Michelins Pilot Road II är det ju som Hayden själv gör reklam för i MotoGP-pauserna. Så är det verkligen "touring" det här? Visst, det är ju inte DOT-race, men gatdäck med både bra livslängd och grepp.
Stämmer !
Jag har Dunlop på min Retta original och det är slitet nu, gillade inte detta däck då det var mkt halt och livslängden 400 mil är på tok för lite tycker jag det fästet inte varit så bra heller.
Är på jakt efter Michelin men vet inte vilket som lämpar sig bäst till hojen, passar väl på att byta framdäcket också, vilket skulle ni rekommendera ?
Jag kör enbart "gata" men vill kunna lite på greppet vid nerläggningar samt kunna åka lite bakhjul utan att bakdäcket slirar samt kombinerat med en lång livslängd över 600 mil tack om det går.
Tack på förhand!
Kör på metzeler sportec nu och är otroligt nöjd. Körde på racetec i sommras och det försvann fort kan jag säga. Ej godkänt för gata dock men otroligt grepp. Nu är det som sagt sportec som jag har fram och bak. Verkar hålla i bra i alla fall. Livslängden får vi se senare.
Last edited: