Swedie skrev:2429796Enligt rykte från en tidning (får ej fram namnet) så kan 07 GSXR 1000 får två pipor. Vad tror ni? Sent aprilskämt eller?
mickelin skrev:2429804Varför inte, dom har ju strävat efter balans och centraliserad massa på hojarna de senaste åren. För min del vet jag inte om det gör så stor skillnad men, som sagt, varför inte?
Rent utseendemässigt kan det nog funka rätt bra ochså....
Lurch skrev:2429810Jo, ja, men med en extra ljuddämpare centraliserar man ju inte massan. Man flyttar ju ut den åt andra hållet också.
nja, direkt från 06ans gsxr 600 och gsxr 750 om inte annat.ozeo skrev:2429853den bakändan såg ju ut o va hämtad direkt från kawwa![]()
mickelin skrev:2429818Ja, fördelar man inte ut vikten mer jämnt då? Jag är inte proffs på sådant här men jag tror att det är tanken med att ha två pipor. Man kan väl centralisera massa både längs "X-axeln" och "Y-axeln"?
psxcare skrev:2429880Eller så beror det på det hela artikeln verkar handla om, hårdare regler för utsläpp och ljudnivå. Så när du plockar bort katalysatorerna och hänger på ditt effektsystem sedan så kommer hamren skriva "miljöbrott" på böteslappen och du får böta 200.000:-
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |