljett i min hand jag har!
Jag tittar lite fram å tebaks, å sedan ser jag att det är till globen jag ska!
Jag skrattar åt mej själv å inser vilken jädrans tur jag har!
Men att det även i globen kan ske, många saker på mc och kenny jag vill se?!
Det är ju underbart, så nu jag till stockholm ska dra! :2cool



tänk om Mr.Bräck kommer å smeker min häck ikväll.. haha, vore ju kanon å få åka till globen och titta på detta arrangemang! :Rockbanan

:tummenupp
 
Last edited:

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Det började en morgon när Almighty Nitro arbetade i sitt morotsland.
- "Tänt var det här", ropade Nitro, och flög ut genom fönstret. Och gjorde en förskräcklig upptäckt...
Där stod Nicklas Cajback och Annie Seel med långa lansar riktade mot henne.
Hon lyfte upp en tunna och bar den till Freddy Papunen med hela preliminära startlistan i.
- "Tjusigt, tjuuusigt", sa Robert Gull. Han förvandlades till en tunna, men inte nog med det... Andreas Mårtensson tog en djärvt hopp, upp på en tunna. Och Nicklas Cajback band fast Daniel Björks svans i en tunna.
På små kullar i solen ligger några krashkåpor, dom ringer när det är dags att gasa och när det är dags att bromsa.
Freddy Papunen har väldigt många knäpuckar. På hyllor, i lådor, i travar på golvet, i kylskåpet, i sängen, i skafferiet. Alla ser ut att ligga i en tunna.
- "Kan du hitta det i den här röran?", flinade Daniel Björk.
- "Självklart", sa Freddy.
Kylskåpet skakade, "nu är det dags att bränna gummi", sa Victor Zuber. Och flög ut genom fönstret, ner på stalltaket. Hans svarta skinnställ blev rött, "hjääälp, hjääälp, jag vill ner", vrålade han. Så han klev upp på en tunna, för han ville inte vara ballong.
Nicklas Cajback arbetade i Nitros morotsland, Nitro tittade på. "Kaktusar?", frågade han, men kände samtidigt en stöt i ryggen. Där stod dom med långa lansar riktade mot honom.
- "Får man inte ta ett varv på banan?", frågade han.

Egen tolkning av Långa lansar i Trollskogen

:3freak


Ps. Ro hit 2 biljetter så att jag slipper gå ensam. :gnissla
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
haha, börjar likna nått. I med att det är så få, så får väl nästa de första 10 eller så "seriösa" historierna biljetterna. Ni måste bara se till att ta er dit. Vill inte att de ska bli oanvända. Det är för Söndagkväll då finalerna går.
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Det var en natt i höstas när jag och en polare hade varit på ett redigt partaj. Förfesten inne i stan hade senare flyttats ut till en villa på ekerö där en tjejkompis bor. Själva festandet är väl inte det jag kommer ihåg från den kvällen (ja jag vet det blev lite för mycket :fyllisar ) men när jag och polaren sen skulle hem märkte vi att all sorts kommunaltrafik hade nattstängt ;) och vi hade inga pengar till taxi så vi började sakta men säkert gå in mot stan.

Vandringen började runt 2 tiden och smarta som vi var så navigerade vi med hjälp av stjärnorna för att slippa ta de slingrande asfalterade omvägarna. Efter 2 timmars vandring vars underlag varit åkrar och skogar om vartannat så säckade vi ihop intill en liten lada där vi knäckte en light cola. Ja jävlar vad äckliga de är men vi var tvungna för att inte törsta ihjäl under den stekande höst-månen. Efter att ha svurit sig igenom light-läsken och förbannat alla från Tor till Zeus när regnet började ösa ner så forsatte vi färden.

Vid det här laget hade vi uppmärksammat att himlen inte stod still och alla stjärnorna hade flyttat på sig under våran 40 minuter korta paus och att chansen att hitta hem igen hade spolats bort med regnet. Då vaknade jag.

Jag såg mig omkring och upptäckte min polare som låg bredvid mig i diket och sov. När jag kollade upp ur diket såg jag min tjejpolares hus precis bakom mig och långt i fjärran hördes ett däckskrik. Jag såg mig omrking medan jag kröp upp ur diket på alla fyra och upp på vägen för att försöka få lift. Det var en buss som kom krängandes på de små vägarna. Samtidigt som busshelvetet nästan körde över mig när det bromsade ner och väjde runt mig hörde jag ett konstigt mumlande från diket. Min polare hade börjat vakna upp.

Ut ur bussen klev Filip Backlund och sträckte fram handen för att hälsa på mig. Jag försökte att besvara hälsningen men högerhanden var helt mosad efter Filips undanmanöver så jag fick nöja mig med att hälsa med vänsterhanden. Till min glädje så skulle Filip till Motorsport games och undrade om jag skulle hänga på. Glatt hoppade jag in i turnebussen med min blodiga hand samtidigt som Filip fäste min yrvakne vän på takräckena.

Ta-da, that's it. Och 80% av historien är sann :hihi
Och angående handen så lyckades inte läkarna rädda den men de flyttade över 2 tår från högerfoten och fäste de vid armbågen :näsblod
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Linden på många hjul.

I full fart nerför långa rakan kommer de, Peter Linden och Nicklas Cajback. I slipstreamen ligger ingen mindre än allas vår Kenneth Lodnert. Vad gör han där? In i Tröset blir det lite kubbning och mellan Linden och Cajback och Lodnert passar på att gå emellan. Han driftar dock och det slutar inte bättre än att Linden hamnar uppe på curbsen och vidare ut i sanden. Där står han obönhörligen på näsan.

När jag hjälper honom upp frågar jag lite spefullt "Är inte ni lite för gammla för att åka runt på inlines och hade inte Mike förbjudit allt på hjul på banan efter 18?"
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top