Äldre kvinnor är de bästa bilförarna

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Optimalt skrev:
Men det var ju det som skulle fixas... anpassade hastigheter till för dom äldre så att dom hinner med... så räkna med 60 på 90 väg 80 på 110 så att det funka för alla :tummenupp
Inte räkna med, men tolerera och ta ansvar för hur man själv hanterar det..

Tänket "Jag smällde för att jag blev så förbannad på tantlusen, så det är ju hennes fel" är bara skitsnack. Förarfel är förarfel oavsett bortförklaringar, och någon annans fel ursäktar inte dina..

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Hur många gånger har man inte sett invandrare i våran by som kört av vägen och ner i diket, och inte lyckats få upp bilen, bilen är inte reggad, dom skiter i att anmäla det. 2 dagar senare är däcken borta :fakta

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
PollySmurf skrev:
Hur många gånger har man inte sett invandrare i våran by som kört av vägen och ner i diket, och inte lyckats få upp bilen, bilen är inte reggad, dom skiter i att anmäla det. 2 dagar senare är däcken borta :fakta

Strömsnäsbruk, det är där det händer.
Tur vi har lokala moppefuckon som rapporterar regelbundet. :3freak

F.ö. så kör unga män sämst, därefter gubbar i keps.
En stor del av problem ligger i att båda grupperna tror de kör bäst.

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Fd älskare med en CBR 600 -99
Klart dom kör bra!!!
Vem gör inte det i 30 km...
VV´s syn på bra förare e inte hur duktig du e på att KÖRA bilen utan hur bra du e på att inte vara med om en olycka.
Så e du 20 år och ställer bilen tills du e 90 så blir du nog sveriges duktigaste förare.

VV´s beräkningar tar inte med hur mkt äldre retar upp resterande trafikanter, å på så sätt blir trafiken i sig farligare.
Jag e inte hettsig förare i vanliga fall, men när man sitter i bilen å har en kärring som kör i 30 blir man fan galen.....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Vilket jävla skämt!
Alla vet ju att att kärringar kör som yra höns!!

/Felix
Nja, är du säker på det där? Var kommer uppgiften från?

Vad vetenskapen bevisat hittills är att kvinnor kör bättre än höns. Gruppen kärringar är iofs en delpopulation i gruppen kvinnor så det det du skriver behöver inte vara fel. Man kan t ex tänka sig att kvinnor runt tretti kör mycket bättre än höns och att de därmed skulle väga upp att kärringar kör sämre än höns, så att gruppen totalt sett ändå kör bättre än höns alltså. Men det finns mig veterligen inga studier som visar att det förhåller sig på det viset. Därmed skall man iaktta viss försiktighet med påståenden som det ovan.

Jag håller däremot med om att det är en intressant hypotes.

Men var kommer hönsens yrhet från, förresten? Forskningen har hittills endast jämfört normalt balanserade höns med normalt balanserade kvinnor (vilket kan vara en felkälla i sig eftersom en grupp balanserade kvinnor knappast kan anses särskilt representativ för alla kvinnr).

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Bingo skrev:
Nja, är du säker på det där? Var kommer uppgiften från?

Vad vetenskapen bevisat hittills är att kvinnor kör bättre än höns. Gruppen kärringar är iofs en delpopulation i gruppen kvinnor så det det du skriver behöver inte vara fel. Man kan t ex tänka sig att kvinnor runt tretti kör mycket bättre än höns och att de därmed skulle väga upp att kärringar kör sämre än höns, så att gruppen totalt sett ändå kör bättre än höns alltså. Men det finns mig veterligen inga studier som visar att det förhåller sig på det viset. Därmed skall man iaktta viss försiktighet med påståenden som det ovan.

Jag håller däremot med om att det är en intressant hypotes.

Men var kommer hönsens yrhet från, förresten? Forskningen har hittills endast jämfört normalt balanserade höns med normalt balanserade kvinnor (vilket kan vara en felkälla i sig eftersom en grupp balanserade kvinnor knappast kan anses särskilt representativ för alla kvinnr).

Kung Bingo. :rofl

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Ugluk skrev:
Visst, och så kan man ju alltid reta sig på dom ska skiter i trafikrytmen och bara håller 90 på 90-vägen, eller långtradare och husvagnar som ligger som nån dj*vla stoppkloss för att dom bara får hålla 80..

Hos vem ligger problemet egentligen? :rolleyes:

Nej det sa jag inte att dem ligger i 90 på en 90-väg, utan dem kör ca 10km/h under hastighets begränsningen vilket kan irritera folk.
Men det hela är ju vilka som kör säkrast var det väll frågan om? Då är det ju "dem gamla" som gör det helt enkelt eftersom dem kör i så låg hastighet, dvs dem hinner att bromsa in mycket lättare än vad en vanlig person gör som kör i ca 20-30km/h över hastighetsbegränsningarna.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Quaya skrev:
Nej det sa jag inte att dem ligger i 90 på en 90-väg, utan dem kör ca 10km/h under hastighets begränsningen vilket kan irritera folk.
Men det hela är ju vilka som kör säkrast var det väll frågan om? Då är det ju "dem gamla" som gör det helt enkelt eftersom dem kör i så låg hastighet, dvs dem hinner att bromsa in mycket lättare än vad en vanlig person gör som kör i ca 20-30km/h över hastighetsbegränsningarna.
Att man blir irriterad är fortfarande ingen ursäkt för dålig körning. Det är din skyldighet att visa även långsamma förare hänsyn.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Ugluk skrev:
Att man blir irriterad är fortfarande ingen ursäkt för dålig körning. Det är din skyldighet att visa även långsamma förare hänsyn.

Man kan ju alltid köra upp bredvid och försöka diskutera! :rolleyes:

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Ugluk skrev:

Självklart, men ingen här kan sticka under bordet att man inte blir irriterad på dem när hastigheten ligger 10-15km/h mer än vad hastighetsskyltarna hänvisar.

MEN, du har rätt. Man ska visa hänsyn. Jag har själv inte körkort ännu utan jag övningskör väldigt ofta och jag har folk som ligger hur närma mig som helst fast jag håller hastighetsgränsen. Och det är just dessa du då ska säga till, eftersom det är dem som gör att premierna höjs för när dem kör så och då kan du tänka dig om dem får sakta ner för en gammal kvinna ligger framför dem och fiskör.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ugluk skrev:

Då kan man ju iofs ifrågasätta varför inte de som kör långsamt behöver visa hänsyn för trafikrytmen...
Givetvis är det lika fel att köra för långsamt som att köra för fort, gamlingarna ska inte hållas bakom ryggen för att de tycker det känns bättre att hålla 70 på 90 väg. Det är fel fel fel.
För att ta ett exempel så blir man kuggad om man kör för långsamt på uppkörning. Man SKA kunna hålla lagstadgad hastighet, annars har man inte i trafiken att göra!

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
M:et skrev:
Då kan man ju iofs ifrågasätta varför inte de som kör långsamt behöver visa hänsyn för trafikrytmen...
Givetvis är det lika fel att köra för långsamt som att köra för fort, gamlingarna ska inte hållas bakom ryggen för att de tycker det känns bättre att hålla 70 på 90 väg. Det är fel fel fel.
För att ta ett exempel så blir man kuggad om man kör för långsamt på uppkörning. Man SKA kunna hålla lagstadgad hastighet, annars har man inte i trafiken att göra!
Man får köra hur långsamt man vill så länge man inte stör andra trafikanter. Det är lite annorlunda under en uppkörning där man ju ska visa vad man kan.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Lotta skrev:
Äldre kvinnor är bäst....!!! :tummenupp

Helt enkelt....!! :tungan

:)
Jo, i skolans matbespisning är de svårslagna :tummenupp

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Ugluk skrev:

JA säger jag ju och det ska man göra men säg det till de andra som kör sådär galet.

Och jag tror säkerligen att du fiser bakom dem snällt och försiktigt när du e ute och kör o har bråttom tex och inte säger till dig själv "varför kör dem i 60 när det är 70" ......... *mycket snack liten verkstad*

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Quaya skrev:
JA säger jag ju och det ska man göra men säg det till de andra som kör sådär galet.

Och jag tror säkerligen att du fiser bakom dem snällt och försiktigt när du e ute och kör o har bråttom tex och inte säger till dig själv "varför kör dem i 60 när det är 70" ......... *mycket snack liten verkstad*

Jag ligger snällt 2-3 sekunder bakom tills jag får tillfälle att köra om. Jag har oftast inte bråttom, och när jag har det försöker jag att köra som vanligt ändå. :angel

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag tycker inte om tanter i trafiken. De gånger jag krockat - körandes hoj - har det varit pga kvinnor som inte haft ögonen med sig och kört ut framför mig (då jag kört under gällande hastighetsgräns - kanske det som var felet ??). Men det finns minst lika många gubbar, ynglingar, lytta, flickor osv. som kör riktigt illa och det har inte med hastighet att göra, utan hur de i övrigt har koll på läget och har framförhållning m.m.

Att jag sedan kan bli frustrerad över någon som blockerar vägen för mig när det är segt att ta sig om (t.ex. om man kör en fullastad rejsbuss) - det är sådant man får räkna med om man ska marscha på lite snabbare än övriga... :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept