Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har aningen mer tid på mina händer just nu för Sporthoj.com.
Därför vill jag försöka lägga tid på att förbättra Sporthoj.com. Jag vet att det finns en hel del att gå igenom i Förslagsforumet, men jag vill gärna att ni påminner här om de viktigare sakerna.

Webshop via Sporthoj.com
Jag har redan själv för plan att på ett seriösare sätt bedriva en Webshop via Sporthoj.com, men söker just nu en lokal att arbeta utifrån. Men först vill jag veta vad ni önskar se i en sådan webshop. Vill ni se samma artiklar som alla andra har, eller nya unikare saker som inte är lätta att få tag på på andra ställen?

Funktioner på Sporthoj.com
Jag har ett tag velat utöka funktionerna på Sporthoj.com men fått lite blockad för Vad. Allt som är just nu, funkar det bra? Och är det något ni ser ni gärna vill som skulle förbättra?

Jag är redo att lägga viss tid på det här och få Sporthoj.com än bättre än vad det är.

Förbättringar jag först och främst efterfrågar förslag om är:
  • Forumfunktioner
  • Profilfunktioner
Övrigt, bara och skriva här vad ni önskar.

Tacksam för seriösa svar.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ändrar du bara så förstavalet är "no e-mail notification" istället för "notefy me via email" när man ska prenumerera på en tråd så är jag nöjd som fan med resten. :tummenupp
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Angående webshop så skulle jag vilja se mer trimdelar till moderna hojar.
Angående Forumfunktioner så skulle jag vilja ha en platts för att ladda upp filmer på som är i drift hela tiden.
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Mitt förslag till SH är att inlägg på "Visa nya inlägg" inte flyttas så snabbt.

Många gånger är det så att man vill få fler svar på en fråga och jag misstänker att fler än undertecknad oftast hänger just där för att se vad som är på gång.
Mvh//Nils
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Köp&Sälj: Jag tycker att gammla annonser inte bör ligga inne så länge och när man tittat på dem att länken byter färg så man lättare ser vilken man tittat på.

Sen att du kanske bör lägga en grens på medlemmar som inte loggat in på ett tag för att rensa upp lite. Det kan ju finnas folk som vill ha deras nick eller nått annat. För många andra sidor har det och tex hotmail. Måste vara aktiv minst 1 gång i månaden. Men det kanske är förmycket begärt här, men har man inte varit aktiv på 6 månader så kan man ju bli av med sin sida. (sen vet jag att dessa frågor har varit uppe innan, å den sissta var lite kännslig eller nått åt de hållet.. med reklam å så.. som når ut till x-antal medlemmar å så vidare) men jag hoppas att det ändras. ANNARS EN MYCKET BRA OCH TREVLIG SIDA TYCKER JAG..!!!!!!! :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
yonsson skrev:
Ändrar du bara så förstavalet är "no e-mail notification" istället för "notefy me via email" när man ska prenumerera på en tråd så är jag nöjd som fan med resten. :tummenupp
försökte hitta de där citaten men hittade dom inte.

gixxxerracing skrev:
Angående webshop så skulle jag vilja se mer trimdelar till moderna hojar.
Angående Forumfunktioner så skulle jag vilja ha en platts för att ladda upp filmer på som är i drift hela tiden.
trimdelar är för exklusivt. eller vad menar du för "trimdelar"?

videos kommer ej tillåtas att laddas upp. Tar för mycket utrymme och bandbredd (sajten börjar bli för stor)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Kanske skulle få till "ta bort" funktionen bland "mina bilder" så att den funkar ordentligt. Du gjorde väl nåt med den för ett tag sedan men det blev liksom inte hundra. Nu när man tar bort en bild ifrån sitt bildarkiv så försvinner bilden men ersätts av det där försmädliga lilla röda krysset ist. Vill minnas att när man tog bort en bild så stod det nåt om "fel i bortagning" av nåt...

Webshop med "svårt att få tag på annars" grejer vore ju ganska über. Problemet är väl bara att du skulle få ligga med grejerna på lager (kostnad) för att kunna tillgodose ev. köpare snabbt vid beställning. För har du inte den möjligheten så kan man ju likagärna beställa grejerna själv från som det många gånger blir, utlandet.

Annars helnöjd med sidan. :Bugar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
porec skrev:
Köp&Sälj: Jag tycker att gammla annonser inte bör ligga inne så länge och när man tittat på dem att länken byter färg så man lättare ser vilken man tittat på.

Sen att du kanske bör lägga en grens på medlemmar som inte loggat in på ett tag för att rensa upp lite. Det kan ju finnas folk som vill ha deras nick eller nått annat. För många andra sidor har det och tex hotmail. Måste vara aktiv minst 1 gång i månaden. Men det kanske är förmycket begärt här, men har man inte varit aktiv på 6 månader så kan man ju bli av med sin sida. (sen vet jag att dessa frågor har varit uppe innan, å den sissta var lite kännslig eller nått åt de hållet.. med reklam å så.. som når ut till x-antal medlemmar å så vidare) men jag hoppas att det ändras. ANNARS EN MYCKET BRA OCH TREVLIG SIDA TYCKER JAG..!!!!!!! :tummenupp

Annonserna ska fixa. Äldre än 3 månader och de visas inte i sökresultaten. Om någon direktsurfar dit, så kommer en röd text säga att det är en gammal annons.

Jag tar inte bort några medlemmar per automatik.
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
*DanTheMan* skrev:
Sokfunktionen e under all kritik.Fast man soker en trad man vet namnet pa sa hittar den inte den :va
precis, tycker fan aldrig man hittar en tråd man söker efter!
sen kanske lite roligare profil sida, möjligt en startsida som denna men även en där man kan ha ett litet fotoalbum med sina egna "hojbilder"..
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ordna så att sökfunktionsrutan i teknik o mek tar i alla(eller dom mer relevanta)forumdelarna istället för bara i teknik o mek.


Många frågor och svar finns avhandlade tex i motard eller mc-relaterat.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Lobo Gixxer skrev:
Kanske skulle få till "ta bort" funktionen bland "mina bilder" så att den funkar ordentligt. Du gjorde väl nåt med den för ett tag sedan men det blev liksom inte hundra. Nu när man tar bort en bild ifrån sitt bildarkiv så försvinner bilden men ersätts av det där försmädliga lilla röda krysset ist. Vill minnas att när man tog bort en bild så stod det nåt om "fel i bortagning" av nåt...

Webshop med "svårt att få tag på annars" grejer vore ju ganska über. Problemet är väl bara att du skulle få ligga med grejerna på lager (kostnad) för att kunna tillgodose ev. köpare snabbt vid beställning. För har du inte den möjligheten så kan man ju likagärna beställa grejerna själv från som det många gånger blir, utlandet.

Annars helnöjd med sidan. :Bugar

Ska fixa Ta bort-funktionen.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
*DanTheMan* skrev:
Sokfunktionen e under all kritik.Fast man soker en trad man vet namnet pa sa hittar den inte den :va
Sen funkar det inte att söka i en viss tråd och t.ex. ta fram en viss användares inlägg. Det är sugit.

Fast det ligger väl i forumet, inte så kul o börja skriva en egen sökfunktion.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Långa farbron skrev:
Ordna så att sökfunktionsrutan i teknik o mek tar i alla(eller dom mer relevanta)forumdelarna istället för bara i teknik o mek.


Många frågor och svar finns avhandlade tex i motard eller mc-relaterat.

Kan istället lägga till samma sökruta som syns i teknik i styling-forumet.

trådar som är felplacerade, är helt enkelt felplacerade. De flyttas till rätt forum när jag ser dom.

HanneZ skrev:
Sen funkar det inte att söka i en viss tråd och t.ex. ta fram en viss användares inlägg. Det är sugit.

Fast det ligger väl i forumet, inte så kul o börja skriva en egen sökfunktion.
Du kan söka i en tråd. Klicka på "Sök i denna tråd" i första orange'a fältet ovan tråden.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
kom på en sak till. Bildgalleri när man lägger in bilder har jag för mig att man inta kan ta bort dem.. å om man lägger privat så visas de publikt ändå... har inte lagt in nån bild på länge så jag har inte kollat upp det, men innan så vet jag att det var nått problem med det.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Swedie skrev:
Kan istället lägga till samma sökruta som syns i teknik i styling-forumet.

trådar som är felplacerade, är helt enkelt felplacerade. De flyttas till rätt forum när jag ser dom.


Du kan söka i en tråd. Klicka på "Sök i denna tråd" i första orange'a fältet ovan tråden.
Ja men om man klickar på avancerad sökning så söker man inte längre i tråden.

Sen så om man klickar i att man bara ska söka i ämnet så stämmer inte det alls. Man får massa annat också.
 
Last edited:

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
Samåkning till banor

Kanske en underrubrik i "Banåkning för allmänheten" där man kan kolla om det är någon som vill samåka till/från banor?

Vet att det redan finns en samåkningsdel men det vore bra med en som bara gäller för banor för att få bättre överblick.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
T.ex. om man söker på "Bilder på medlemmar" så hittar inte sökfunktionen den tråden. Extremt störit när man måste starta en tråd för att fråga om länk till en annan tråd. Har sh blivit för stort för det forum som använd eller vad är på tok? Sökfunktionen på andra forum fungerar bättre.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top