Tjena Eureka! Jag svarar här ist för på ditt PM så kan alla ta del av min expertis!
Det är svårt att kombinera livslängd och grepp. Man får nästan välja antingen eller. För mig håller ett Michelin Pilot Power ca 500 mil. Jag har aldrig kört på Pilot Road men har köpt en uppsättning Pilot Road II nu för utvärdering. Så jag kan inte säga hur många mil det håller. Det är helt individuellt men räkna med det dubbla.
Ett alternativ är att göra som Mattias, sätta ett Power fram och ett Road bak. Då har du grepp på framdäcket och livslängd för dina wheelies på bakdäcket. Många säger att det inte är nåt grepp i bakdäcket. Jag säger tvärtom. Du kan lätt knäskrapa i alla kurvor med ett road-däck (Mattias kör SUB-5 repor med ett Road-däck bak och power fram). Att tänka på är förstås att inte vara för digital med gasen, då kan det gå käpprätt åt ett visst håll oavsett däck du kör på.
Sen finns det dom som lyfter ett varningens finger när det gäller att köra på olika däck fram och bak. Så länge man inte jagar 100-delar på bana så tycker inte jag att det spelar nån roll.
Fick du nån hjälp?