Rykte: 07 GSXR 1000 med två pipor

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?
 

Bifogat

  • k7_1000.jpg
    k7_1000.jpg
    136.8 KB · Visningar: 2,214

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Swedie skrev:
2429796 Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?

:zpy

Det var något överj*vligt fult, det får ju bara inte hända? Och hoppas verkligen inte de flyttar upp röret i kutsen heller.
-@
 

mickelin

Guest
Varför inte, dom har ju strävat efter balans och centraliserad massa på hojarna de senaste åren. För min del vet jag inte om det gör så stor skillnad men, som sagt, varför inte?
Rent utseendemässigt kan det nog funka rätt bra ochså....
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
mickelin skrev:
2429804 Varför inte, dom har ju strävat efter balans och centraliserad massa på hojarna de senaste åren. För min del vet jag inte om det gör så stor skillnad men, som sagt, varför inte?
Rent utseendemässigt kan det nog funka rätt bra ochså....

Jo, ja, men med en extra ljuddämpare centraliserar man ju inte massan. Man flyttar ju ut den åt andra hållet också.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Two magasine kanske?
Jag tycker att det var sjkt fult men så är ju ganska mycket innan man vänjer sig.
 

mickelin

Guest
Lurch skrev:
2429810 Jo, ja, men med en extra ljuddämpare centraliserar man ju inte massan. Man flyttar ju ut den åt andra hållet också.


Ja, fördelar man inte ut vikten mer jämnt då? Jag är inte proffs på sådant här men jag tror att det är tanken med att ha två pipor. Man kan väl centralisera massa både längs "X-axeln" och "Y-axeln"?
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fy vad hemskt!


ber att detta bara är ett falskt rykte och det inte har någon sanning i det.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
är väl aldrig nån som åker med orginalsystem ändå :rolleyes:
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
den bakändan såg ju ut o va hämtad direkt från kawwa :va
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tillverkarna får hårdare och hårdare krav på sej vad avser avgasutsläpp men framförallt ljud. Vi kommer att få se betydligt färre hojar framgent med enkelpipa, ljuddämparen blir sjukt stor om den skall klara både ljudkrav och effektmål därför blir det dubbla utblås. Kolla CRF250 i motocross till exempel.
Det pratas om under 90 dB för vissa roadracingbanor, det blir ganska tufft att fixa kan jag tala om...
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
mickelin skrev:
2429818 Ja, fördelar man inte ut vikten mer jämnt då? Jag är inte proffs på sådant här men jag tror att det är tanken med att ha två pipor. Man kan väl centralisera massa både längs "X-axeln" och "Y-axeln"?


Eller så beror det på det hela artikeln verkar handla om, hårdare regler för utsläpp och ljudnivå. Så när du plockar bort katalysatorerna och hänger på ditt effektsystem sedan så kommer hamren skriva "miljöbrott" på böteslappen och du får böta 200.000:-
 

mickelin

Guest
psxcare skrev:
2429880 Eller så beror det på det hela artikeln verkar handla om, hårdare regler för utsläpp och ljudnivå. Så när du plockar bort katalysatorerna och hänger på ditt effektsystem sedan så kommer hamren skriva "miljöbrott" på böteslappen och du får böta 200.000:-


Jag gillar inte böter på 200.000:-, säg att det är en mardröm...
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top