Ändrat träningsschema Anderstorp 26-27/4

sandstream

Guest
ARC har ändrat träningsschemat för torsdagen 26/4 (och troligen fredagen 27/4) .
3 pass som tidigare annonserats per klass har blivit 2 men den totala tiden är densamma.

2 pass för 750:- är ju som hittat :tungan
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
2 pass för 750:- är ju som hittat :tungan

repris på förra året= halva tiden rödflagg:näsblod
jag tänkte skita i det just för att det var helt värdelöst förra året. men ändrade mig när det var 3 pass. nu är allt betalt planerat och klart, och nu ändrar dom tillbaks. kul.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
udda hur det kan bli så lite körtid på en hel dag.

och jag är fortfarande inte ense med 125 juniors lika långa pass som t.ex Superbike och Superstock 600.
 

sandstream

Guest
Tycker också att det är trist och att det är lite dålig stil att minska antalet pass efter att folk har betalt in.

De ska tydligen ha något som heter "Uppkörning" (för licens?) på torsdagen vid 3 st tillfällen (varav ett under lunchen) så schemat kanske blir som tidigare på fredagen.

En annan intressant fråga är hur många av de 82 st R600 och R1000 förare som är anmälda till tävlingen som också är anmälda till träningslägret?
De får ju max släppa ut 60 st åt gången på banan.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
En annan intressant fråga är hur många av de 82 st R600 och R1000 förare som är anmälda till tävlingen som också är anmälda till träningslägret?
De får ju max släppa ut 60 st åt gången på banan.

Förra året löste de det med att de släppte ut 60st och sedan släppte de ut 1 när 1 åkte in i depå. Har man otur få man stå i depån och vänta innan man kommer ut.
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Förra året löste de det med att de släppte ut 60st och sedan släppte de ut 1 när 1 åkte in i depå. Har man otur få man stå i depån och vänta innan man kommer ut.

Har precis mailat ARC om hur det ligger till. det är ju orimligt att betala 1500 för att vänta en halv dag mellan passen och sedan vänta på om man får komma ut eller ej. men jag skall vänta med att beklaga mig innan ARC har svarat. jag har svårt att tro att samtliga anmälda förare har möjlighet att vara lediga tors fre, så förhoppningsvis löser det sig. men annars skall jag bli mycket:mad: :mad: :mad:

i övrigt gick den nya hojen sjukt bra i söndags:tungan
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
ARC har ändrat träningsschemat för torsdagen 26/4 (och troligen fredagen 27/4) .
3 pass som tidigare annonserats per klass har blivit 2 men den totala tiden är densamma.

2 pass för 750:- är ju som hittat :tungan

Skit i träning, det är bara att komma dit på Lördag och äga. :yoparty
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Har precis mailat ARC om hur det ligger till. det är ju orimligt att betala 1500 för att vänta en halv dag mellan passen och sedan vänta på om man får komma ut eller ej. men jag skall vänta med att beklaga mig innan ARC har svarat. jag har svårt att tro att samtliga anmälda förare har möjlighet att vara lediga tors fre, så förhoppningsvis löser det sig. men annars skall jag bli mycket:mad: :mad: :mad:

i övrigt gick den nya hojen sjukt bra i söndags:tungan

Bara hoppas på regn för dina kombatanter i R600 då :D

Nä förra året var det sådär på träningen. Fast 9 av 10 varv under gulflagg på 1:a kvalet var inte helt fel heller...
 

Rookie 1000 #60

stridis #60
Gick med
13 Dec 2006
Ort
STHLM
Hoj
GSXR 1000-02. WR 250
Tycker också att det är trist och att det är lite dålig stil att minska antalet pass efter att folk har betalt in.

De ska tydligen ha något som heter "Uppkörning" (för licens?) på torsdagen vid 3 st tillfällen (varav ett under lunchen) så schemat kanske blir som tidigare på fredagen.

En annan intressant fråga är hur många av de 82 st R600 och R1000 förare som är anmälda till tävlingen som också är anmälda till träningslägret?
De får ju max släppa ut 60 st åt gången på banan.

Vart hittar du en anmälningslista någonstans?
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Tycker också att det är trist och att det är lite dålig stil att minska antalet pass efter att folk har betalt in.

De ska tydligen ha något som heter "Uppkörning" (för licens?) på torsdagen vid 3 st tillfällen (varav ett under lunchen) så schemat kanske blir som tidigare på fredagen.

En annan intressant fråga är hur många av de 82 st R600 och R1000 förare som är anmälda till tävlingen som också är anmälda till träningslägret?
De får ju max släppa ut 60 st åt gången på banan.
Vet du hur många det är i resp klass?
 

sandstream

Guest
Har precis mailat ARC om hur det ligger till. det är ju orimligt att betala 1500 för att vänta en halv dag mellan passen och sedan vänta på om man får komma ut eller ej. men jag skall vänta med att beklaga mig innan ARC har svarat. jag har svårt att tro att samtliga anmälda förare har möjlighet att vara lediga tors fre, så förhoppningsvis löser det sig. men annars skall jag bli mycket:mad: :mad: :mad:
De lär få en hel del mig under dagen skulle jag tro :näsblod

Enligt tidigare kontakt med ARC skulle de dela upp grupperna ännu mer om det visar sig att alla inte får plats och det ska bli spännande att se om det även kommer att gälla i verkligheten. Ett problem är ju att de inte kan neka någon som betalar från att träna.

Ska bli intressant att se hur dags folk börjar kö upp vid utsläppet om det visar sig att vi är fler än 60 st.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro

De ska tydligen ha något som heter "Uppkörning" (för licens?) på torsdagen vid 3 st tillfällen (varav ett under lunchen) så schemat kanske blir som tidigare på fredagen.

Varför ändra ett vinnande.......

När vi körde licenskörningen där förra året var allt så bra vi skulle få massa körtid och som en stor bonus så skulle vi få deltaga på hela träningslägret gratis! (fick vi höra lördagen innan "uppkörning")

Väl på plats fick vi höra att det blir inte så där jättemycket körning men vi får ju vara med på träningslägret gratis. fast inte på torsdagen kom det fram. Det slutade med 2 x 20 min körning tid för flaggträning provstart mm fanns ej då det faktiskt var träningsläger inför kommande tävling. Vidare så visade det sig att det gällde att lösa en engångslicens A´4-500 kr någonting för att få deltaga på träningslägrets andra dag eftersom vi inte kunde lösa våra licenser på plats.

Trodde inte dom skulle utföra licenskrsen på samma sätt i år igen men men varför ändra ett..............

MVH Oskar
 

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Hedekas
Hoj
zx6rr(green and mean)
Hur ser schemat ut pdf filen på just schemat gick inte att öppna hoss mig.
Är det någon som vill lägga ut.
 

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Skövde
Hoj
RMZ450
Hur ser schemat ut pdf filen på just schemat gick inte att öppna hoss mig.
Är det någon som vill lägga ut.

TIDSPLAN TRÄNINGSLÄGER 26-27 APRIL 2007

Träning Torsdag

09.00-09.20 Uppkörning
09.30-10.05 Rookie 600/1000
10.15-10.50 SST 600/SB
11.00-11.35 125 R & 250 R
11.45-12.20 125 Junior
12.20-13.20 Lunch + uppkörning
13.20-14.00 Rookie 600/1000
14.10-14.50 SST 600/SB
15.00-15.40 125 R & 250 R
15.50-16.30 125 Junior
16.40-17.00 Uppkörning

Med reservation för ändringar.

TRÄNING FREDAG

Tiderna meddelas på torsdag 26/4!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Varför inte helt förutsättningslöst delta i arrangemanget innan man gnäller om hur lite körtid det kommer att bli? Denna diskussionen kommer upp varje vår, om hur jävla dåligt arrangerat och dyrt det är på a-torp. Alla startar säsongen med att innan tävlingen tala om hur jävla dåliga ARC är på att arrangera. Är det en enda av er som nånsin ens stått flaggvakt på en sm-deltävling? Hjälpt till i er hemklubb? De enda som jag vet brukar hjälpa till är LMS-förare, så det behöver ni inte påpeka. Om ni visste vilket jättejobb dom lägger ner, för att klubben ska kunna tjäna en liiiten slant! Kritik är av godo om den är saklig och befogad. Kritik mot rr-sm 2007 på anderstorp kan knappast vara vare sej saklig eller befogad, när den framförs innan dom fått chansen att misslyckas! Påpekande om priset på LMS fredagsträning är helt irrelevant. Kostnaderna för att arrangera där är en bråkdel av vad det kostar på a-torp.

Kan vi för ovanlighetens skull köra denna deltävlingen utan att komma med sura kommentarer innan man ens visat sej på banan? Ta med ett glatt humör,elverk och regnstövlar, så ses vi på SM!

//Humlan, speaker för 3:e året i rad.

De lär få en hel del mig under dagen skulle jag tro :näsblod

Enligt tidigare kontakt med ARC skulle de dela upp grupperna ännu mer om det visar sig att alla inte får plats och det ska bli spännande att se om det även kommer att gälla i verkligheten. Ett problem är ju att de inte kan neka någon som betalar från att träna.

Ska bli intressant att se hur dags folk börjar kö upp vid utsläppet om det visar sig att vi är fler än 60 st.

Vad ska vi få? Ta det nu istället, när du har nåt att säga....
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top