Ändrat träningsschema Anderstorp 26-27/4

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Verkar som att problemet löst sej självt. Licenskursen inställd och tidsschemat ändrades så nu får alla 3x25 minuter.
Kikade på schemat i går och undrade vad alla gnällde om men då hade de alltså ändrat tillbaka till tre pass! Jag ska nog ta mig ner jag med, ledigt har jag ju redan fått och hur kan man bättre tillbringa två dagar innan racehelg?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kikade på schemat i går och undrade vad alla gnällde om men då hade de alltså ändrat tillbaka till tre pass! Jag ska nog ta mig ner jag med, ledigt har jag ju redan fått och hur kan man bättre tillbringa två dagar innan racehelg?

Tycker det låter som en bra idé. Ska själv tillbringa minst 4 dagar på banan.
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Har precis mailat ARC om hur det ligger till. det är ju orimligt att betala 1500 för att vänta en halv dag mellan passen och sedan vänta på om man får komma ut eller ej. men jag skall vänta med att beklaga mig innan ARC har svarat. jag har svårt att tro att samtliga anmälda förare har möjlighet att vara lediga tors fre, så förhoppningsvis löser det sig. men annars skall jag bli mycket:mad: :mad: :mad:

i övrigt gick den nya hojen sjukt bra i söndags:tungan

Trist att du inte var med i Polen, men jag fick rapporter om att du fick upp bra fart i söndags! Visst går den nya ZX6-an helt otrioligt bra!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Äh gott folk! Jag har är iaf skitsugen på att köra!! Inte länge kvar nu!! Själv åker jag på Onsdag. Förhoppningsvis hinner jag med en körning på Sviestad för att "köra in" motorn och testa quickshiftern.

Racerförare blir aldrig nöjda, så är det bara :D
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Varför ska de inte få ha det?

För att dom har hela framtiden på sig att åka massa hoj medans dom flesta förarna i dom toffa klasserna endast har några år kvar innan dom inser att dom alldrig kommer att bli något och sedan lägger av! mer rättvist så:tummenupp:rolleyes:
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
För att dom har hela framtiden på sig att åka massa hoj medans dom flesta förarna i dom toffa klasserna endast har några år kvar innan dom inser att dom alldrig kommer att bli något och sedan lägger av! mer rättvist så:tummenupp:rolleyes:


Ja just det, det är ju klart. hehehehe
 

sandstream

Guest
För att dom har hela framtiden på sig att åka massa hoj medans dom flesta förarna i dom toffa klasserna endast har några år kvar innan dom inser att dom alldrig kommer att bli något och sedan lägger av! mer rättvist så:tummenupp:rolleyes:
Eller så är juniorerna där för att se och lära. Att då få köra lite mindre än "eliten" skulle kännas naturligt.

Skönt att de tog tillbaka det gamla schemat :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Eller så är juniorerna där för att se och lära. Att då få köra lite mindre än "eliten" skulle kännas naturligt.

Skönt att de tog tillbaka det gamla schemat :)

Kamma till dej nu! Lär juniorerna sej av att stå i depå och titta när dom stora grabbarna åker hoj? Isåfall ska rookie 1000 också stå i depå, dom är väl också där för att lära? Ge snorisarna mer körtid istället, dom behöver träningen för att utvecklas.
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Kamma till dej nu! Lär juniorerna sej av att stå i depå och titta när dom stora grabbarna åker hoj? Isåfall ska rookie 1000 också stå i depå, dom är väl också där för att lära? Ge snorisarna mer körtid istället, dom behöver träningen för att utvecklas.

:Bugar
 

sandstream

Guest
Kamma till dej nu! Lär juniorerna sej av att stå i depå och titta när dom stora grabbarna åker hoj? Isåfall ska rookie 1000 också stå i depå, dom är väl också där för att lära? Ge snorisarna mer körtid istället, dom behöver träningen för att utvecklas.
Hade jag något hår skulle jag kamma mig ;)

Så du menar att juniorerna ska prioriteras före tex 125R och SBC och få mer körtid på deras bekostnad?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har möten på jobbet på torsdagen som jag inte kan avboka. :(
Kommer ner på kvällen för att köra fredagen.
SMHI lovar kalasväder i Vetlanda på torsdag med ca 20 grader så det är väl 12 och regn på Mossen som vanligt då. :hihi
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Eller så är juniorerna där för att se och lära. Att då få köra lite mindre än "eliten" skulle kännas naturligt.

Skönt att de tog tillbaka det gamla schemat :)

Eftersom du ställde upp dörren på vid gavel, kan man ju inte låta det passera.

Om jag tar fram en 125 standardhoj till B-racet på Sviestad. Kör du den?
Jag skall självklart bjuda på soppastålar, och anmälningsavgift. Och varför inte prispengar! Den här inbjudan gick förra året till Swedie....
Så nu bjuder vi in er bägge två.

Om ni inte smiskar dom här juniorerna. anser jag det självklart att ni bägge står över ett träningspass på nästa tävling, för att på ett naturligt sätt, se och lära.

Ja eller nej? :banana
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Eftersom du ställde upp dörren på vid gavel, kan man ju inte låta det passera.

Om jag tar fram en 125 standardhoj till B-racet på Sviestad. Kör du den?
Jag skall självklart bjuda på soppastålar, och anmälningsavgift. Och varför inte prispengar! Den här inbjudan gick förra året till Swedie....
Så nu bjuder vi in er bägge två.

Om ni inte smiskar dom här juniorerna. anser jag det självklart att ni bägge står över ett träningspass på nästa tävling, för att på ett naturligt sätt, se och lära.

Ja eller nej? :banana

Haha härligt, touché .
Men Sandis ställer ju såklart upp, fan ett B-race helt gratis :) Man är ju hora som Rookie.
Men några hundra varv i spåret och 40 kilo lättare skulle ju iofs inte vara fel när man ska tävla mot små barn som äter klubba på lördagar :tungan

Vad säger du Sandis?

/Nitrous
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2900863 Verkar som att problemet löst sej självt. Licenskursen inställd och tidsschemat ändrades så nu får alla 3x25 minuter.
Är först vid möte efter torsdagen som det bestäms om det är samma upplägg på fredagen, om jag förstod rätt?
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Kamma till dej nu! Lär juniorerna sej av att stå i depå och titta när dom stora grabbarna åker hoj? Isåfall ska rookie 1000 också stå i depå, dom är väl också där för att lära? Ge snorisarna mer körtid istället, dom behöver träningen för att utvecklas.

:klappar :klappar :klappar
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2902962 Eftersom du ställde upp dörren på vid gavel, kan man ju inte låta det passera.

Om jag tar fram en 125 standardhoj till B-racet på Sviestad. Kör du den?
Jag skall självklart bjuda på soppastålar, och anmälningsavgift. Och varför inte prispengar! Den här inbjudan gick förra året till Swedie....
Så nu bjuder vi in er bägge två.

Om ni inte smiskar dom här juniorerna. anser jag det självklart att ni bägge står över ett träningspass på nästa tävling, för att på ett naturligt sätt, se och lära.

Ja eller nej? :banana
:hihi
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top