Äldre hoj.....

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Är det någon som vet om försäkringen blir billigare om hojen är 10 år eller äldre??????

Tacksam för snabbt svar...

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
CBR Mange skrev:
Är det någon som vet om försäkringen blir billigare om hojen är 10 år eller äldre??????
Det enda bolaget som bryr sig om ålder är SUSAB, och där är det hojar från årsmodell -91 och äldre som blir lite billigare.
Rent generellt så brukar försäkringarna bli lite billigare ju äldre hojen är, men det baseras på märke och modell, alltså inga generella åldersgränser.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Suzuki GSXR750 1990
27 år gammal
Hojkort i knappt 2 år

Helförs/helår: under 5.000:-

SUSAB :tummenupp för mig.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
20 år eller äldre så går det väl att "Classica"-försäkra den hos Bilsport & MC.
Vad gäller Susab så är de ju inte billiga på alla cyklar äldre än 10 år heller, men vissa modeller klarar sig rätt bra där tydligen.

Det är ju rätt kul att se vilka premier man får när man ringer runt, Helt klart så är man en mycket varierande risk beroende på vilket bolag man frågar :)

Ozfactor

vill ha sol!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
zx6r
ser inte bilsport hojen som gammal nog om den e 10år gammal? så var det med entusiastbilar iaf har jag för mig

Speed King

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FJR1300
Re: Re: Äldre hoj.....

craze skrev:
Det enda bolaget som bryr sig om ålder är SUSAB, och där är det hojar från årsmodell -91 och äldre som blir lite billigare.
Rent generellt så brukar försäkringarna bli lite billigare ju äldre hojen är, men det baseras på märke och modell, alltså inga generella åldersgränser.

Vad jag har hört så har SUSAB tagit bort den möjligheten,eller?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Fr.o.m 1:a april slutar SUSAB med den generösa försäkringen för äldre hojar, utan går som vanligt på vikt/effekt. Själv betalar jag 4900:- helår helförsäkrad. Undrar vad det springer upp i nästa år....

Ratus

Laddad
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda VTR 1000 F -98, Suzuki GS 750 -77
När jag pratade med Bilsport & Mc ang. Classica var det enda kravet de ställde på originalskick att jag inte hade pillat på nåt sätt med gaffel eller ram eller så. Lack och styre och sånt lade de sig inte i. Vid tillfället hade jag tom en kåpa på...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Freppa skrev:
Fr.o.m 1:a april slutar SUSAB med den generösa försäkringen för äldre hojar, utan går som vanligt på vikt/effekt. Själv betalar jag 4900:- helår helförsäkrad. Undrar vad det springer upp i nästa år....

..men det var då helvete! :mad:

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Ratus skrev:
När jag pratade med Bilsport & Mc ang. Classica var det enda kravet de ställde på originalskick att jag inte hade pillat på nåt sätt med gaffel eller ram eller så. Lack och styre och sånt lade de sig inte i. Vid tillfället hade jag tom en kåpa på...

Kompisen har en helt original CB 750 från -73. Utom lacken. Fick tji på classicförsäkringen...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Goines skrev:
Snackade precis med Susab.

Nu: 4.941:- hel/hel
Då: 11.036:- hel/hel

Ingen större mening med att köra runt på en gammal hoj som går dåligt nästa år då.. om försäkringen ändå är som på en ny maskin :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Felix skrev:
Ingen större mening med att köra runt på en gammal hoj som går dåligt nästa år då.. om försäkringen ändå är som på en ny maskin :D

Visa mig det bolag som get 11.000:-/år för en helförs på en GSXR750 -03 i Stockholm. :p

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Goines skrev:
..dessutom går den inte SÅ ruskigt dåligt. ;)

Blir trafikförs från och med Augusti.

Nädå, har ju själv kört gammelgixxer (1100 från -88) och den gick skapligt för sin ålder och sina mil!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Har en Yamaha FZR 1000 -91. 3114:- hel/hel på Susab. Om jag skulle tecknat den efter 1/4 skulle den kostat 7200:-. Fortfarande överkomligt dock.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024