Allready done, funderar på att placera oljekylaren bakom nummerplåten, alt framför vattenkylaren. Tyvärr så håller varken min 92 eller 95 án din proffsfinish men "en´gör sö gött en kan".andersson turbo skrev:Varför är det trångt??
Är vattenkylaren i vägen???
Kapa den 5 rader så har du mycke plats ( inget skämt)
Ramkvist skrev:Allready done, funderar på att placera oljekylaren bakom nummerplåten, alt framför vattenkylaren. Tyvärr så håller varken min 92 eller 95 án din proffsfinish men "en´gör sö gött en kan".
GIXER TOMPA skrev:Eastman kan no behöva en resekamrat, så ja hakar på
Kurgan skrev:¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.
Hör med
http://www.karlstadracing.nu/
Tror de har en hjulgran....
Kurgan skrev:¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum
Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar
//Kurgan
Wohoo, jag längtar redan Båda datum går bra för mig iaf. Ta den helgen med finast väder. Lite svårt att sia om det nu kanskeKurgan skrev:¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum
Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar
//Kurgan
Kurgan skrev:¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med
//Kurgan
Fifan va coolt....räknad med mig och ett par till mc bröder från Uppsala.Kurgan skrev:¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med planeringen av Turbo-Bike meet 2006. Eftersom Totte just nu är otroligt upptagen med att få fart på sitt företag (www.fonsterleverantoren.se), kommer jag att vara den som till största del drar detta vidare.
Ett event som detta kan arrangeras med 2 olika målsättningar, ett litet kompis/förenings event eller ett stort publikt event. Det är VÄLDIGT stor skillnad på dessa ur myndigheternas synvinkel.
Ett KOMPIS/FÖRENINGS event ställer egentligen inga andra krav än att man sköter sig enligt banuthyrarens regler. Motorcyklar, körning och försäkring är var och ens ansvar, precis som vid körning i trafiken. Det finns i lagens mening ingen ansvarig arrangör. En kompiskörning består typiskt av ca 50-60 deltagare.
Ett stort PUBLIKT event ställer MÅNGA och STORA krav på arrangören. Några exempel är: Miljöprövning måste göras av kommunen och berörda instanser, Polistillstånd måste sökas där storleken på arrangemnaget måste anges, arrangemanget måste gå via Svemo, samtliga förare måste ha av Svemo godkänd tävlingslicens, Kommunen har också en massa andra krav såsom: ett visst antal bajamajor/antal åskådare, personal för än det ena etc. Försäkrings biten är dessutom ingen liten fråga, arrangören är personligt ansvarig för allt som går åt h-vete!
Vi vill därför satsa på ett (enligt vår fina svenska lag) mindre ”kompis event” då detta är första gången. Det viktigaste tycker vi är att det blir av, att alla får köra ordentligt samt att vi träffas å har kul.
Vårt förslag till upplägg:
- Körning både lördag och söndag, träning lördag å en liten stege på söndag.
- Vi bor i Strängnäs över natten och arrangerar nå’t kul där på kvällen.
Förslag på datum = 17/18 Juni eller 1-2 Juli.
Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.
Bana = Malmby Fairground http://www.malmby-fairground.se/malmby/
Banan ligger ca 3 mil utanför Södertälje och ca 1 mil utanför Strängnäs. Banan är ett före detta militärt flyfält. Banan består egentligen av två delar som hyrs separat. Mitt på raksträckan går en allmän väg. Varje del har en raksträcka som är längre än en kilometer. Vi bör vara hyfsat snabba på att bestämma datum.
Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum
Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar
Frågor såsom press, säkerhet, käk, filmning etc tar vi senare.
//Kurgan
jojje1963 skrev:Den 17-18 Juni är det SM deltävling och 1-2 Juli är det ToyoTiresrace, båda i Västerås. Går min hoj bra ska jag köra SM iaf.
http://www.svemo.se/calendar.php?gren=Dragracing
Kurgan skrev:¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med planeringen av Turbo-Bike meet 2006. Eftersom Totte just nu är otroligt upptagen med att få fart på sitt företag (www.fonsterleverantoren.se), kommer jag att vara den som till största del drar detta vidare.
Ett event som detta kan arrangeras med 2 olika målsättningar, ett litet kompis/förenings event eller ett stort publikt event. Det är VÄLDIGT stor skillnad på dessa ur myndigheternas synvinkel.
Ett KOMPIS/FÖRENINGS event ställer egentligen inga andra krav än att man sköter sig enligt banuthyrarens regler. Motorcyklar, körning och försäkring är var och ens ansvar, precis som vid körning i trafiken. Det finns i lagens mening ingen ansvarig arrangör. En kompiskörning består typiskt av ca 50-60 deltagare.
Ett stort PUBLIKT event ställer MÅNGA och STORA krav på arrangören. Några exempel är: Miljöprövning måste göras av kommunen och berörda instanser, Polistillstånd måste sökas där storleken på arrangemnaget måste anges, arrangemanget måste gå via Svemo, samtliga förare måste ha av Svemo godkänd tävlingslicens, Kommunen har också en massa andra krav såsom: ett visst antal bajamajor/antal åskådare, personal för än det ena etc. Försäkrings biten är dessutom ingen liten fråga, arrangören är personligt ansvarig för allt som går åt h-vete!
Vi vill därför satsa på ett (enligt vår fina svenska lag) mindre ”kompis event” då detta är första gången. Det viktigaste tycker vi är att det blir av, att alla får köra ordentligt samt att vi träffas å har kul.
Vårt förslag till upplägg:
- Körning både lördag och söndag, träning lördag å en liten stege på söndag.
- Vi bor i Strängnäs över natten och arrangerar nå’t kul där på kvällen.
Förslag på datum = 17/18 Juni eller 1-2 Juli.
Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.
Bana = Malmby Fairground http://www.malmby-fairground.se/malmby/
Banan ligger ca 3 mil utanför Södertälje och ca 1 mil utanför Strängnäs. Banan är ett före detta militärt flyfält. Banan består egentligen av två delar som hyrs separat. Mitt på raksträckan går en allmän väg. Varje del har en raksträcka som är längre än en kilometer. Vi bör vara hyfsat snabba på att bestämma datum.
Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum
Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar
Frågor såsom press, säkerhet, käk, filmning etc tar vi senare.
//Kurgan
Rolling Stones 10 Juni. Övrigt stämmer det bra för mig enl. Brink´s datum.andersbrink skrev:Bike Weekend 17-18 Juni är det definitivt No Go för iaf mig. Nu när kalendern börjar fyllas verkar 5-6 Augusti vara ledig, eller före den 20 Maj, eller efter den 26 Aug. Fast å andra sidan är det stora flertalet av turbonissarna här inte raktframåkare.
lahi skrev:Wohoo, jag längtar redan Båda datum går bra för mig iaf. Ta den helgen med finast väder. Lite svårt att sia om det nu kanske
2 dagar hade suttit fint. Jag undrar samma som Eastman, stor prisskillnad?
Jag ska höra med HMCK (Hudiksvall) om dom kan hyra ut tidtagning. Tror dock det är 0-402m utan 60 fot. Vet att dom planerar att köra eget race 20/5 eller 10/6. Finns andra kontakter att utforska.Kurgan skrev:Banan hyrs per dag för ca 200-300kr/dag å hoj. Ju fler som kommer desto billigare per åkare! Själv tycker jag att det är skitbilligt jämfört med vad det kostar att köra turbo.....
En kostnad som tillkommer är hyra av tidtagnings utrustning. Har hittills endast lyckats hitta en som är DYRARE att hyra än själva banan!!! Behöver hjälp!!
Brinken, Jojje eller någon annan i dragracing svängen, har inte ni några kontakter som ni/vi kan använda???
Angående datum - Självklart skall vi försöka få med så många som möjligt! Men måste fråga igen, ni som tävlar i dragracing, skall ni verkligen KÖRA VARJE helg i juni och i början av juli innan industrisemestern???
//Kurgan
andersbrink skrev:Bike Weekend 17-18 Juni är det definitivt No Go för iaf mig. Nu när kalendern börjar fyllas verkar 5-6 Augusti vara ledig, eller före den 20 Maj, eller efter den 26 Aug. Fast å andra sidan är det stora flertalet av turbonissarna här inte raktframåkare.
Kurgan skrev:Men måste fråga igen, ni som tävlar i dragracing, skall ni verkligen KÖRA VARJE helg i juni och i början av juli innan industrisemestern???
andersbrink skrev:Det är så jävla "illa", jepp. Kort säsong, många race.
Ett sätt kunde vara att anordna det tillsammans med SHRA Uppsala och då löser sig banhyra, tidtagning och mat automagiskt. Väljer man ett datum då det krockar med ett större arrangemang, typ SDC/NDRS långt-bort-i-norr eller långt-ner-i-söder så kommer det att vara relativt bilfritt och man får åka mycket mera. Pratar man med Pernilla eller Hovis och frågar snällt "vi tänkte köra en turboklass" så fixas det med 99.99% sannorlighet. Om den lilla 0.01% skulle skita sig håller vi reda på stegen och resultaten själv. Tidtagningslappar får alla.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |