Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Swedie skrev:
försökte hitta de där citaten men hittade dom inte...
När du väljer trådverktyg och sen prenumerera på denna tråd så får du upp följande ruta:

Där måste man ändra varje gång man vill prenumerera så man slipper få 100 mail hela tiden, vilket är jobbigt. Om man skulle ha så att man inte får e-mailnotifikation som förstaalternativ så hade man sluppit ett moment varje gång man ska prenumerera :tummenupp

Slänger upp en screendump.

edit: Jag kom på en sak till. Jag hade föredragit en längre lista på senaste trådar på förstasidan.
 

Bifogat

  • Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    41 KB · Visningar: 182

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Joe Schmoe skrev:
Kanske en underrubrik i "Banåkning för allmänheten" där man kan kolla om det är någon som vill samåka till/från banor?

Vet att det redan finns en samåkningsdel men det vore bra med en som bara gäller för banor för att få bättre överblick.
Det är en för liten topic tror jag allt. Jag vill inte ha inaktiva forumdelar med fåtalet inlägg.

porec skrev:
kom på en sak till. Bildgalleri när man lägger in bilder har jag för mig att man inta kan ta bort dem.. å om man lägger privat så visas de publikt ändå... har inte lagt in nån bild på länge så jag har inte kollat upp det, men innan så vet jag att det var nått problem med det.

Privat är nu Privat.

Bilder går att ta bort utan problem nu.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Joe Schmoe skrev:
Kanske en underrubrik i "Banåkning för allmänheten" där man kan kolla om det är någon som vill samåka till/från banor?

Vet att det redan finns en samåkningsdel men det vore bra med en som bara gäller för banor för att få bättre överblick.
Det är väl bara att starta en tråd som heter nåt i stil med "samåkning -till banåkning för allmänheten". Blir den använd mycket så blir den sticky. Annars kan du ju ha den som favvo.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Möjlighet att välja vilka forum som ska tas med i funktionen "Visa Nya Inlägg".
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Bättre moderering av "dubbelposting", just nu diskuteras den nya kjörkortslagen i 3-4 trådar. Stäng alla bortsett från den första tråden.

Gjör samma sak i bilder/video delen, onödigt med 100 trådar om samma sak.

Altså:

Dubbelpost

referer till orginal tråd.

STÄNG!

ellers, keep up the good work
:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
HanneZ skrev:
T.ex. om man söker på "Bilder på medlemmar" så hittar inte sökfunktionen den tråden. Extremt störit när man måste starta en tråd för att fråga om länk till en annan tråd. Har sh blivit för stort för det forum som använd eller vad är på tok? Sökfunktionen på andra forum fungerar bättre.
Anledningen det inte funkar är för att "Jag är ny"forumet inte är indexerat i sökmotorn. Därmed syntes inte tråden "Bilder på medlemmar" som låg i det forumet. Den tråden är nu flyttad till Bilder och Filmer-forumet med en ny tråd kvar i Jag är ny-forumet som endast länkar till den rätta tråden.
 

Dr.Bike

Guest
Apropå felålacerade trådar...
Borde inte den här tråden ligga under förslag/förbättringar sh-forum? ;)


Annars vill även JAG se en bättre sökfunktion, håller med dan-the-man.

Så bör en FAQ-sida i mekforumet börja planeras och ta form.

Och så vill man se vilka som är inne i just en viss tråd man är inne i.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
*DanTheMan* skrev:
Sokfunktionen e under all kritik.Fast man soker en trad man vet namnet pa sa hittar den inte den :va

Ibland är det faktiskt så.

Jag tycker att en Webshop skulle vara superbra!
Där skulle jag vilja hitta batteriladdare, :tungan
blinkers, regnställ, packväskor, undertails etc som kan vara lämpligt för hojen.

Om det går skulle det vara super att "returna" tillbaka till köpplatsen efter att man pm:at ett meddelande istället för att man ska behöbe trycka så mycket.
Vet inte om det framgår riktigt vad jag menar, men det är svårt att förklara!

Annars är det nicea! :tummenupp

mvh

jonthe
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Avanti skrev:
Bättre moderering av "dubbelposting", just nu diskuteras den nya kjörkortslagen i 3-4 trådar. Stäng alla bortsett från den första tråden.

Att bestämma vilken av trådarna som är bättre än den andra är svårt.

Det går att "sy ihop" trådar. Så allihopa blir 1. Men då blir trådstartarna rättså fundersamma på vad som hänt och den nya tråden blir väldigt mixad...

kAtanAmAn skrev:
Ibland är det faktiskt så.

Jag tycker att en Webshop skulle vara superbra!
Där skulle jag vilja hitta batteriladdare, :tungan
blinkers, regnställ, packväskor, undertails etc som kan vara lämpligt för hojen.

Om det går skulle det vara super att "returna" tillbaka till köpplatsen efter att man pm:at ett meddelande istället för att man ska behöbe trycka så mycket.
Vet inte om det framgår riktigt vad jag menar, men det är svårt att förklara!

Annars är det nicea! :tummenupp

mvh

jonthe

tack ang. webshop.

att skapa en direktknapp tillbaka kommer inte hända. Systemet är från början inte gjort för det köp & sälj script jag har skapat.
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
yonsson skrev:
När du väljer trådverktyg och sen prenumerera på denna tråd så får du upp följande ruta:

Där måste man ändra varje gång man vill prenumerera så man slipper få 100 mail hela tiden, vilket är jobbigt. Om man skulle ha så att man inte får e-mailnotifikation som förstaalternativ så hade man sluppit ett moment varje gång man ska prenumerera .

Tycker det är bra som det är nu! Vill man inte fortsätta prenumerera så är det ju bara klicka på en länk... Alla har väl plats för några textmail... Ha kvar det som det är!

Däremot så vore det bra om sökfunktionen inte är tidsbegränsad... Jag menar att man inte får göra med än X antal sökningar per 20 sek eller vad detär... Kanske en anledning till att det dubbelpostas så mycket - det tar tid att vänta ut tiden för att söka i befintliga trådar...

Annars är det en kanonsida! Borde absolut söka till "Årets websida" :tummenupp Kan fan få hjälp med allt från kärleksproblem till mekhjälp av traktor... :banana
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Swedie

Hunnit fundera nåt på mitt förslag ang visning av bilder i trådar?

Alltså innan man öppnar en tråd så ska man kunna klicka på en symbol brevid trådnamnet så man får upp alla bilder i tråden istället för att behöva sitta och leta efter dom :)

Tex byggtrådar kan bli väldigt långa ibland!
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Swedie skrev:
Att bestämma vilken av trådarna som är bättre än den andra är svårt.

Ja, men om man kan stänga den nya tråden före folk svarar är det inget problem, det är nestan alltid en moderator online så det borde gå bra.

Och oftast är trådarna lika "bra".
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
yonsson skrev:
Hittade du vad jag menade med prenumerationerna Swedie?
japp, har dock bara ändrat till svenska istället för engelska. hittade inte hur man ändrade förvalet. Jag tror det sitter i din profils inställningar.
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Att klockan går på sommartid :)

EDIT: En grej till: Tycker det ska finnas en länk från annonsbilder till själva annonsen där bilden kommer ifrån.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag önskar mig en fungerande SH chatt som fungerar utan en massa insticksprogram i datorn. Får gärna bli en flik på förstasidan också.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Boris JR skrev:
Jag önskar mig en fungerande SH chatt som fungerar utan en massa insticksprogram i datorn. Får gärna bli en flik på förstasidan också.
chatten kommer tyvärr med en del bismaker som förpestar forumet bitvis.
och allt som sägs i chatten som Kan vara vettigt och informativt sparas inte för alla att se. Bättre att söka i forumet och ta det där. Anser jag...

Doable skrev:
Att klockan går på sommartid :)
kolla din profil och klicka i DST oxå. Logga ut, logga in.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Swedie skrev:
chatten kommer tyvärr med en del bismaker som förpestar forumet bitvis.
och allt som sägs i chatten som Kan vara vettigt och informativt sparas inte för alla att se. Bättre att söka i forumet och ta det där. Anser jag...

Chatten är snäll nu! Lovar. Kan vi inte få tillbaks länken på prov? :)

Boris JR skrev:
Jag önskar mig en fungerande SH chatt som fungerar utan en massa insticksprogram i datorn. Får gärna bli en flik på förstasidan också.

http://irc.sporthoj.com/
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Kan du inte fixa så man kan söka i Överflödiga Diskussioner . Jag har inte fått det att fungera iallafall.

//Mahe15
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top