Tävling: Vinn en biljett till Stockholm Motorsport Games

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
om det inte blir 10 som ställer upp så kan jag gjärna ta 2biljetter så jag kan ta med mej någon tok till föreställningen... :hoppa

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Det var en tidig morgon vid Himalaya's fot.Jag satt och värmde på min påse med mat (Torkad trast) framställd för NASA,Maten var anledningen till att jag var där jag var.Jobbet som kock för NASA passade mig perfekt och gjorde hela världen till min arbetsplats.När jag satt där och filosoferade/Jobbade så hörde jag ett vrål..ett vrål som fick min redan frusna kropp att fullkomligt skaka av skräck.Fylld av rädsla gick jag mot min vilja mot platsen där jag dörmodade ljudet kom ifrån,och där bakom en sten så fann jag Kenny Bräck ligga naken i fosterställning.Han sa inget,han rörde sig inte,men jag såg att han i alla fall var vid liv.Efter en stund såg jag hur Kenny sakta började ta kontroll över sin späda kropp igen,efter ca: 10 minuter stod Kenny på benen.Sedan dess har vi varit oskiljaktiga jag och Kenny.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Berättelser vet jag inte men..

Jag har som junior tävlat mot Andreas Eriksson i folkrace, även sett honom slå gubbarna i kombinerad ölhävning/bmxcykling på en tvådagars FR tävling i Nynäshamn. (Han kan inte vart mer än 16-17 år.) :D

Har varit med och besiktigat Kennet Hansens Bil och utrstning när han tävlade i Rallycross SM i Strängnäs. :gnissla

Jag har blivit tagen av polisen för påstådd fortkörning när jag inte klarade av att köra lika fort som alla andra som också skulle upp till Lunda och se Matti Tepsa och pojkarna träna. :rolleyes:

Edit: Första gången mister Swedie efter övertalning skulle träffa sin beundrarskara på Tivoli i Sthlm tog jag bilen från Södertälje och hämtade honom i Eskilstuna och skjutsade både dit och hem. :tomten

Nu är det min tur att vara pank men även sjukskriven, så varsin biljetter till mig och pojkvännen skulle givetvis uppskattas! ;)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det var en tisdagkväll i november. Jag småsprang till ICA för att hinna köpa folköl innan de stängde. Det regnade småspik på ett sånt där ogästvänligt sätt som det bara kan göra i november.
När jag närmade mig affären ser jag till min fasa att det är helt nedsläckt. Jag fann mig nu ha två val.
1. Gå till Statoil mittemot och köpa jättedyr folköl, eller..
Innan jag ens hann tänka på mitt andra superba alternativ ser jag till min gruvliga förvåning en STCC-Volvo S40 komma på bredsladd runt hörnet på ICA-butiken.
Ut hoppar, vad jag kunde se, en man som springer mot dörren.
Han rycker upprepade gånger i den, ackompanjerat av grova svordomar.
Jag går fram och frågar om han också skulle köpa folköl. Han tar sakta av sig hjälmen, närmar sig med steg snabba som en sköldpadda och säger långsamt,
-Ja.
Jaha sa jag, synd, för de har stängt. Men macken har öppet!
Vi finner oss nödgade att gå till macken och köpa varsitt sexpack öl.

Ute ur macken känner jag mig manad att fråga varför i Hälsingland han kör omkring med en STCC-bil.
Då kom det som en "blixt" från klar himmel, han förklarade att han är Jan "Flash" Nilsson!

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Swedie skrev:
hehe, bara några till nu. :)

Glömmer aldrig dagen då jag träffade V Rossi!

Jag hade precis klättrat upp på podiet som 1´a, då killen som kommit 2´a i loppet knackade mig på knät och gratulerade mig till bästa dröm, tittade ner med ett mikroskop och där var han den lilla krullhåriga V Rossi, eller som han kallade sig på den tiden, Vlateslav Rossinsky. Vaknade upp ur mardrömmen och insåg att för mycket MotoGP-tittande kan skada nattsömnen.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Solen gick upp, ögonen var fulla med grus den morgonen. Inte av trötthet utan för all sand som yrde upp över Go-kart banan på oss som var där. Magen krampade och fjärillarna där inne flög runt. Pappa hade redan plockat nya Go-karten och såg fram mot denna dag på Kils Go-kart bana. Även jag såg fram mot den men var så nervös. Min första tävling i klass A med motståndare som Kenny Bräck..

Glad ihågen kommer Kenny fram och pratar på sin skönaste värmländska. Han är inte nervös och han är som han alltid varit, glad, skojsam och hurtig.
Glider ner i overallen, på med hjälmen. Pappa skjuter igång min kart för första träningen med nya karten och i ny stor klass.
Men hallååååå....vart tog dunken i ryggen vägen pappa???? Karten kör igång eller rättare sagt jag kör den. Men min lycka till dunk glömde pappa bort att ge mig.

Iväg på rakan, kurva till höger. Kommer ihåg att jag har nya däck på (slicks så klart) Bromsar till för ta kurvan....faaaaan vad halt det är med nya däck och sand på banan. Så gör jag en pirruett och sätter mig och karten i sanden. Pinsamt.

Sliter tag i skiten, lyfter den i baken, springer och sätter ner den för starta igen. Yeeesss får i gång den (för den som aldrig sett eller provat starta en go-kart själva ska veta att det är inte det lättaste, inte ens för en grabb)

Träningen löper på och lika så tidskörnigen. Klämmer till med 2.a bästa tid. Självklart har Kenny bästa tiden. Någonstans här försöker min mor få i mig lite lunch, vem kan äta när man ska stå intill Kenny i sin första klass A tävling?? Inte jag i alla fall. Hinner tänka alla tänkbara saker som kan inträffa. Det är ju ett koppel med förare efter oss två med som vill slåss om första platsen.
Lagom nervös innan start viftar min mor glatt med filmkameran och meddelar att hon ska filma finalen. Joho du tack för den kära mor. Där kom klumpen i magen och 50 fjärilar till i magen.
På något sätt släpper all nervositet så fort go-karten startar och jag får min ryggdunk av min far.
Så bar det iväg..men lägga av, nu surar min kart ihop. Jag blir stående. Hinner vi. Kamp mot klockan. Min far kommer springade över banan med nya tändstift och verktyg, jag har redan lossat på kabeln. Här jobbas hårt och vi platsar som meckar i F1 teamen. I karten och iväg. Den går, den låter bra och nu hade jag bara att köra ikapp alla andra innan startlinjen och hinna fram till min startposition. Karten fick visa vad den går för, hornen växte ut. Bufflade mig fram genom leden.

Jag hann

Starten går och efter första kurvan ligger jag tvåa, hack i häll efter Kenny. Vi får ett mellanrum mellan oss och han på 3. plats. Plötsligt händer det (nää, ingen Trissvinst här inte) men jag kör om Kenny. Hörde ni, såg ni, fick mamma med det på film??? Jag körde om Kenny. Några varv kvar och jag gör misstagen att titta över axeln. Inser att jag måste låta blir det. Nu är det bara 2 varv kvar. Ska jag rå det i land, ska jag vinna. Passerar mållinjen med några meter till god till Kenny efter mig. Vi går ut på vårt sista varv. Nu är jag skärpt och helt fixerad. Jag ska vinna, ser sedan att det som inte får hända händer. Något händer med Kennys kart strax innan målgången och han får ge upp. Karten stannar och jag går som segrare över mållinjen.

När jag sedan kommer tillbaka till mållinjen för få en flagga och köra ärevarv har dom hastigt och lustigt fått byta ut kranskullan till en kranskulle. Det var självaste Kenny bräck som fick ge mig blommor, flaggan och kram. Jag fick en kram av kenny Bräck och slog honom i Go-kart. Det är bätter än en autograf. Nu var väl inte han den muntraste när han fick agera kranskulle men men...

Skulle det här dock upprepa sig idag, ja då skulle Kenny köra dubbel åttor runt mig. Tack Kenny för en härlig match på Kils go-kart bana.

Eftersom jag är förare själv är jag inte så road av att sitta brevid i bil. Klev lite motvilligt in i Thomas Rådströms Toyota rallybil en dag när dom hade test med deras team som han bjudit in mig till. Skogen har aldrig varit så tätt, allt passerade förbi i en salig röra där man inte kunde urskilja om det var träd eller berg. Det var bara grågröna steck på sidan av bilden, så som när man snabbspolar en film. Det lät och skrapade. Vid varje kurva drog jag benen närmare magen. Hade en adrenalinkick blandad med skräck. Mitt i alltihopa sitter Thomas helt lung och pekar på olika saker i bilen, förklarar dom och kostnader. Sluta peka, håll i ratten, ta mig levande här ifrån ville jag skrika.
Väl framme sa han nu vänder vi tillbaka och nu blir det åka av. Va va vad missade jag? Går det att åka fortare. Det gjorde det. Ingen mer kommentar från detta än att en helt salig Lillan åkte hem den kvällen.

Detta är inga påhittade berättelser, utan dom har faktiskt hänt. Än i dag kan jag se videon hemma hos min mor när jag vinner mot Kenny Bräck.

/Liwa1
P.S Min man förtjänar att få följa med på mässan för se dom här personern live, så ge mig två biljetter tack :)

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Dax att juryn beslutar nåt nu va?

Det är ju bara 7 dgr kvar, dax för juryn att fatta ett beslut så att biljetterna hinner skickas innan det är påsk :)

Se så nu Swedie.. vakna...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Följande vann 1 varsin biljett:
coolrob
Kawasaki/Nils
*Foxen*
Nitrogen
Magz
Lime
twinner
Anneli
Gustav1
Liwa1

Om någon av dessa inte svarar innan Onsdag eller att personen i fråga inte kan garantera att han är på globen på Söndag kväll och utnyttjar biljetten, kommer dess biljett att gå vidare till någon annan medlem!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Du har PM. Jag (vi ska gå så klart. Tack så mycket för biljetten.l
/Liwa1

Swedie skrev:
Följande vann 1 varsin biljett:
coolrob
Kawasaki/Nils
*Foxen*
Nitrogen
Magz
Lime
twinner
Anneli
Gustav1
Liwa1

Om någon av dessa inte svarar innan Onsdag eller att personen i fråga inte kan garantera att han är på globen på Söndag kväll och utnyttjar biljetten, kommer dess biljett att gå vidare till någon annan medlem!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kawasaki/Nils låter nån annan skapa en berättelse. Gärna en Göteborgare av nån anledning :)

Får till på Onsdag på er med en berättelse. Och ni måste kunna ta er till Globen i Stockholm på Söndag!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Peter Lindén vet väl alla vem det är, så här kommer en liten men helt sann berättelse om honom.

Året är 1995 eller 1996 och Peter har precis kört en SM-deltävling i Supersport 600 på Anderstorp. Han ger järnet och hans Flygvapensponsrade CBR 600 ylar runt banan, och han placerar sig topp 3 i loppet. I intervjun direkt efter racet berättar han på bred skaraborgska att "det är så j*vla sköj att köra hoj när man fått till inställningarna ordentligt! Jag skulle kunna sticka ut och köra 100 varv till på direkten!" Knappt svettig hoppar han sedan flinande upp på pallen och tar emot sin pokal.

Ovanstående såg jag på tv samma år som det hände, men jag har också träffat Peter två gånger. En gång vid pissrännan på Gelleråsen, och en gång i duschen, även det på Gelleråsen. Båda gångerna var han lika trevlig och positiv. Han är en sann hjälte! :nicka

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tagna:
coolrob
Nitrogen
Magz
Lime
Anneli
Liwa1

Ej svarat
twinner
Gustav1

Ger bort sin
Kawasaki/Nils
*Foxen*

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag kan inte heller komma ifrån. Får ge bort min till någon bättre behövande! :(

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...